ריקאפ האח הגדול: לטוב ולרע, קאזם ודיאן עושים לכם את העונה

נחש מי? קאזם בבית "האח הגדול". צילום מסך/ רשת 13
נחש מי? קאזם בבית "האח הגדול". צילום מסך/ רשת 13

שניים מהדיירים היותר חזקים בבית עלו על מסלול התנגשות מהיר, והאווירת הלאבי-דאבי השתנתה לריבים ברמה התנ"כית. חוץ מזה, אנחנו מתחילים לאבד סבלנות בכל הנוגע לדינה. האח הגדול יסר אתכם בשוטים, האח החורג פוחד מעקרבים

23 ביוני 2022

דודו טופז ז"ל אמר פעם ש"אהבה יכולה בקלות להפוך לשנאה". ברוב הדברים הוא לא ממש פגע, אבל נראה לי שבנושא הזה (אוקי, ואולי גם בכמה אנשים) הוא בהחלט כן. בטח אם מדברים על התכנית שהעלתה לו את הסעיף, "האח הגדול", ולהתפתחויות שלה במסגרת השבוע השני שלה. כי אם היה נדמה שהעונה הזו עומדת בסימן מערכות יחסים רומנטיות, הרי שהכותרת של השבוע הזה היא בעיקר מריבות. אם תרצו, מזוגות – לצ'ילבות.

אוהבים הופכים לאויבים. קאזם ודיאן, "האח הגדול". צילום מסך/ רשת 13
אוהבים הופכים לאויבים. קאזם ודיאן, "האח הגדול". צילום מסך/ רשת 13

המוקד של בית "האח הגדול" בפרק הנוכחי היה המשימה שהוטלה על הדיירים – לחזור לתקופת התנ"ך, באטמוספירה שבה הציטוט התנ"כי היחיד שמתאים הוא "איש הישר בעיניו יעשה" (שופטים י"ז פרק ו), עם התוספת הקטנה של חז"ל: איש את אחיו חיים בלעו. תקופה כאוטית משהו עוברת על העונה הזו, וגם על הבית, וגם שינוי האווירה שיצרה המשימה לא ממש שינה את המגמה הקולנית והתחושות הקשות שאופפות את הווילה בנווה אילן.

>> בפרק הקודם מצאנו את הגיבור הטראגי של העונה

המגה סכסוך הוא קרב טיטאנים של ממש: המפגש בין דיאן וקאזם. מה שהתחיל בתור כמה מריבות ספורדיות, התפתח ל"ביף" של ממש – למרות שבהתחלה האש התפרצה בכלל על נתנאל (השותף לצמד "נתנאליאן"). שניים מהדיירים היותר חזקים בבית (וגם היותר צעירים בו) עלו על מסלול התנגשות מאוד מהיר, שככל הנראה יכתיב את המשך ההתנהלות בימים הקרובים – עד שהעונה תיגמר, או עד שאחד מהם יעוף, מה שיבוא קודם.

וקאזם היה, בעל כורחו, הגיבור של הפרק הזה. ההחלטה להציב דווקא אותו בתפקיד הנחש (החלטה של ארבעה דיירים אחרים בבית) סימנה בהחלט את העובדה שהוא הפך למוקד תשומת הלב השלילית. הוא משך את האנטגוניזם כלפיו, אבל מהר מאוד קיבל את התפקיד באהבה – ועל פי מיטב הדימוי, גם "הכיש" היטב את נתנאל (במשימת החגבים) ואת עומרי (שאחר כך ידע ליישר את ההדורים, גם אם בסופו של דבר הועמד להדחה).

והסיפור של קאזם בבית הזה מסתבך עוד יותר כשאנחנו יודעים שהחסינות (מה שהיה מקור כוחו בשבוע הראשון) נעלמת; הוא הרי הועמד להדחה ע"י רחל בורטה, באקט אחרון של כאוס, מה שבהחלט שם אותו בעמדה מאוד שברירית. זה יישמע מפתיע, אבל אחרי שבועיים בלבד – דווקא קאזם, שנראה כאחד המועמדים לזכייה בראשית הדרך, עשוי בהחלט להיות המודח הבא. הוא, לכל הפחות, הפייבוריט שלי בעניין.

אבל גם דיאן אינה טומנת את ידה בצלחת. גם היא, כמו קאזם, נראתה בהתחלה כמו ה"בייב" האולטימטיבית, ילדה חמודה ולא מזיקה, אבל ככל שהימים התקדמו גם העצבים שלה החלו להתרופף (ולפחות, לפי הטעימות מהפרקים הבאים, המגמה הזאת תימשך ותחמיר). עם כל ההבנה למצב העדין שבו היא נמצאת, ולכך שלא מעט אנשים (ונשים) רואים/רואות בה איום, גם היא עלתה מאוד ברף האנטגוניזם. היא לא תודח בשלב הזה, בעיקר כי ההפקה חייבת אותה להמשך העונה – בין אם בתור מנוע רומנטי, ובין אם בתור מנוע של שנאה. לטוב ולרע, היא הסיבה והמסובב של העונה הזו.

ובמצעד השנאה צועדת בבירור גם דינה – עוד מישהי שנראתה כאתנחתא הקומית, אבל העלתה את חמתם של כמה דיירים, ובראשם מרינה (דמות שהבטיחה המון ולא קיימה, לפחות עד עכשיו) שהתפרצה אליה בסוף הפרק עם טענות ל"הקטנת נשים" ואפילו לגזענות נגד אשכנזים. התדמית החביבה שלה לאט לאט נושרת, ואיתה גם סיבת הקיום שלה בבית. אל תתפלאו אם תראו אותה יוצאת ממנו בקרוב.

השבועיים הראשונים מאפשרים לי גם לשים לב לעוד שתי מגמות מעניינות בבית: הראשון הוא השימוש המוגבר במילה "פיפי" כדי לתאר צחוק, דבר שאני סולד ממנו. פיפי זה לא מצחיק; וגם הנסיונות הנואשים של דינה לזרוק רפרנסים מוזיקליים ישנים בטירוף (החל מ"כשאת אומרת לא, למה את מתכוונת" של גשר הירקון ועד "אישה בונה, אישה הורסת" של אבי סינוואני – שני שירים שאף אחד מהבית לא מכיר, וגם לא צריך להכיר, בהתחשב בגיל הצעיר של רובם), ולהתפלא שהם נופלים כמו פיתה על הרצפה.

כמו בני ישראל על ההליכונים, גם בית "האח הגדול" מתקדם לאט אבל בטוח אל הארץ המובטחת – כאשר ההתפתחות המרכזית בו היא דווקא שני הצ'ילבות שעמדו במוקד. דיאן וקאזם סומנו על ידי רבים כשניים מהדיירים החזקים ביותר. עכשיו, הם נראים בהחלט כמי שסוף דרכם עלול להתקרב. ורק דניאל, בשקט בשקט, ממשיך להפיל מתמודדים בדרך להיות השחקן המרכזי בשלב הבא, ואולי בדרך מיליון הש"ח שמצפים לו. צלמו מסך, כבר אמרתי?