יש לזה צורה: 14 תערוכות מעולות לראות בסופ"ש

עבודה של דיוי בראל בגלריה אינדי
עבודה של דיוי בראל בגלריה אינדי

תערוכת הגמר השברירית והעדינה של בוגרי התואר בצילום בבצלאל // סדרה של אירועי מחול (וגם סרטים!) בבית ראובן // דיוקנאות הרוקנ'רול של נועה גרוס // תערוכה זוגית של האמנים הנשואים ישראל ונורית קלמן שאין מה לומר, מדובר ברמה גבוהה מאוד של זוגיות

18 באוגוסט 2022

גוף, צילום // גלריה ברוורמן

תערוכה קבוצתית שעוסקת בייצוגים של גוף בצילום עכשווי של בוגרים ובוגרות המחלקה לצילום בבצלאל. התערוכה נוצרה מתוך פרויקטי הגמר של הבוגרים.ות, ומנעד הנושאים בעבודות בה נע בין תיאור של השבריריות האנושית, דרך בחינת הגוף כנושא ועד לתצלומים שנוצרו על ידי בינה מלאכותית.
גלריה ברוורמן, אילת 33, פתיחה בחמישי (18.8) 20:00

דבר ללאמפה. עבודה של דניאל ברמן בגלריה ברוורמן
דבר ללאמפה. עבודה של דניאל ברמן בגלריה ברוורמן

ציורים; דיוקנאות // גלריה גורדון

שתי תערוכות חדשות בשני החללים הסמוכים של גלריה גורדון: הראשונה, "ציורים" – תערוכת יחיד לאמן חיים קיווה; והשנייה – "דיוקנאות" – תערוכת קבוצתית בהם מוצגות עבודות דיוקן של אמנים.ות אפריקאיים עכשוויים, במסגרת שיתוף הפעולה עם המיזם "Africa First".
גלריה גורדון, הזרם 5 והפלך 6, פתיחה בשישי (19.8) 12:00

מי קיווה לזה? עבודה של חיים קיווה בגלריה גורדון
מי קיווה לזה? עבודה של חיים קיווה בגלריה גורדון

פנים מרצדות // בית הבאר

 תערוכת יחיד לצייר והאנימטור דור בר שלמה (אוצר: עידו כהן) שכוללת שבעה דיוקנאות מונפשים של שבע דמויות שונות מסביבת חייו המיידית. המודלים והמודליות, החל בעוברי אורח בסטודיו ביפו, וכלה במכרים אנשי העיר – שימשו את בר שלמה לחקירת הפוטנציאל של הדיוקן המונפש, מדיום שאיפשר כניסה עמוקה יותר לתוך הווייתם.
בית הבאר, דרך שלמה 6, פתיחה בחמישי (18.8) 20:30

עוברי אורח ומכרים. עבודה של דור בר שלמה בבית הבאר
עוברי אורח ומכרים. עבודה של דור בר שלמה בבית הבאר

מחנה משותף 5 // גלריית המדרשה

אירוע אמנות מתמשך ותערוכה של אמנים מבית המדרשה – הפקולטה לאמנויות, מכללת בית ברל (אוצרת: רותי סלע). בשונה מתערוכות אמנות שמעמידות את היחיד במרכז, אירועי האמנות שיוצגו על פני תקופה של 14 ימים, מציעים לקהל הרחב להתבונן בתהליך יצירה שיתופי בזמן אמת.
גלריית המדרשה, הירקון 19, 15.8-3.9

במחנה. התערוכה בגלריית המדרשה
במחנה. התערוכה בגלריית המדרשה

חלום ליל קיץ // בית ראובן

סדרה של אירועי אמנות ומחול עכשווי במהלך אוגוסט וספטמבר, בהפקתן רבת ההשראה של מאיה קלרה בהרב וגל קרמונה, שמשלבים מופעי מחול של כוריאוגרפיים ישראליים בעלי שם לצד יוצרים צעירים, הופעות חיות, הקרנות סרטי מחול, וידאו ארט של האמן יוסף משיח, ומוזיקה חיה עם דיג'יי מתחלף בחצר המוזיאון.
בית ראובן, ביאליק 14, פרטים וכרטיסים באתר

מעבר למציאות // גלריה לוטן

תערוכה זוגית של צמד האמנים ישראל לוליק קלמן ונורית נוקי קלמן, זוג נשוי והייטקיסטים לשעבר (אוצרת: אביטל כץ). התערוכה כוללת עשרות יצירות המשקפת למעלה מ-40 שנה של זוגיות.
גלריה לוטן, מזל אריה 19 יפו העתיקה, פתיחה בחמישי (18.8) 19:00 

40 שנה ועדיין מסתדרים זה מרשים. עבודה של ישראל קלמן
40 שנה ועדיין מסתדרים זה מרשים. עבודה של ישראל קלמן

מגרש 02 // המרץ 2

האירוע השני בסדרת "מגרש" – סדרת אירועי אומנות רב תחומיים חדשה שנסגרים במסיבה, בשיתוף גלריה מאיה (אוצרים: אורי טורקניץ, טמיר חן ומעין דנוך). בערב ישתתפו 14 אמנים שיציגו עבודות מחול, מיצג, מוזיקה ואמנות חזותית. לצד ההתרחשויות והיצירות השונות, בר אלכוהול פתוח ולאחר מכן, מסיבה שתסגור את הערב.
שביל המרץ 2, בפתיחה בחמישי (18.8) 19:00

סטודיו פתוח // ארטפורט

בארטפורט יתקיים ביום שישי סטודיו פתוח של אמנית תכנית הרזידנסי להלי פרילינג, בו תוכלו להציץ אל תהליכי עבודה (רישומים, אובייקטים ו־NFT), לראות עבודות קודמות וכאלו שעוד לא הוצגו, ולשתות כוס מימוזה לקראת הסופ"ש.
ארטפורט, העמל 8 (כניסה מרחוב המנור 10), שישי (19.8) 10:00-14:00

יש גם NFT, לכל מי שמעוניין. עבודה של להלי פרילינג בארטפורט
יש גם NFT, לכל מי שמעוניין. עבודה של להלי פרילינג בארטפורט

One Night Show // גלריה 4

יחיד לנועה גרוס (אוצרת: אורית מור) שמציירת מתצלומים שצילמה בהופעות מוזיקה, ובציורים מנסה לתפוס רגעים אינטימיים, כשהזמר או הזמרת פונים פנימה, לתוך עצמם, רגע של ריכוז גבוה.
גלריה 4, פלורנטין 6, פתיחה בשבת (20.8) 18:00

דיוקן של ענבל פרלמוטר של נועה גרוס
דיוקן של ענבל פרלמוטר של נועה גרוס

מחוץ לעיר: הפעם בירושלים

הרבה התרחשות אמנותית קורית השבוע בבירה הודות לפסטיבל אאוטליין לאיור ומילים שכולל עבודות ופרויקטים במרחב הציבורי וגם כמה תערוכות חדשות שוות לא פחות (רובן ימשיכו לרוץ גם אחרי הפסטיבל):

רעש לבן // גלריה חוץות 

תערוכה קבוצתית (אוצרים: לימור יוסיפון גולדמן ואבישר גולדמן) של קבוצת מאיירים.ות בחרו חלקים מרחוב יפו הכאוטי, הרועש, העמוס והרבגוני, אותם הכניסו לגלריה העירונית בתבנית מסודרת, חזרתית ומשוכפלת, תוך הפיכת החלל הגלריסטי הלבן למעין המשך של תחנת הרכבת הצמודה. בכך, הצליחו לסדר ולארגן את הרחוב מבלי לאבד את האופי והיצירתיות שבו.
גלריה חוץות, יפו 17 ירושלים, פתיחה בחמישי (18.8) 19:00

אכן, כאוטי אבל גם מסודר. עבודה של ניל כהן במסגרת "רעש לבן"
אכן, כאוטי אבל גם מסודר. עבודה של ניל כהן במסגרת "רעש לבן"

גאות ושפל; השלוחה האפורה // גלריית המפעל

בגלריית המפעל ייפתחו שתי תערוכות יחיד שבמרכזן הצבות פיסול תלוי מקום – "גאות ושפל", תערוכת יחיד לאמן מקס אפשטיין (אוצר: ד"ר אלעד ירון); "השלוחה האפורה", תערוכת יחיד לאמן מרטין ויסוק (אוצרת: רעות ישעיהו).
גלריית המפעל, המערביים 3 ירושלים, פתיחה בחמישי (18.8) 20:00

נראה קדוש. עבודה של מקס אפשטיין
נראה קדוש. עבודה של מקס אפשטיין

חזרה פתוחה // גלריה ביתא

תערוכה בה משתתפים ארבעה אמנים.ות – איילה לנדאו, יניב שמעוני, ניב תשבי ונעם ונקרט (אוצרת: אביטל וכסלר) שמציגים ארבעה מיצבים חדשים שמשרטטים ארבע במות התרחשות: חדר זוגי ביתי, פיקניק משפחתי, זכרון ילדות מגג ברמת גן, וסצנת שריפה היסטורית בתיאטרון בה המציאות עלתה על המחזה הגרוטסקי שהוצג בו.
גלריה ביתא, יפו 155, ירושלים

קודם כל, זה נראה רך ונוח. עבודה של איילה לנדאו בגלריה ביתא
קודם כל, זה נראה רך ונוח. עבודה של איילה לנדאו בגלריה ביתא

עוגת שכבות // גלריה עזריאלי המכללה האקדמית הדסה

תערוכה קבוצתית (אוצרים: גל בן זאב, טל מורס) שמתכתבת עם ההיסטוריה של מבנה הגלריה ומחברת בין מדיום האיור למדיום הצילום – עם צילומים ואיורים קולינריים, חלקם מבוססים על איורים מספרי ילדים וספרי בישול.
גלריה עזריאלי, הנביאים 39, ירושלים, פתיחה בחמישי (18.8) 19:00

ביצים שלי. עבודה של זוהר חורב ושירה נונו בגלריה עזריאלי
ביצים שלי. עבודה של זוהר חורב ושירה נונו בגלריה עזריאלי

גדר חיה // הגלריה החברתית מוסררה

ללא קשר לפסטיבל אאוטליין, מארחת הגלריה החברתית של ביה"ס מוסררה את חברי הגלריה השיתופית התל אביבית לצילום – גלריה אינדי (אוצרת: קרן זלץ). חברי הגלריה הוזמנו להיכנס לתוך ארכיון עבודותיו של האמן מורל דרפלר ז"ל ולקיים דיאלוג עם הנושאים שהעסיקו את דרפלר ביצירתו: יחסי אדם-חיה וטבע-תרבות.
הגלריה החברתית מוסררה, שבטי ישראל 22 ירושלים, פתיחה בחמישי (18.8) 19:00