לקראת תחילת העבודות באלנבי: מפגש הערב עם תושבי האזור

האם נזכה לראות את תחנת אלנבי מבפנים בחודש הקרוב? הרכבת הקלה (צילום: אלעד אלפסה)
האם נזכה לראות את תחנת אלנבי מבפנים בחודש הקרוב? הרכבת הקלה (צילום: אלעד אלפסה)

העבודות על הקו הסגול של הרכבת הקלה מגיעות בקרוב (לאחר עיכובים) לאחד המקטעים הקריטיים בעיר - רחוב אלנבי. הערב צפוי להתקיים מפגש מקוון בין נציגי נת"ע לתושבים שבו יוצגו פרטים נוספים לגבי העבודות

לאחר לא מעט עיכובים (כצפוי במחזותינו), נראה שאנחנו לקראת שלב משמעותי נוסף בעבודות על הרכבת הקלה. הפעם מדובר ברחוב אלנבי שבקרוב יחלו בו העבודות על הקו הסגול. הערב (ג') יתקיים מפגש מקוון בין נציגי נת"ע לתושבים שבו יוצג מידע על העבודות ועל השינויים הצפויים בתחבורה הציבורית. אורכו של הקו הסגול כ-27 ק"מ שבהם נבנות 43 תחנות.

>>אלנבי פינת קטסטרופה: מה יקרה כשהרחוב המרכזי של תל אביב ייסגר?

הקו הסגול יחבר את החלקים המזרחיים של מטרופולין תל אביב (יהוד מונסון, אור יהודה וגבעת שמואל), דרך רמת גן וגבעתיים ועד לתל אביב. הוא צפוי לפי התכנית להיפתח ב-2027 – עיכוב נוסף לאחר שעד לא מזמן נטען כי ייפתח ב-2026. העבודות הנוכחיות היו אמורות להתחיל מוקדם יותר השנה, אך כעת נכתב כי יחלו "ברבעון הראשון". כפי שניתן להבין, הניסיון מלמד ששווה להמתין עם השמפניות, כי ייתכנו עיכובים נוספים.

אגב עיכובים, בינתיים עדיין לא ברור אם הקו האדום, הראשון מבין קווי הרכבת הקלה, ייפתח לפי המתוכנן בסוף השנה הנוכחית. מנכ"ל נת"ע חיים גליק הבטיח אתמול בכנס של עיתון גלובס כי לוחות הזמנים יישמרו והקו אכן יפעל באופן מלא עד סוף השנה. לפני כשבוע דווח בעיתון המרקר כי הקו אכן ייפתח השנה (לאחר לא מעט עיכובים), אך יפסח על לפחות שתי תחנות שהעבודות בהן ככל הנראה לא יושלמו עד אז.
לפרטים נוספים על מפגש התושבים