בואו נצא: הרכבת הקלה תפעל בימי חמישי עד 02:00 החל מהלילה
חדשות מדהימות לבליינים: החל מהלילה ובמשך חודש אוגוסט כולו לפחות, תוארך פעילות הקו האדום של הרכבת הקלה בשעתיים נוספות אל תוך הלילה ותאפשר הגעה מהירה ובטוחה למוקדי הבילוי בעיר וחזרה מהם. חדשות ומשמעותן: אפשר להשתכר בשקט (אבל תהיו שיכורים חמודים ותתנהגו יפה)
חדשות מדהימות לבליינים: מכירים את זה שחמישי בלילה, יצאתם מוקדם, השעה 01:00 ואתם כבר שיכורים ולכו תבינו איך חוזרים עכשיו בחתיכה אחת הביתה בלי להוציא 100 שקל על מונית? ברור שמכירים. כולם מכירים. אין תל אביבי או שוכן פריפריה סמוכה שלא מכיר. אבל החל מהלילה ולפחות למשך חודש אוגוסט, אתם יכולים לשכוח מהסיטואציה הזאת, כי לחברת תבל שמפעילה את הרכבת הקלה יש בשורה גדולה:
>>
החל מהלילה, ובמשך חודש אוגוסט כולו, תאריך מפעילת הקו האדום את פעילותו בימי חמישי אל תוך הלילה. לטובת המבלים ברחבי העיר יפעלו קווי הרק"ל עד לשעה 02:00 בלילה ויאפשרו נסיעה בטוחה ומהירה אל אזורי הבילוי המרכזיים ובחזרה מהם. עם פתיחת הרק"ל בחודש אוגוסט שעבר קיוו רבים לראות אותה דוהרת על הפסים גם בסופי שבוע ובשעות הלילה המאוחרות, ובעוד שתחבורה ציבורית בשבת עפה מהשולחן תחת הממשלה הנוכחית, הפעלת הקו האדום בשעות הלילה מתבקשת במיוחד בליל הבליינים הגדול שבין חמישי לשישי.
את פירוט פעילות קווי המשנה של הקו האדום אתם יכולם כבר לרשום לפניכם:
R3 – מקריית אריה (פ"ת) לאליפלט (ת"א): הרכבת האחרונה תצא בשעה 1:40, ותגיע לתחנת אליפלט בשעה 02:05.
R3 – מאליפלט לקריית אריה: הרכבת האחרונה תצא בשעה 1:40, ותגיע לתחנת קריית אריה בשעה 02:00.
R2 – מקוממיות (בת-ים) לקריית אריה (פ"ת): הרכבת האחרונה תצא בשעה 00:50, ותגיע לתחנת קרית אריה בשעה 02:05.
R1 – מתחנה מרכזית פתח-תקווה לקוממיות: הרכבת האחרונה תצא בשעה 00:50, ותגיע לתחנת קוממיות בשעה 02:05.
R1 – מקוממיות ועד תחנה מרכזית פתח-תקווה: הרכבת האחרונה תצא בשעה 00:35, ותגיע לתחנה מרכזית פתח-תקווה בשעה 01:50.
ב-17 באוגוסט תחגוג הרכבת הקלה שנה להפעלתה, כשנתוני השימוש בה נמוכים בהרבה מהצפי והכנסותיה רחוקות מאוד מהתחזיות, למרות שביעות הרצון בציבור מתנאי השימוש בה. זה נובע, בין היתר, מהמלחמה ששיבשה את פעילותה בין אוקטובר לדצמבר 2023 וגרמה לירידה דראסטית במספר הנוסעים הממוצע, כמו גם מהמהירות האיטית להדהים שלה בתוואי העל-קרקעי שהופכת אותה להרבה פחות אטרקטיבית מבחינת הנוסעים מבת ים ופתח תקווה.
על פי התכנון, בתום שנת המבחן אמורות הרשויות לבחון את האפשרות להגברת המהירות של הרכבת הקלה מעל פני הקרקע, כולל תעדוף שלה בצמתים מרומזרים. נחזיק לה אצבעות גם הלילה.