הוי, ארצי! יש לכם סידורים ברמת אביב? יש לנו המלצה עבורכם

הלוקיישן מעולה עם נוף למוזיאון ארץ ישראל. התמחור הוגן והתפריט מזמין. "קפה ארצי" שבגלגול הקודם שימש כביסטרו מוכיח שהקורונה גרמה לכמה תופעות חיוביות

קפה ארצי טייק טו (צילום: יהונתן בן חיים)
קפה ארצי טייק טו (צילום: יהונתן בן חיים)
18 באפריל 2021

אפשר לומר על הקורונה שבגללה עסקי אוכל רבים נסגרו, אך בזכותה לאחרים ניתנה הזדמנות שנייה. ארצי ברמת אביב שייך לקטגוריה האחרונה, מקום שהתחיל כביסטרו ונפתח כעת כבית קפה. "אחרי הקורונה עשינו ריסטארט. הבנו את הביקוש והכרנו את הקהל של השכונה ושל מבקרי המוזיאון והחלטנו לחזור למקורות ולהביא את פטיט פוד מפלורנטין לצפון העיר", אומר הבעלים יוסי גטניו, שהוא גם בעלי פטיט פוד, עסק ותיק למגשי אירוח וקייטרינג חלבי.

בראנץ' מזאטים בקפה ארצי (צילום: יהונתן בן חיים)
בראנץ' מזאטים בקפה ארצי (צילום: יהונתן בן חיים)

עם פתיחתו בדצמבר 2019 נמסרה הובלת המטבח בארצי לידי השף אייל לביא (רוקח 73). לפי הקונספט נבנה תפריט של ארוחות בוקר בסגנון אירופי־ישראלי ומנות צהריים וערב מתוחכמות כמו הבויאבז האיקוני מרוקח. אלא שלמרות נתוני הפתיחה הטובים העסק לא התרומם. פרט לבאי המוזיאון המקום נותר שומם ולא הצליח למשוך קהל. כעת בגלגול החדש כבר נצפו בארצי קשישות מרמת אביב, סטודנטים על קפה ומאפה ולפטופ ומשפחות עם ילדים, שעבורם רחבת המוזיאון היא מגרש משחקים אידיאלי.

התפריט נפטר מהיומרות ומכוון לפשטות ו־VFM: סלטים כגון סלט בריאות אסייתי, סלט קיסר וסלט ניסואז סלמון, כריכי אבוקדו וברי, טוסט גאודה, כריך חביתה וכריך סביח חצילים וארטישוק ירושלמי, צלוחיות צזיקי עדשים שחורות ודואה, פלחי בטטה ורוטב גבינה כחולה, סלט ביצים עם צנוניות ובצל ירוק ושאר מזאטים, ובראנץ' כל היום – ביצים עלומות על לחם תירס עם סלמון מוחמץ וקרם פרש, שקשוקה עם לחם וטחינה, פנקייק דלעת עם פירות חתוכים ומייפל ועוד. בהמשך היום נוטה המטבח לקונצנזוס איטלקי עם הבלחות קטנות לצדדים: לזניה ריקוטה ופרמז'ן, פסטה ארטישוק רומאי, קיש פטריות ובצלים טבעוני, קארי ירקות אדום ופיצות – נפוליטנה, דרומית עם ארטישוק, חצילים ועגבניות ופיצה מתוקה עם נוטלה ובננות.

ביצים עלומות בטבע אורבני. קפה ארצי (צילום: יהונתן בן חיים)
ביצים עלומות בטבע אורבני. קפה ארצי (צילום: יהונתן בן חיים)

המחירים סבירים יחסית לרמת אביב ובכלל, כ־50 ש"ח למנה. המרפסת שפונה למוזיאון נהנית מבריזה נעימה ובסריקת QR CODE אפשר להזמין אוכל לישיבה על הדשא (מחצלת ניתנת בהשאלה). אם יש לכם סידורים ברמת אביב או שסתם חיפשתם מקום מחוץ לבלגן של העיר אך לא רחוק מדי, קפה ארצי בגלגולו החדש הוא מקום שכדאי לקחת בחשבון.
קפה ארצי, חיים לבנון 2 (מוזיאון ארץ ישראל) רמת אביב, תל אביב, 03-6766586, שני ורביעי 10:00-16:00
שלישי וחמישי 10:00-20:00, שישי 8:30-14:30, שבת 10:00-18:00, ראשון סגור (בהמשך שעות הפתיחה יורחבו)