טקס פרסי הטלוויזיה: פאודה היא הזוכה הגדולה, אבל אילנה דיין גנבה את ההצגה

"פאודה" זכתה ב-11 פרסים כולל הפרס על סדרת הדרמה הטובה ביותר. אילנה דיין זכתה בפרס מפעל חיים: "דמוקרטיות לא קורסות בין לילה, אבל הן דועכות בחושך"

"פאודה" היא הזוכה הגדולה בטקס פרסי האקדמיה הישראלית לטלוויזיה לשנת 2017. בטקס שנערך היום (ו') זכתה סדרת הדרמה הישראלית המצליחה בעולם ב-11 פרסים, כולל הפרס לסדרת הדרמה הטובה ביותר, התסריט והבימוי.

בפרס השחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה זכה ליאור רז ("פאודה") ואת פרס השחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה חלקו שתי שחקניות – בת חן סבג ("מטומטמת") ומגי אזרזר ("בתולות").

ליאור רז. מתוך העונה השנייה של "פאודה"
ליאור רז. מתוך העונה השנייה של "פאודה"

בפרס הסדרה הקומית הטובה ביותר זכתה "שבאבניקים", כולל בפרסי הבימוי והתסריט, כמו גם השחקן, פרס שבו זכה אורי ליזרוביץ'.

תוכנית הריאליטי הטובה ביותר על פי האקדמיה לטלוויזיה היא "מאסטר שף" על עונתה השביעית. בפרס לתוכנית הסאטירה הטובה ביותר זכתה "ארץ נהדרת" על עונתה ה-14, ובפרס הדוקו-ריאליטי זכתה התוכנית "תום יער עושה את שביל ישראל".

בנוסף זכו "מטומטמת" בפרס הדרמה היומית, "מועדון תרבות" בפרס תוכנית התרבות, "פגישה עם רוני קובן" בפרס תוכנית הריאיונות, "המרדף" בפרס השעשועון, "טיול אחרי צבא" בפרס הסדרה העובדתית, "היום בלילה עם גורי אלפי" בפרס תוכנית הבידור והאירוח ו"ערב טוב עם גיא פינס" בפרס מגזין הפנאי. עוד בזוכות: "לונדון וקירשנבאום" על תוכנית האקטואליה וחדשות 10 על מהדורת החדשות.

"דמוקרטיות דועכות בחושך"

הפרס לתוכנית התחקירים הטובה ביותר הוענק ל"עובדה", בהגשת אילנה דיין, שגם קיבלה פרס מפעל חיים בתחום העשייה הטלוויזיונית. בדבריה לאחר קבלת פרס מפעל חיים אמרה דיין כי "החובה לדבר את האמת מול פרצוף הסערה מעולם לא הייתה חשובה יותר מול האביב המוטרף של 2018. נכון, איננו טורקיה, פה לא עוצרים עיתונאים ולא זורקים שופטים לכלא, העיתונות שלנו עוד פעילה – בינתיים, בית המשפט עצמאי כשהוא לא עושה הבעה מופתעת. הדמוקרטיה עוד לא נפלה, רחוק מזה. דמוקרטיות לא קורסות בין לילה, אבל הן דועכות בחושך והתפקיד שלנו הוא לוודא שאף אחד לא יצליח לכבות את האור.

"לכן כל כך מדאיג לראות את מה שנחשף עכשיו גם בתוך המקצוע שלנו, איך השחיתו כאן אתרי חדשות, איך סחרו בעיתונאים. אבל בכל זאת דבר אחד טוב קורה באביב הזה של 2018 – כל הקופסאות השחורות כמעט נפתחות ולא נוכל לומר לא ידענו – כי יש לנו הזדמנות לראות".

צפו בנאום של אילנה דיין במלואו: