"האח הגדול" פרק 17: משימת התקציב המתעללת

ישראל חוזר מושפע מהסוויטה ומודיע למגי שהגיע הזמן להתרחק, האח פוגע בנקודות רגישות ורועי נכנס לסרטים. כל הדברים החשובים שקרו ב"האח הגדול" פרק 17

לירז וסימה צמודות (מתוך "האח הגדול")
לירז וסימה צמודות (מתוך "האח הגדול")
28 ביוני 2018

בעל הבית השתגע (משעמום) והחליט להציק לדיירים בדרך הכי יעילה שמוכרת לאדם: ללחוץ להם על הנקודות הרגישות. זה כמובן עבד (חוץ ממקרה אחד – תכף נסביר) – ומשימת התקציב השבועית הוכתרה כהצלחה.

אבל לפני שנצלול להתעללויות רגשיות ותובנות עמוקות, נחזור אחורה. רגע לפני שהדיירים המפורסמים עזבו את הבית, אביבית הספיקה להלך אימים על סימה. "אני יודעת משהו על העבר שלך", זרקה לה. סימה הטיחה בה שהיא יכולה לפתוח את זה ליד כולם, כי אף אחד לא יחזיק אותה אתם יודעים איפה. מהסיטואציה המיותרת הזאת נשארנו, כרגיל בעונה הזאת, עם סקרנות בעיניים ועם השלט ביד.

אביבית מתכסחת עם סימה (מתוך "האח הגדול")
אביבית מתכסחת עם סימה (מתוך "האח הגדול")

בפרקים הקודמים של "האח הגדול":
המשימה שגרמה למגי לאבד את זה
מופע הזוועות ושתיקת הכבשים
מה קורה כשהמצלמות מפסיקות לעבוד?

באווירה יותר אוהבת, הברומאנס הנרקם בין ישראל ותומר מחמם את הלב, אחרי שבתחילת הדרך השניים רבו ומאז שמרו על ריחוק. השהות המשותפת בסוויטה השפיעה במיוחד על ישראל, ששב הביתה עם החלטה חדשה. שוג הבין שהזוגיות גורמת לו להתרחק משאר הדיירים (וול, דהה), ומריה מזהירה שאם הוא ייעלם לתוך רומן הדבר עלול לגרום להדחתו מהבית. התרחיש מבהיל אותו והוא מכריז שממחר אין יותר זוגות-זוגות. הוא, אגב, לא מתייחס רק אליו ואל מגי, ומודיע למריה ורועי שיהנו מרגעיהם האחרונים יחד. בטוב טעם, אתם יודעים.

כשהחלק הקל מאחוריו, ניגש ישראל למגי, חולק איתה את ההחלטה ומוסיף שהוא לא רוצה לישון יחד בכל לילה. מגי, כמו כל סטוקרית טובה שמבקשת להצניע את ממדי הטירוף בתחילת הקשר, מעמידה פנים שזה לגמרי בסדר ושהיא מבינה מאיפה זה נובע. איכשהו, הצעד הזו מדופדף כלא היה.

רועי מחליף תלבושות בקצב מסחרר (מתוך "האח הגדול")
רועי מחליף תלבושות בקצב מסחרר (מתוך "האח הגדול")

וכעת – למשימת התקציב המתעללת. על פניו היא עסקה בשטויות כמו אכילת גבינה מסריחה, אבל בתכלס היא באה לקלף שכבות – ככה לדוגמא גילינו שתומר פאקינג רוטשילד בעצם משווע לקבלה חברתית. במסגרת המשימה ביקש האח הגדול מהחבר'ה להיות ספונטניים ולהתנדב למשימות חסויות. כך מצאו את עצמן סימה ומירב קשורות אחת לשנייה באזיקים, אבל עפיפון התבערה הזה סירב להידלק. האח לא אמר נואש, והציג משימה אחרת – אחד הדיירים יגלה לאחרים את מי העמיד להדחה. ישראל הנבחר שיתף בקלילות אין קץ כי בחר בלירז בגלל חוסר אמינות, וברועי ידידו הטוב בשל ניטרליות. ככה זה, דור מגניב שזורק הכל בפנים. גאד, ממתי לרכל על מישהו מאחורי הגב נהיה דבר כזה פסול?

רועי ההמום מהביקורת שאל את יתר הדיירים אם הוא באמת כזה שקוף (כן). אחר כך הוא זורק למריה שהיא יכולה הייתה להגן עליו, והיא השיבה שזה שישראל מרגיש ככה – זה שלו. כן, בדיוק כמו בפעם ההיא שלא הגנה על חברתה הטובה לירז. לנו זה נשמע פחות כמו השקפת עולם ויותר כמו אישיות מחורבנת. אחר כך היא הוסיפה שישראל גם לא ממש טעה, רועי הגיב משהו כמו "אוקיי" וחיזק את טיעון הניטרליות.

הסיפור משפיע על רועי, שנכנס לסרטים ובלבול חברתי (העובדה שבין לבין הוא החליף תחפושות כחלק מהמשימה בטח לא עזרה). "אני מקבל את כולם היום אבל אני מרגיש שאף אחד לא מקבל אותי", התפרק בפני סימה ולירז (האזיקים, זוכרים?), ואבחן את הבעיה בעצמו.

אבל כל זה לא מספיק לאח. הוא מחליט לכער את סימה ולאפר אותה כאישה מבוגרת ומוזנחת. סימה זרמה, אבל נשברה די מהר. היא סיפרה לאח שמכיוון שמעולם לא למדה, היא מרגישה שהמראה שלה הוא הנכס שלה – וכרגע לקחו את המעט שיש לה.

סימה מתקשה לזהות את עצמה (מתוך "האח הגדול")
סימה מתקשה לזהות את עצמה (מתוך "האח הגדול")

הבא בתור הוא אליאב – לב זהב או לא, האח מוצא נקודה רגישה במיוחד ומציע לו למסור את התמונה המשפחתית שתלויה מעל מיטתו תמורת השלמת שלוש משימות. התוצאה הייתה כמובן סוערת ורטובה מדמעות.

השבוע מועמדים להדחה ישראל, לירז, מגי, מירב, רועי – וגם תומר, שרמז למירב שהעמיד אותה להדחה – ולכן האח הגדול, שלא אוהב מלשינים, העניש אותו. בקיצור, אל תתעסקו עם האח וזה.

לא נגענו

"יש לזה טעם של קקה" (מירב מתפייטת)

"את לא מבינה באיזה בלבוליזציה הייתי" (אליאב מכין את הקרקע לקריירה באקדמיה ללשון העברית)

"מה יש ללב, מהבול?" (מירב מפגינה רומנטיקה מפוקפקת)

"הרגשתי כוסית על" (תומר מתאר כמה נהנה כשביקר במסיבות גייז)

עתידות

דיירים חדשים ייכנסו לבית – אולי אפילו החבר של מריה.

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד