בשורה להולכי הרגל: תקנות חדשות לשימוש בקורקינטים שיתופיים

על פי הודעת עיריית תל אביב, החל מה-1 באוגוסט תותר ברובע מרכז העיר חניית קורקינטים רק בתאים ייעודיים - וזו לא הבשורה היחידה

קורקינטים חשמליים של ווינד ובירד (צילום: Shutterstock)
קורקינטים חשמליים של ווינד ובירד (צילום: Shutterstock)

יום לפני הפגנת הולכי הרגל המתוכננת, עיריית תל אביב עושה צעד משמעותי ראשון לטיפול בבעיית הקורקינטים השיתופיים החולשים על העיר. על פי הודעה שפורסמה על ידי העירייה, החל מ-1 באוגוסט חברות הכלים הזעירים השיתופיים יידרשו לקבל היתר הפעלה זמני לפעילות בעיר, שיוענק בכפוף למספר תקנות חדשות. הבשורה העיקרית נוגעת לפי שעה לרובע מרכז העיר, שם תותר חניית קורקינטים רק במקומות ייעודיים מסומנים, ולא בכל מקום מזדמן על המדרכה. בנוסף, בעירייה מבטיחים להתנות את הרישיון בהגבלת מספר הכלים, בזמינותם בכל אזורי העיר ובאיסור על הפעלת צפצוף מהכלים בשעות הלילה.

כאמור, בשלב הראשון יוגדר רובע 3 (חוף הים ממערב, אבן גבירול ממזרח, נחל הירקון מצפון וקו הרחובות בוגרשוב, שד' בן ציון ומרמורק מדרום) כאזור מוגבל חנייה. באזור זה בו תותר חניית הכלים רק בתאי חנייה שיקומו במרחק של כ-100 מטר בממוצע זה מזה, לרוב על הכביש. במקביל העירייה תסמן מאות תאי חנייה נוספים ברחבי העיר, במטרה להרחיב את הפיילוט לאזורים נוספים. מעבר לכך, העירייה מבטיחה כי רכיבה אסורה על המדרכה תתוגבר החל מכניסת התקנות החדשות לתוקף.

ברובע 3 תותר חניית הכלים רק בתאי חנייה שיקומו במרחק של כ-100 מטר בממוצע זה מזה

"השתלבות הכלים השיתופיים בעיר מבורכת. זו תחבורה אלטרנטיבית וירוקה שחוסכת גודש וזיהום אוויר ומביאה לצמצום התלות ברכב", אומרת מיטל להבי, מחזיקת תיק התחבורה בעירייה, שספגה מידה ניכרת של ביקורת מראשית הקדנציה. "לצד היתרונות נוצרו גם אתגרים בעיקר בתחום השמירה על הסדר הציבורי ואנו נדרשים לתת מענה שיאזן בין שלל הצרכים ובראשם של הולכי הרגל במדרכות. בשל ריבוי התאונות בהן היו מעורבים רוכבי אופניים חשמליים והולכי רגל וכן העדר אכיפה על המדרכות, הובילה העירייה להענקת סמכויות אכיפה נרחבות לפקחים העירוניים במסגרת חקיקה ייעודית שתאפשר אכיפה הרתעתית ללא פשרות".