“החברה הגאונה" מגיעה לטלוויזיה: כל מה שצריך לדעת

הסדרה המצופה, המבוססת על הספר הראשון בסדרת "הרומנים הנפוליטניים" מאת אלנה פרנטה, מגיעה בקרוב: מתי "החברה הגאונה" תשודר בישראל וכמה פרקים יהיו? כל הפרטים

"החברה הגאונה"
"החברה הגאונה"

החברה הגאונה" ("My Brilliant Friend"), הספר הראשון בסדרת "הרומנים הנפוליטניים" של אלנה פרנטה, עומדת להפוך לסדרה וכבר כמה חודשים שהציפיות מטפסות לשמיים. השבוע קיבלו המעריצים הודעה משמחת: הסדרה כבר התחדשה לעונה שנייה שתתבסס כמובן על הספר השני בסדרה. אנחת רווחה נשמעה בפסטיבל ונציה, בו הוקרנו שני הפרקים הראשונים מהסדרה המוגבלת. לצד השבחים על הליהוק המוצלח (לודוביקה נסטי וגאיה ג'יראצ'ה מגלמות את לילה צ'רולו, ואליזה דל ג'ניו ומרגריטה מאצ'וקו מגלמות את אלנה גרקו – ארבעתן אלמוניות), הבימוי והמוזיקה, עלו גם סימני שאלה באשר למחסום השפה (איטלקית) ורמת הנאמנות לספר המקורי והמוערך מאד, שלו מעריצים רבים בעולם. בקרוב נוכל לשפוט בעצמנו.

הפקת העיבוד הטלוויזיוני לרב המכר "החברה הגאונה" היא עבודה משותפת של HBO ורשת הטלוויזיה האיטלקית RAI. הסדרה הצטלמה בקיץ שעבר בנאפולי בניצוחו של הבמאי סבריו קוסטנצו, שבפסטיבל ונציה הסביר כי בלתי אפשרי לעשות את העיבוד במדינה שאינה איטליה. "השפה היא קריטית. בהתחלה הן מדברות בדיאלקט (נפוליטני) ואז הן לומדות לדבר איטלקית, כך שאין דרך לתאר את הסיפור באוהיו", אמר קוסטנצו. על המוזיקה אחראי מקס ריכטר, שהלחין ל"ואלס עם באשיר".

עוד כתבות מעניינות:
בחנו את עצמכם: עד כמה אתם מכירים את "החברה הגאונה"?
למה סדרות ישראליות לא עושות ספיישל חגים כמו בארה"ב?
29 הסדרות הכי טובות שאולי לא ראיתם

ארבעת הספרים בסדרה שכתבה פרנטה, מהסופרות הפופולריות בעולם, תורגמו ל-42 שפות (בהן עברית) ונמכרו בעולם ביותר מ-5.5 מיליון עותקים. העלילה מתמקדת בדמותן של לילה ואלנה, שתי חברות נפש ותיקות שגדלו יחד. יום אחד, בגיל 66, נעלמת לילה יחד עם כל חפציה ומסמכיה – היא אפילו דואגת לגזור את עצמה מהתמונות המשותפות שלה עם בנה. כך היא מגשימה את חלומה להתנדף ולמחוק את עברה, אך המעשה מרגיז את חברתה הטובה שמתיישבת לכתוב כל פרט מסיפור חייהן המשותף.

מתי תשודר "החברה הגאונה"?

הסדרה תגיע לאיטליה כבר בנובמבר הקרוב ולאחר מכן תשודר גם בארה"ב. בישראל היא תשודר ב-19.12.

איפה הסדרה תשודר?

מי שרכשו את זכויות השידור בארץ הן HOT וסלקום טיוי.

"החברה הגאונה"
"החברה הגאונה"

כמה פרקים יהיו?

העיבוד לספר הראשון יכלול שמונה פרקים. סלקום טיוי תעלה אותם בבת אחת.

האם גם שאר הספרים בסדרה יעובדו לטלוויזיה?

רשת HBO התחייבה בהתחלה רק לעיבוד ספר הראשון, בניגוד לרשת האיטלקית שכבר הודיעה על כוונתה להמשיך לעבוד במרץ על שלושת הספרים האחרים. כשלושה חודשים אחרי ההכרזה, אולי כי הבאזז סירב לשכוך, הודיעו השתיים כי הסדרה תמשיך בוודאות לעונה שנייה שתהיה מבוססת על הספר השני בסדרת הרומנים הנפוליטניים – "הסיפור של שם המשפחה החדש".

ובינתיים בואו לגלות: עד כמה אתם מכירים את "החברה הגאונה"?

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד