אמנות ההפקרה: באמצע של שדרות רוטשילד מותר להיזכר בחטופים

מיצבי כיסאות הכתר פלסטיק של אורי שיפרין ענבי כבר השתלטו על שדרות רוטשילד מספר פעמים בשלוש השנים האחרונות, אבל המיצב "101" שיוצג במרכז אדמונד דה רוטשילד עד שעות הערב הוא העוצמתי מביניהם ומציג את הכאוס וההפקרה במערומיהם. בואו לראות אותו מקרוב
בינואר 2022 הופתעו תושבי תל אביב להיתקל בנחשול של כסאות כתר פלסטיק, 300 כיסאות בסך הכל, שפרץ ממרכז אדמונד רוטשילד לאמנות אל תוך שדרות רוטשילד וגרם לכולם להרהר לרגע במקומו של הכיסא האיקוני בתרבות הישראלית ובמקום שאליו היא הולכת. מאז עברו הרבה קטסטרופות בירקון, ולא נשאר הרבה מקום להרהר, אבל האמן אורי שיפרין ענבי, שהיה חתום על היצירה ההיא, חזר אתמול אל אותה הזירה ובאמצעות כיסאות כתר פלסטיק הצליח לומר משהו אחר לגמרי על החברה הישראלית.
>> מה עם החטופים: הפסל האיקוני של תל אביב רוצה להזכיר לכם משהו
>> אל תעצמו עיניים: 10 יצירות שידביקו אתכם למסך ב-7.10 ואחריו

אתמול בבוקר יכלו לראות כל מי שעברו בשדרה מיצב דומה אך שונה לחלוטין שהוצב לרגל 7 באוקטובר, ובו ערם שיפרין ענבי ברחבת מרכז אדמונד דה רוטשילד ערימה של כיסאות כתר פלסטיק צהובים, מושלכים זה על גבי זה בכאוס מוחלט, בניגוד קונטרסטי ברור למיצביו הקודמים שהסדר הכפייתי שלט בהם.

לרגל יום השנה לאירועי 7 באוקטובר יצר שיפרין ענבי את המיצב "101", ובו 101 כיסאות צהובים המייצגים את החטופות והחטופים המוחזקים ומופקרים עדיין בשבי החמאס. המיצב הוצג לאורך היום ברחבת המרכז בשדרות רוטשילד 104 בתל אביב, והוא מסמל מן הסתם את המצב הסבוך, האלים והכואב שבו נמצאת החברה הישראלית יום אחרי יום בשנה האחרונה. ההצבה הכאוטית נראית כמו תוצאה של קרב כיסאות כתר פלסטיק מונומנטלי, ומותר לומר שזה בהחלט משקף את תחושותיהם של רבים.

"אני, כמו אחרים, מרגיש בשנה האחרונה הרבה מאוד תסכול, אי יציבות וכאוס", אמר שיפרין ענבי בהודעה לתקשורת, "ואני מאמין שזה ניכר במיצב ובקונוטציות שהוא מעביר לכל מי שיראה אותו". ניתן יהיה לצפות במיצב ולהתייחד איתו ועם התחושות שהוא מעורר גם היום (שלישי, 8.10) עד לפירוקו בשעות הערב.