תאומות הנהר: ההופעות של צמד האחיות Ibeyi בישראל נדחו

צמד התאומות הצרפתי-קובאני, שהיה אמור להגיע להופעה בישראל בבנובמבר, יופיע בחודש פברואר במקום

Ibeyi. צילום: Flavien Prioreau
Ibeyi. צילום: Flavien Prioreau
12 באוגוסט 2015

Ibeyi הן התאומות ליסה ונעמי דיאז (20), בנותיו של המנוח מיגל (אנג'ה) דיאז, נגן כלי-הקשה מפורסם, חבר ההרכב העל-זמני "בואנה ויסטה סושיאל קלאב". אחרי שהוציאו השנה את אלבום הבכורה שלהן, שזכה לרעש תקשורתי עצום ובצדק, הן מגיעות להופעה אחת בישראל שתתקיים ב-24 בנובמבר בבארבי (עדכון: ההופעות נדחו ל-22 ו-23 בפברואר). מחיר כרטיס עומד על 159 ש"ח במכירה מוקדמת. על הפקת ההופעה אמונה חברת מונוקרייב.

אתם בטח מכירים אותן מהלהיט, "River", שהפך לסינגל מצליח בכל העולם והשתלב בפלייליסטים המרכזיים גם כאן אצלנו בישראל, עם פרגון אדיר בתקשורת. השיר לקוח מתוך אלבום הבכורה, "Ibeyi" שיצא השנה בעזרתו של ריצ'ארד ראסל, בעלי הלייבל XL Recordings (אדל, גיל סקוט הרון, פרודיג'י), שלקח אותן תחת חסותו והפיק להן אותו. באלבום הן שרות באנגלית, צרפתית ובשפת ה"יורובה" – ניב ניגרי שהיה מושרש בקובה במאה ה-18. פירוש המילה Ibeyi (אותה הוגים ee-bey-ee) – "תאומות" ביורובה.

הן מנגנות על פסנתר, סמפלר, קחון וכלי הקשה אחרים. יש שהגדירו אותן כתקווה וכעתיד של הזרם האפרו-קובני, יש אומרים שהן נביאות שמחזירות לחיים את הטריפ-הופ, בכך שהן מצליחות להתיך לתוך נשמת שירי העם העתיקים שלהן פופ מודרני, היפ-הופ ואלקטרוניקה עכשווית.