קרנבל של בשר נוחתים לביקור בשרני במיוחד בשוק הכרמל

קרנבל של בשר. (צילום: אינסטגרם @meatcarneval)
קרנבל של בשר. (צילום: אינסטגרם @meatcarneval)

כבר זמן רב שגילי בן שחר ואוהד קוויתי מסתובבים במרכז הארץ ומארגנים משהו שנקרא קרנבל, אבל בתכלס הוא משתה, עם מלא בשר, יין, ועוד קצת בשר. ביום שישי הקרוב הם סוף סוף יגיעו לתל אביב, כדי שלא תצטרכו אפילו ללכת רחוק בשביל לקבל את החוויה המלאה

29 בנובמבר 2022

קרנבל של בשר זו בשורה שעוברת מפה לאוזן (רצינו לכתוב מפה לפה, אבל זה מעלה אסוציאציות לא נכונות) בין פודיז-קרניבורים מושבעים כבר מספר שנים – וצהרי שישי הקרוב האנשים שמאחוריה יגיעו לקצביה של שחף מרודי בשוק הכרמל (שעונה לשם התכליתי "הקצבייה") למסיבת בשרים אמיתית: הכניסה חופשית והאוכל חינם גם כן.

כן כן, זה חינם – אם כי אם אתם מתכננים לזלול מלא ובחינם, קחו בחשבון שאתם הולכים להתחרות על המקום עם אנשים שחושבים בדיוק כמוכם, ושמדובר בנשנושים, לא במנות ענק. בתוכנית: לחם הקופים המפורסם שצבר כבר עדת מעריצים, בשרים מעושנים ונאים על הפלנצ'ה וגם בשרים מהקצבייה שיוכנו במקום – הובטחו לנו "כל מיני נשנושי בשר וקלאסיקות של הקרנבל, נחליט כבר איזה".

הלוקיישנים של הקרנבל הם מגוונים ומפוזרים בכל מרכז הארץ, ונערכים בממוצע פעמיים בשבוע, בשעות הערב. הקרנבלים הם כשמם כן הם – קרנבלים של ממש, לא במובן של ריו אבל בטח לא ארוחה שגרתית או סדנת אוכל או משהו כזה. משמעות הדבר היא, כמובן, לא האכילה מהוגנת מסביב לשולחן שכולנו רגילים אליה, אלא משותפת (כן כן, אפשר לאכול נהדר ביחד גם עם אנשים שאתם לא מכירים), לילה וגם שמחה. הקרנבל מתקיים לרוב בשטח, באיזור בית חנן (למזמינים מראש) וכעת, לשמחתנו החוויה הזאת מגיעה הכי קרוב אלינו שאפשר – ישר לשוק הכרמל.

אתם יודעים בדיוק מה תקבלו באירועים האלה. (צילום: אינסטגרם @meatcarneval)
אתם יודעים בדיוק מה תקבלו באירועים האלה. (צילום: אינסטגרם @meatcarneval)

בעצם, במקום קרנבל, אולי המילה הכי נכונה זה פשוט משתה: בשר, עוד בשר ויין, רק שתוך כדי המשתה יש גם הסברים מהנים על האוכל שמוסיפים לחוויה – ובתפריט, כצפוי, הרבה מנות של בשר מובחר וטרי וניכר כי מאחוריהן ידיים מנוסות ומיומנות. מי שעומדים מאחורי הידיים הללו, הם גילי בן שחר ואוהד קוויתי. שני שפים, חברי ילדות, בעלי ניסיון רב שנים במטבח, שהחליטו להביא לקהל הישראלי חווית אכילה אחרת, חפה מיומרות מיותרות ומדאווינים.

האנשים האלו נראים שמחים, אבל אל תטעו: הם מתחרים על חתיכת הבשר הבאה (צילום: אינסטגרם @meatcarneval)
האנשים האלו נראים שמחים, אבל אל תטעו: הם מתחרים על חתיכת הבשר הבאה (צילום: אינסטגרם @meatcarneval)

כחלק מהרצון להנגיש את חווית האכילה ולהפוך אותה לנעימה, משותפת ועבור כולם, בן שחר וקוויתי מבקשים להראות שזה לא כזה קשה לצבור קצת ידע שימושי באכילת בשר. "כיום חוויית הקצבות וקניית הבשר היא מאתגרת, מאיימת ורוב הלקוחות מרגישים מפוחדים ממנה", אומרים השניים, "בעוד שזו חוויה שאמורה להיות פשוטה, קלה ואפשרית". המסיבה בשוק הכרמל מצטרפת למסיבות הרחוב שערכו השניים השנה גם בפלורנטין. "זה לא חייב להיות כל כך קשה", אומרים השניים, ואנחנו רעבים ומסכימים.
הקצבייה, השומר 1, שישי (2.12) 12:00