שבועות מוזרים: אירועי חג הביכורים/ הגבינות/ המים/ התורה בתל אביב

כן, על זה אנחנו חושבים כשאנחנו חושבים על שבועות. הפנינג חג המים בשבועות (צילום: אילן ספירא)
כן, על זה אנחנו חושבים כשאנחנו חושבים על שבועות. הפנינג חג המים בשבועות (צילום: אילן ספירא)

אף אחד כבר לא זוכר מה אנחנו אמורים לחגוג בחג השבועות, ומי שזוכר - מדחיק. מזל שבעיריית תל אביב-יפו דאגו למגוון רחב של אירועים ופעילויות, כך שכמעט לא משנה איזה חג שבועות אתם אוהבים לחגוג - יהיה לכם מקום. אנחנו קבענו כבר מזמן שזה חג הפיצה ונשמח שידאגו גם לנו

אחחחח, חג שבועות, החג שתמיד מפתיע אותנו רגע לפני הקיץ ואף אחד כבר לא יודע להחליט אם זה חג ביכורי האדמה, חג מתן תורה, חג הגבינה, חג המים או חג בואו נעשה גשר ונעוף לכמה ימים בכרתים. חג כלבבנו. אפשר להלביש עליו כמעט כל פעילות וזה יסתדר. ואכן, לפחות כאן אצלנו בתל אביב-יפו המעטירה – זה בדיוק מה שהולך לקרות.

>> עצרת הגאווה והתקווה: ההופעות, הנאומים והכבישים החסומים. כל הפרטים

עיריית תל אביב- יפו מציינת את חג השבועות במגוון פעילויות ואירועים ברחבי העיר בצל מלחמת "חרבות ברזל". בין הפעילויות: תיקוני שבועות עירוניים, טקסי ביכורי תינוקות שכונתיים וקהילתיים, חגמים בכל הקאנטרים העירוניים, סיורי טעימות, מתחמי פעילות, מיצגים אומנותיים, פעילויות לכל המשפחה, הפעלת מערך "נעים בסופ"ש" לרווחת הציבור ועוד. למי שדברים כאלה עושים לו נעים, יתקיימו גם אירועי תיקון שבועות עירוניים בגן התקווה, במרכז ברודט ובבתי התרבות של כיכר ביאליק. כל האירועים מפורטים באתר העירייה, אבל הנה כמה היילייטס:

על רקע המלחמה. תיקון שבועות במרכז ברודט (צילום: באדיבות מרכז ברודט ליהדות)
על רקע המלחמה. תיקון שבועות במרכז ברודט (צילום: באדיבות מרכז ברודט ליהדות)

רביעי 5.6 // סלים של תקווה // סיור טעימות ומורשת לצעירים בשוק התקווה
סיור טעימות מודרך לצעירים בין העסקים שעושים את שוק התקווה לצעירים. הסיור יתחיל במרכז הצעירים ורדיאל 17, ומשם ילקטו המסיירים מטעמים וסיפורים מהשכונה ויסיימו בפיקניק משותף וג'אם שקיעה בשלוחה בגן התקווה, כולל הטבה מיוחדת למי שימשיכו לפאב השכונתי "עליזה".

לאורך השבוע // טקסי ביכורי תינוקות // מרכזים קהילתיים ברחבי העיר
קבלת התינוקות החדשים של שנת 2023-2024 לקהילות בעיר בטקס ביכורים והענקת תעודה, בנוסף: מתחמי פיקניק משפחות, סדנות לכל המשפחה, הצגות ועד המון הפתעות. בדקו את הלו"ז במרכז הקהילתי הקרוב אליכם בתל אביב.

שלישי 11.6// חגמים // הפנינג שבועות חוצה עיר שיערך בכל הבריכות בקאנטרים העירוניים
הפנינג שחייה קהילתי ברוח ערכי חג המים והמשפחתיות, המבשר על פתיחת עונת הרחצה בבריכות בקאנטרים העירוניים, כולל מקצים היתוליים של משחק שליחים משפחתי ופעילויות מחוץ למים בהתם לאופי השכונה. שווה לבדוק בקאנטרי הסמוך לביתכם.

שבועות 2023 בשכונת תל ברוך (צילום באדיבות עיריית ת"א-יפו מרחב צפון)
שבועות 2023 בשכונת תל ברוך (צילום באדיבות עיריית ת"א-יפו מרחב צפון)

שלישי 11.6// רוקדים // בשוק הפשפשים
שלמה ממן, המרקיד מחוף גורדון, מגיע לשוק הפשפשים (צמוד לרחבת הרוכלים וחומוס אליהו) להרקדה מיוחדת לקראת חג השבועות.

חמישי 13.6 // סדנות לכל המשפחה // מוז"א
מוז"א מארח את רשות העתיקות לאחר צהריים של סדנות יצירה לכל המשפחה כמו סדנת פסיפסים, סדנת קרמיקה ועוד. הטבה למחזיקי ומחזיקות דיגיתל. לינק לפרטים והרשמה

רביעי 19.6 // ביכורים: בכורה ליצירות מוזיקליות // מרכז גלילות
מופע בכורה ליוצרים ויוצרות, מוזיקאים מכל הז'אנרים המחפשים לחשוף את יצירות הבכורה שלהם על במה בפני קהל מגוון ורחב, ומוכנים לאתגר "יצירות הבכורה המסקרנות ביותר", זאת במטרה לקדם יצירות בכורה וחשיפה להתחדשות מוזיקלית של יוצרים ויוצרות עצמאיים, תושבי תל אביב-יפו, מהקהילה הסובבת (ולא רק).

לאורך השבוע //  סיורים חינם ברחבי העיר למחזיקי ולמחזיקות דיגיתל
סיור טעימות יין וגבינות בנווה צדק, סיור ביכורים בין יצירות גרפיטי של אמנים צעירים בפלורנטין, וסיור טעימות בעסקים צעירים בשוק הכרמל לדיגיתל 60+. הרשמה באתר העירייה.