שביתת התסריטאים כבר הורידה מהמסך את קימל, פאלון וקולבר
שלוש תוכניות לייט נייט, הנכתבות מדי יום ומדי שבוע, כבר ירדו מהמסך לאור שביתת איגוד התסריטאים בארצות הברית. ב"סאטרדיי נייט לייב" ובתוכניות של סת' מאיירס, ג'ון אוליבר וביל מאהר צפויים לקבל החלטות דומות
שביתת התסריטאים בהוליווד – דרך אירגון העובדים שמאגד אותם, ה-WGA – יצאה לדרך היום בלילה. בהנחה שהשביתה תימשך זמן ממושך, בעולם הסדרות המתוסרטות אנחנו נראה את ההשפעה המצטברת רק בעוד מספר חודשים – הסדרות שיושפעו והעונות שיידחו הן אלו שנמצאות כרגע בשלבי כתיבה, מרחק מספר חודשים מהצילומים, ולא אלו שמצטלמות או נערכות עכשיו. אבל שלוש תוכניות "הוחשכו" באופן מיידי ועד להודעה חדשה: אלו הנכתבות מדי יום ומדי שבוע, תוכניות הלייט נייט של ארצות הברית, ובפרט "הלייט שואו עם סטיבן קולבר", "ג'ימי קימל לייב" וה"טונייט שואו עם ג'ימי פאלון".
תוכניות נוספות שצפויות להיות מושפעות הן "סאטרדיי נייט לייב", "לייט נייט עם סת' מאיירס", ה"דיילי שואו", "זמן אמת עם ביל מאהר" וגם "לאסט וויק טונייט" של ג'ון אוליבר.
בשביתת התסריטאים הקודמת ב-2007, שנמשכה קרוב למעלה משלושה חודשים, תוכניות הלייט נייט הפכו לשדה מאבק בין האולפנים לאיגוד התסריטאים. ה"דיילי שואו", אז בהנחיית ג'ון סטיוארט, ותוכנית הבת "קולבר ריפורט" של סטיבן קולברט חזרו כעבור חודש למסכים בגרסאות ללא תסריטאים – כלומר, המנחים לא ביצעו את המונולוגים המפורסמים שלהם אלא רק אירחו וראיינו. ה-WGA האשימו אז את האולפנים, קומדי סנטרל ו-NBC, בכך שהם אילצו את המנחים לשוב לשדר בכך שאיימו לקצץ משרות של עובדים בתפקידים אחרים.
השביתה הנוכחית היא תגובה לשחיקה המתמשכת בתנאי ההעסקה של התסריטאים. חלק לא מבוטל מההכנסות של תסריטאים בכל העולם הן מתמלוגים, אשר משולמים מדי שנה ומשקפים את ההכנסות שסדרות ותוכניות מייצרות בשידורים חוזרים לאורך השנים, אך הכניסה של מודל הסטרימינג שחקה מחד את השידורים החוזרים ומאידך חברות הסטרימינג לא משלמות תמלוגים לתסריטאים, בין היתר בגלל שהן מהססות לחשוף נתוני צפיה.
בנוסף, מספר התסריטאים שעובדים בעבור השכר המינימלי שהוגדר בהסכם הקיבוצי מול האולפנים עלה בשנים האחרונות בלמעלה מ-15% – תסריטאים שקיבלו בעבר שכר גבוה יותר שהכיר בניסיון המקצועי ובערך המוסף שלהם. תסריטאים רבים אחרים משתכרים מעל לשכר המינימום בחוזה הקיבוצי, אבל עדיין משמעותית פחות ממה שהם דורשים – זאת בעוד, כפי שציינה מנהלת בכירה ב-WGA, לורה בלום סמית', בשיחה עם הגרדיאן, "האולפנים הרוויחו כמעט 30 מיליארד דולר מדי שנה". ה-WGA דורש לא רק העלאה בשכר המינימלי לאור האינפלציה בארצות הברית ובעולם אלא גם השתתפות מוגברת של האולפנים בקרנות הפנסיה וביטוח הבריאות של התסריטאים.