העונה השנייה של "ווסטוורלד": עוד כאוס, עוד שאלות פילוסופיות

"ווסטוורלד" חוזרת לעונה שנייה עוד רגע, ויוצריה מבטיחים שעוד לא ראינו כלום. זה מה שאנחנו כבר יודעים על העונה החדשה - ועוד 7 תיאוריות מעניינות

זה לא באמת המערב הפרוע. "ווסטוורלד"
זה לא באמת המערב הפרוע. "ווסטוורלד"

הסדרה שלוקחת את המדע הבדיוני ששולט היום בכיפה לאקסטרים – "ווסטוורלד" – חוזרת אלינו ממש עוד מעט. בטריילר ששודר בסופרבול נחשף תאריך העלייה של העונה השנייה – 23 באפריל 2018. המידע בנוגע למה שצפוי לנו זורם כמו הדם ברחבי פארק המערב הפרוע בעונה הראשונה, שהסתיימה עם יותר שאלות ממה שהיו בתחילתה: האם פורד מת? מה יהיה עם דולורס/וויאט? ועם האיש בשחור? האם מייב תצליח לברוח מהגורל שלה? ובכלל, מה זה גורל? מהי תודעה? והאם Westworld יהפוך ל-Eastworld?

עוד כתבות מעניינות:
"ווסטוורלד" עונה 2: האקספוזיציה נגמרה, הבלאגן מתחיל
15 עובדות מעולות על "ווסטוורלד" שלא הכרתם
העונה השנייה של "סיפורה של שפחה": כל מה שצריך לדעת

לפי המידע שיש לגבי העונה השנייה, השאלות הפילוסופיות הללו, כמו גם העלילות שהולכות ומסתבכות, ימשיכו גם ימשיכו. אלא שיוצרי הסדרה הבהירו: אין לצפות לסדר. להיפך: התמה המרכזית של העונה השנייה, שתכלול גם היא 10 פרקים, היא כאוס. אם לשפוט על פי הטריילר, זה הולך להיות אלים.

בסוף העונה הראשונה אמר אחד מיוצרי הסדרה, ג'ונתן נולן, ש"אם העונה הראשונה הייתה מאופיינת על ידי שליטה, העונה השנייה מאופיינת על ידי כאוס. אני חושב שזה חלק ממה שמבינים שפורד תכנן כל הזמן הזה. פורד התחיל מה שנראה לו כמו תוכנית. טבעה של התוכנית הזו היא מה שאנחנו בוחנים בעונה השנייה. מה הן כוונותיו – לתת לדולורס ולשאר המארחים לברוח? ללמד את האורחים האנושיים לקח?". ג'יי ג'יי אברהמס, מפיק הסדרה, אמר אז: "מה קורה כשהתודעה מתחילה לפרוח? מה קורה כשמתחילים באמת להתעורר?". בנוסף, בריאיון ל"Entertainment Weekly" סיפר נולן שהעונה השנייה תחקור יותר את ההבדלים בין מארחים לבני אדם רגילים ותצלול לאופן שבו מייצרים את המארחים.

ומה בנוגע לעולמות נוספים? בסרטים המקוריים של "ווסטוורלד" מופיעים עולמות נוספים מלבד המערב הפרוע, כמו ימי הביניים ורומא העתיקה. כבר קיבלנו רמז לעולם הסמוראים בסוף העונה הראשונה, ואם לשפוט על פי הטיגריס המת שמופיע בטריילר לעונה השנייה, ייתכן שמזרח אסיה תהיה תפאורה לפחות לחלק מהמעללים הסדיסטיים של הסדרה.

עם סוף העונה הראשונה רמזה בריאיון ל"וולצ'ר" ליסה ג'וי, החצי השני של יוצרי הסדרה, שייתכן שאחד המארחים יגיע גם לעולם שבחוץ. "הם די טובים במה שהם עושים, הם די חזקים, והאינטלקט שלהם גדל וגדל. אני מתארת לעצמי שלפחות אחד מהם, בסופו של דבר, יצליח להביט על העולם מנקודת מבט רחבה יותר", אמרה.

מקרב חברי הקאסט המקורי נזכה לראות בעונה השנייה את אד האריס כאיש בשחור, אם כי לא ברור אם נראה את הגרסה הצעירה שלו – וויליאם, שמגולמת על ידי ג'ימי סימפסון. בריאיון ל"סינמה בלנד" אמר סימפסון ש"אם יש להם עוד משהו בקנה עבור וויליאם, אני מניח שזה יהיה סיפור חדש. כי לתחושתי, הסיפור הזה, הרומן הזה (עם דולורס – נ"נ), אנחנו כבר יודעים עליו הכל. אבל כולנו בטוחים שעונה 2 תפוצץ לכולנו את המוח. לא אופתע אם וויליאם יופיע בעונה 3 או משהו". מצד שני, בכנס "קומיק קון" הוא ענה לשאלה איך הדמות שלו הפכה לאיש בשחור: "יש עוד כמה שאלות שאנחנו צריכים לענות עליהן בנוגע לאיך קרה המעבר הזה".

רייצ'ל איוון וודס (דולורס), ת'נדי ניוטון (מייב) וג'פרי רייט (ברנרד) יחזרו כמובן גם לעונה הקרובה, כמו גם לואי הרת'ום, אביה של דולורס, וטלולה ריילי, שמגלמת את אנג'לה המארחת, שיקבלו תפקידים משמעותיים יותר. אבל לגבי אנתוני הופקינס, שמגלם את יוצר הפארק רוברט פורד, עוד לא ברור. "בתוכנית הזו לא כדאי להניח שום דבר", אמר נולן ל"הוליווד ריפורטר" כשנשאל לגבי הופקינס. הופקינס בעצמו, בריאיון ל"מירור" הבריטי, אמר: "אני לא יודע כלום לגבי זה". מיסתוריים.

בגזרת המצטרפים החדשים נראה בעונה החדשה את קטיה הרברס ("הנותרים"), שתגלם את גרייס, אורחת חדשה שמגיעה לפארק, את ניל ג'קסון ("סליפי הולו") כניקולס, שמתואר כ"אדם מקסים ורב תושיה שמוצא את עצמו במקום לא מוכר", ואת ג'ונתן טאקר ("אלים אמריקאים") כאיש הצבא מייג'ור קראדוק.

7 התיאוריות הכי מעניינות על "ווסטוורלד"

ווסטוורלד הוא לא הפארק היחיד: התיאוריה הזאת, שצצה כבר בסיום העונה הראשונה, מקבלת ביסוס רציני מהצצה לעונה החדשה. כשמייב בורחת מהפארק היא מקבלת פתק שעליו כתוב המקום שבו תמצא את בתה: "פארק 1 מתחם 15 אזור 3". חוץ מזה היא חוזרת פנימה אל מה שנראה כמו מתחם עבודה על פארק הסמוראים, והטריילרים חושפים גם מארחים ילידים אמריקאים. לפי מעריצים יסודיים במיוחד, קיימים שישה פארקים.

הפארק נמצא בכוכב אחר: ווסטוורלד הוא פארק עצום, ואם האפשרות לקיומם של פארקים נוספים אכן תתקיים – הרי שמדובר בחידה נדל"נית שקשה להתעלם ממנה. צריך לזכור שהסדרה מתרחשת בעתיד (באתר הסדרה נשתל רמז לכך שההווה מתרחש ב־2052) ושמדובר בחברה עשירה מאוד – כך שהרעיון לא מופרך לחלוטין (אבל לא היינו מהמרים עליו).

תוכנית העל האמיתית – למכור חיי נצח לעשירים: הפארק היקר לא נבנה כדי לשעשע עשירים משועממים אלא כדי לפתח מוצר בעל ערך גבוה בהרבה: אלמוות. יכולת החישה, הזיכרונות והמראה האנושי נועדו לשכנע אנשים להעביר את התודעה שלהם אל תוך מארח וכך לחיות לנצח. כלומר, הפארק תוכנן מראש להיכשל – ולהפוך מפארק שעשועים לדבר האמיתי.

פורד לא מת: המעריצים כנראה מתקשים לקבל את האפשרות שאנתוני הופקינס לא יחזור (ומתעלמים מהעובדה שהוא לא מופיע בטריילרים), אז הם רקמו שתי תיאוריות. הראשונה – פורד שנורה בגאלה היה מארח ופורד האמיתי עדיין חי. השנייה – פורד אכן מת, אבל בנה מבעוד מועד מארח בדמותו שאותו נפגוש בהמשך.

המארחים מבוססים על אנשים אמיתיים: אם כל הרובוטים הם אכן רפליקות של אנשים ספציפיים, יש כאן פיצוץ אדיר שמחכה להתרחש. גם אם נניח את המקרה של ברנרד בצד (ואת התיאוריה שלפיה ארנולד עדיין בחיים), הטריילר האחרון מתרחש בחלקו בעולם האמיתי שמחוץ לווסטוורלד, ובו אנחנו רואים את דולורס בעיר, בתסרוקת ותלבושת מודרניות. אם זאת דולורס האמיתית מצפה לנו מפגש מעניין במיוחד, ויותר מכך: אם רובוטים יתחילו להיתקל בבני האדם שלהם, הם יצטרכו להחליט למי שייך העולם, או אפילו לשכנע את כולם שהם המקור. התיאוריה הזאת מתחברת לסברה המבוססת שלפיה אנחנו עומדים בפתחה של מלחמת אזרחים בין רובוטים לבני אדם.

מישהו עדיין שולט בדולורס: נראה שדולורס השיגה תודעה ורצון עצמי – הזיכרונות, הכאב, הקול הפנימי, הירי בגאלה – אבל זה קו עלילה שקשה להתמסר לו בקלות, וקשה להאמין שכל ההתנהלות שלה אינה חלק מהתסריט שנכתב עבורה. מנגד, יש המאמינים שדווקא מייב השיגה עצמאות ומעכשיו תכתוב את הסיפור של עצמה. ואם כבר השוואות בין השתיים, הן עומדות להחליף תפקידים: דולורס בתפקיד הנבלה ומייב בתפקיד הגיבורה.

בתה של מייב: האם שרלוט הייל, מנכ"לית מועצת המנהלים של חברת דלוס, היא בתה של מייב? לפי ההשערה הזו, כשהייל הייתה קטנה יצרו מארחת בדמותה – וזאת הילדה שרודפת את מייב בזיכרונותיה. אם ווסטוורלד הוא פארק מספר 1 כמו שנכתב בפתק, הוא עשוי להוביל אותה אל שרלוט באירוע הגאלה שסגר את העונה.

← החל מה-23.4, ימי שני 04:00 ו-22:00, HOT HBO ו-HOT VOD, סלקום tv ו-yes OH