"האח הגדול" פרק 14: מה קורה כשהמצלמות מפסיקות לעבוד?

האפקט המהפנט של המצלמות התהפך בעידן הפוסט ריאליטי, וגם - מה חשבנו על הדיירים החדשים שנכנסו הביתה? כל הדברים החשובים שקרו באח הגדול פרק 14

17 ביוני 2018

אל בית האח הגדול נכנסו אמש (שבת) חמישה דיירים חדשים, ואחרי שכבר התכוננו עם תלונות וביקורות על מיחזור ושעמום כרוני כלפי רשת, בסוף נשארנו עם ה… שלט ביד. כי אמנם חלקם הם לא יותר משארית מחוממת של מה שלא יהיה, אך לקראת סוף הפרק התבשרנו שמדובר בדיירים זמניים בלבד. הם הגיעו למשימה סודית וכמובן שלדיירים הוותיקים אין מושג מזה. גאד דאם.

יום קודם פרש הדייר השלישי לעונה, אבל יש מצב שפספסתם את זה. יציאתו של לירון מהבית זכתה לסיקור בן שבע שניות – לירון ויצמן הכריזה על הניוז וזהו, אפילו לא ראינו איך הדיירים הגיבו. יכול להיות שאחרי הפרישה של טאי ותמי ברשת קצת נבוכים? גם אם הסכימו איתנו שם שמדובר בדייר חלש, זה משונה ביותר.

הדיירים מתרגשים מהאורחים החדשים (מתוך "האח הגדול")
הדיירים מתרגשים מהאורחים החדשים (מתוך "האח הגדול")

בפרקים הקודמים של "האח הגדול":
פרק 13: הבחילה שאחרי משימת הממתקים
פרק 12: רגשות רומנטיים נחשבים לבגידה?
פרק 11: הזוועה האהובה שלכם חזרה

אז דייר יצא וחמישה נכנסו, ואנחנו הרי כבר הבטחנו לכם סלבס מדרג ב'. אז קבלו את אביבית בר זוהר (פליטת "האח" שלא העלתה גרם של מודעות עצמית מאז העונה הרביעית), נטע-"מה נשמע"-ברזני (בוגרת "המירוץ למיליון" שהגיעה שזופה ומשוחקת יתר על המידה), עומרי בר נתן (עוד פליט "האח", שהצליח להישאר בתודעה הרבה אחרי תודות לרומן עם קסניה), אדל בספלוב (יוצאת "המירוץ"), וכמובן – לירון אורפלי, המכונה טילטיל. מכיוון שמדובר בדיירים זמניים בלבד, נשפוט אותם כמו דייט לא מחייב. סביר להניח שהם לא יגרמו לשינויים משמעותיים בבית, ואחרי לכתם המחנות יישארו כפי שהיו. מה שכן – בהפקה בחרו את הדיירים לפי ווליום, ולכן אנחנו צופים כאוס רציני.

ובחזרה לפרק. אם בעונות הקודמות למדנו שהמצלמות מוציאות מאנשים צדדים חדשים, בעיקר מכוערים וקולניים, הרי שבעידן הפוסט-ריאליטי והאובר מודעות למצלמות יש אפקט הפוך: הן משתקות דיונים. קחו לדוגמא את הקטע שבו רועי (תזכורת מתעודת הזהות: "יוצר, כותב, ראפר, פרפורמר ואמן ספוקן וורד") מקריא שירה בועטת על שירותו הקרבי והשתתפותו בצוק איתן:

"למי את קוראת שמאלני, אה? לא עשיתי צבא אני? עשיתי, בטח עשיתי. מה, מה עשיתי בצבא? אני הרגתי ערבים. מה, מה ההבדל בין הרג לרצח? מה זאת אומרת, ההבדל זה הכוונה. אם אני אגיד שבטח התכוונתי להרוג כל ערבי שהרגתי, אז זה יהיה רצח, ואם אני אגיד שלא התכוונתי, אז את תקראי לי שמאלני אידיוט, וזה… זה פשוט לא יכול להיות. ומה זה למה? בטראומה. אז אני שמאלני, יא זבלה, וואלה, רק בשבילך הרמתי רובה, שרתי 'התקווה' בלב גאה, הרגתי מלא מחבלים, אולי גם כמה אזרחים, אבל למי אכפת ולמה? כולה כמה…".

מריה, כצפוי, החמיאה לו וגם הוסיפה שעליו להתגאות בכך שקיבל לא רק מחיאות כפיים, אלא גם ביקורת. אבל על איזו ביקורת היא מדברת? באופן די מדהים, הקטע הזה כמעט ולא עורר דיון. זה מזכיר את היחס של הדיירים לשמס – הם זיהו אותה כמוקש פוליטי ולכן נמנעו מלהיכנס לדיונים מורכבים. גם הפעם הם העדיפו תגובות שקטות – הנהון, תנועה של חוסר נוחות – העיקר לא להביע דעה שעלולה להיות שנויה במחלוקת בבית או בחוץ. אליאב וישראל, היחידים שטרחו לומר משהו שמריח מחוסר הסכמה, נזהרו מלפתח דיון. העיקר שכולם מרוצים.

מריה ורועי מורידים הילוך ברומן הרגשי (מתוך "האח הגדול")
מריה ורועי מורידים הילוך ברומן הרגשי (מתוך "האח הגדול")

נקסט. אורלי כבר איבחנה ובצדק – ממש ערוץ ויוה נהיה פה. בטלנובלה המצליחה "שוגי ושוג" ישראל ומגי מתפייסים, וברגע אמוציונלי במיוחד הם מצהירים על אהבתם. זאת אומרת, מגי מצהירה, ישראל ממלמל משהו ומדביק לה נשיקה. בטלנובלה הפחות מצליחה, "מריה ורועי עושים את זה רגשי", מריה מורה על הורדת הילוך. זה קורה אחרי שרועי שואל אותה אם בא לה לישון יחד. מריה נכנסה לחדר האח, ויצאה משם עם התובנה כי הם לא מתמודדים עם הקושי, כלומר עם הרגשות, אלא נשאבים אליו. היא מציבה ביניהם תמרור עצור, שיש להניח שיהבהב בפרק הבא עד שיחליף צבע לגמרי בפרקים הבאים.

שוגי ושוג מתוודים על אהבתם (מתוך "האח הגדול")
שוגי ושוג מתוודים על אהבתם (מתוך "האח הגדול")

בפינת האופנה, הפרק סיפק לא מעט לוקים מופרכים – שמלת החללית של אביבית, שמלת הווילון של נטע ושמלת האוהל של אדל – אך מי שגבר על כולן היה אליאב, שבחר להנציח את זכרה של חברתו המודחת אורלי ולבש את החולצה המנומרת שלה.

אליאב לובש את החולצה של אורלי (מתוך "האח הגדול")
אליאב לובש את החולצה של אורלי (מתוך "האח הגדול")

כמה תכנים שיווקיים וחזרנו: צ'יפסר בריאותי, יאיי! האח מכריז שהוא מבין שלדיירי הבית חשוב לאכול בריא, ועל כן מעניק להם במתנה צ'יפסר שמטגן צ'יפס באמצעות כף שמן בלבד. הסתקרנתם? אתם לא לבד. גם סימה הבטיחה לקנות מכשיר אם זה יעבוד. זאת פרסומת מתקדמת למדי – היא מעודנת (האח בקושי דיבר על המכשיר), מסקרנת (כף שמן אחת??) ומבטיחה תוצאות אותנטיות (הדיירים ישתמשו במכשיר בלייב). אז תישארו ביקורתיים, אה?

לא נגענו

"אני בת 36, מזל שור" (אביבית מתבלבלת עם הסט של "דייט ראשון")

"הייתי שלוש שנים, אמרתי פעם אחת שלוש מילים, וזה פעם ראשונה ואחרונה שתשמעי" (ישראל רומנטי עם מגי)

"אני שרוף לך על הג'מעה בקטע מפגר" (ישראל מוכיח שיש לו דרך אפילו גרועה יותר לומר למגי שהוא אוהב אותה)

"ביי חיים שלי, ביי" (אליאב שובר דיסטנס עם האח הגדול)

עתידות

נטע תחפור לכולם עד לפרישה המונית של הדיירים.

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד