אויסטר או טרטר דג: שילה משיקה לראשונה שירות משלוחים

השף שרון כהן וצוותו עבדו על תפריט משלוחים מושקע שמתקרב כמה שניתן לחווייה במסעדה. את השירות יפעילו בעצמם: הרצון הוא 'טו ברייק איבן', וולט לא יאפשרו את זה

טורטליני ריקוטה ושרימפס (צילום: איליה מלניקוב)
טורטליני ריקוטה ושרימפס (צילום: איליה מלניקוב)
13 בדצמבר 2020

תשעה חודשים בתוך הקורונה ובמסעדות כבר מבינים שמשלוחים אר היר טו סטיי. לנבחרת שהפנימה את המסר מצטרפת כעת מסעדת שילה, שמשיקה לראשונה שירות משלוחים. "זו המציאות של המסעדנות היום. אין לי איך לברוח מזה", מסביר השף שרון כהן את המהלך. "המחשבה והדרייב העיקריים הם להזרים קצת אוויר למסעדה ולצוות שלי. אין פה שאיפה לרווחיות".

10 המסעדות האהובות בישראל

שילה היא מוותיקות הסצנה ומציינת בימים אלה 15 שנות פעילות. אלמלא הקורונה היה כהן אמור לחגוג את ההישג בלונדון, בפתיחת סניף של שילה מעבר לים. במקום זאת הוא מפנה את תשומת הלב אל הזירה הביתית ומשלח מנות ותיקות ואהובות כגון סלט טונה אדומה, טרטר דג ים עטוף באבוקדו שבלעדיו אף ארוחה אינה שלמה, שרימפס וירקות העונה וטורטליני ירוק ממולא בריקוטה ביתית, לצד פטוצ'יני פירות ים, פפרדלה בתבשיל לחי ופטריות פורצ'יני, ניוקי ושרימפס ובר ים ברוטב (74-138 ש"ח). כדי לשחזר את הזיכרון משילה במלואו – או ברובו – תוכלו להזמין גם אויסטר ג'ילארדו במחיר 34 ש"ח ליחידה.

טרטר דג ים עטוף באבוקדו, מנת דגל ותיקה ואהובה (צילום: איליה מלניקוב)
טרטר דג ים עטוף באבוקדו, מנת דגל ותיקה ואהובה (צילום: איליה מלניקוב)

"זה לא כמו הדבר האמיתי אבל כשמוציאים מנות, גם אם זה בפלסטיק, נזכרים למה אנחנו במקצוע הזה", הוא אומר. "לא כל תפריט המסעדה זמין למשלוחים אבל חלק מכובד ממנו כן. עבדנו לא מעט, הצוות ואני, על איך מעבירים את החוויה הכי מוקפדת ודומה למסעדה גם במשלוח". האריזה, שיכולה להרים או להרוס משלוח, מקבלת אקסטרה חשיבות כשמדובר במוצרים עדינים כדגים ופירות ים. לכן במנות רבות הופרדו הרכיבים, למשל טרטר שמונח על קרח ומלווה ברטבים בצנצנות זכוכית נפרדות ובהוראות צילחות. מאותה סיבה מספר המנות וטווח המרחק מוגבלים. על ההחלטה להפעיל את המערך הלוגיסטי באופן עצמאי אומר כהן: "אני לא מוכן להיכנס למצב בו אני יודע מראש שאפסיד. הרצון הוא 'טו ברייק איבן', וולט לא יאפשרו לי את זה".

למי שמעדיף יש גם פילה בקר. שילה (צילום: איליה מלניקוב)
למי שמעדיף יש גם פילה בקר. שילה (צילום: איליה מלניקוב)

לצד למשלוחים ניתן לקבל מעתה את השפים של שילה שיכינו עבורכם ארוחה בבית, כמקובל כיום. המחיר: 600 ש"ח לאדם, מינימום 10 אנשים. כשעושים את המתמטיקה השורה התחתונה קצת מרתיעה, אבל שילה אף פעם לא התיימרה להיות זולה. עבור מי שרוצה למחוק את 2020 מהזיכרון ולשתות ולאכול כי מחר נמות או נתחסן, ארוחת סילבסטר מפוארת על אויסטרים ושמפניה יכולה להיות השקעה מוצדקת.

שילה עד הבית