החל מהבוקר: שינוי דרמטי בתחבורה הציבורית בדרך בגין והסביבה
פרויקט שדרת הקריה הולך ונשלם, ומגיע הבוקר אל אחת הנקודות החשובות שלו: התחבורה הציבורית דרומה חוזרת לדרך מנחם בגין, התחבורה הציבורית צפונה תשתלט על רחוב המסגר, שני המקטעים יהיו חד סטריים ויתעדפו תחבורה ציבורית בנת"צ כפול. כל התחנות, כל קווי האוטובוס וכל הפרטים בפנים
בוקר חגיגי לתחבורה הציבורית בתל אביב: יותר משבע שנים אחרי פיצוץ גשר מעריב וסגירת ציר מנחם בגין לתנועה תוך העברת קווי האוטובוסים לרחוב המסגר, נפתחים היום השניים לתנועת תחבורה ציבורית של עשרות קווים. חזרתם של האוטובוסים אל דרך מנחם בגין מסמנת את השלמתו של שלב חשוב נוסף בפרויקט שדרת הקריה האמביציוזי שמשנה את פניו של מרכז העסקים הראשי לאורך הציר שבין שאול המלך ליהודה הלוי.
מאז הפלת גשר מעריב וסגירת המקטע הדרומית לצומת, קווי אוטובוס שבעבר נסעו לאורך בגין באופן רציף עברו לזגזג בין צומת החשמונאים לצומת הרכבת דרך רחוב המסגר ורחוב ישראל טל. הסדרי התנועה החדשים יעבירו את כל הקווים הנוסעים לכיוון דרום ברחוב המסגר אל דרך בגין. הקווים ייסעו בדרך בגין עד לרחוב הרכבת, שם יחזרו למסלולם הרגיל בצומת לה גארדיה. להלן פירוט התחנות והקווים:
פרויקט שדרת הקריה הוא הפרויקט המשמעותי והגדול ביותר לפיתוח המרחב העירונ בהיסטוריה של גוש דן. במסגרתו התבצעו ומתבצעות עבודות לפיתוח המרחב הציבורי לאורך תוואי הקו האדום, על דרך מנחם בגין וברחובות המסגר, יהודה הלוי, הרכבת ורחובות נוספים בסביבה.
על פי התכנון של עיריית תל אביב-יפו, הפרויקט אמור להפוך את ציר התנועה העמוס לשדרה עירונית, ירוקה, שוקקת חיים ואטרקטיבית, שבה מגוון רב של תשתיות להתניידות ירוקה: מדרכות רחבות המוצלות על ידי עצים בוגרים משני צדיהן, שבילי אופניים דו-סטריים בשני צדי הכביש, נתיבי תחבורה ציבורית וגישה נוחה לתחנות התת קרקעיות של הקו האדום של הרכבת הקלה, זאת לצד חידוש מערכות הביוב, הניקוז והמים לרווחת התושבים ושיפור דרמטי בעיצוב פני הרחוב שכבר זכה לשבחים רבים, בעיקר במקטע הסמוך לשאול המלך.
אבל בזמן שהשינויים הקוסמטיים, שדרוגי התשתית והיפוך הפירמידה התחבורתית כבר קיבלו את הפרגון שלהם, השינוי שמתחולל הבוקר בתחבורה הציבורית לא פחות חשוב: שינוי מבנה הסטריות של דרך בגין (דרומה) והמסגר (צפונה) צפוי לשפר את זרימת התנועה ובעיקר את זו של התחבורה הציבורית, כולל נת"צ כפול בכל רחוב, מרחב נעים להולכי הרגל ומשתמשי התחב"צ, ורישות שבילי אופניים (בעתיד גם ברחוב המסגר) שיכול להוביל אתכם מדרך בגין אל הטיילת דרך פארק המסילה ב-15 דקות דיווש עצל.
האם יצליח הפרויקט להפיח רוח חיים במרחב האורבני הקשה שבין מידטאון לעזריאלי? בואו נגיד שזה לפחות נותן לו סיכוי. פרטים נוספים אפשר למצוא בשרשור מומלץ ביותר של מתכנן התחבורה יונתן רוזין, שהיה מעורב בפרויקט, על השינויים שנכנסים לתוקפם הבוקר: