תחושה של ביחד: סדרות הניינטיז שחוזרות לסיבוב שני

הטרנד הלוהט/פושר ביותר של השנה בטלוויזיה הוא שובן של סדרות עבר לעונה אחת נוספת, מה שמהווה כר פורה לספקולציות אינסופיות. הגיע הזמן לעשות סדר בבלגן

מתוך "טווין פיקס"
מתוך "טווין פיקס"
3 בפברואר 2016

"בנות גילמור" (נטפליקס)

תאריך עלייה: לא ידוע (הפרק האחרון שודר במאי 2007), אבל הוכרז רשמית שהסדרה תחזור לארבעה פרקים (90 דקות כל אחד).

מי חוזר: לורן גרהם ואלכסיס בלדל, הלוא הן לורליי ורורי גילמור, כמובן. לצדן סקוט פטרסון (לוק), קלי בישופ (אמילי), שון גאן (קירק), קייקו אג'נה (ליין) ויאניק טרוסדייל (מישל) כבר אישרו את השתתפותם. ככל הנראה גם ליזה ויל (פריס) תחזור, אך המידע לא אומת בינתיים.

מי לא: אדוארד הרמן (ריצ'רד גילמור) הלך לעולמו בסוף 2014, ויש רק להניח שגם דמותו תישלח לעולם הבא. עדיין לא ידוע אם האקסים של רורי יחזרו ומה צפוי לסוקי (מליסה מקרת'י, שהפכה מאז לשחקנית עסוקה).

איפה עזבנו אותם: כשהסתיימה הסדרה רורי עמדה לצאת לעבודה העיתונאית הראשונה שלה כחלק מצוות העיתונאים שמלווה את הקמפיין של ברק אובמה, בעוד לורליי בדיוק התאחדה עם לוק לאחר שתי פרידות קורעות לב ונישואים זריזים לכריסטופר, אביה של רורי.

חלום רטוב: ג'ס חוזר כגבר מושלם ולא נער מרדן ומצטרף לרורי במשימת הסיקור שלה במדינה מוכת גורל.

מציאות עגומה: לורליי בטח תזכה סוף סוף לעמוד מתחת לחופה עם לוק, וארצות הברית השמרנית (ואמילי גילמור) תנשום לרווחה.

"תיקים באפלה" (FOX)

תאריך עלייה: 24 בינואר (הפרק האחרון שודר במאי 2002).

מי חזר: דיוויד דוכובני וג'יליאן אנדרסון בתור הסוכנים פוקס מאלדר ודיינה סקאלי ומיץ' פילגי כוולטר סקינר.

מי הצטרף: ג'ואל מקהייל ("קומיוניטי"), ריס דרבי ("טיסת הקונקורד") ולורן אמברוז ("עמוק באדמה").

איפה עזבנו אותם: בואו נדבר על מה שבאמת מעניין את מעריצי הסדרה – בסרט משנת 2008 הופיעו מאלדר וסקאלי כזוג מאוהב, אך לקראת עליית העונה העשירית נחשף כי בעוד התעלומות עדיין בנמצא, האהבה בין הסוכנים הנאים כבר מתה.

מה קיבלנו: עונה עשירית של שישה פרקים, מתוכם שלושה כבר שודרו. החזרה למסך של שני סוכני ה־FBI התקבלה בביקורות פושרות למדי, אבל עבור הגרעין הקשה של המעריצים מדובר בכל מקרה בצפיית חובה. הכימיה בין שני הכוכבים הראשיים עדיין מתפוצצת על המסך, אף שהם כבר מימשו את אהבתם ונפרדו, והפרקים עמוסים ברפרורים לקווי עלילה ודמויות עבר.

חלום רטוב: האמת נחשפת, הקונספירציה באה לסופה והחייזרים משתלטים על כדור הארץ ומסיימים את הקיום האומלל שלנו.

מציאות עגומה: האמת עדיין שם בחוץ. ממש רחוק שם בחוץ.

"Fuller House" (נטפליקס)

תאריך עלייה: 26.2 (הפרק האחרון שודר במאי 1995).

מי חוזר: קנדיס קמרון, בתור האחות הבכורה דיג'יי, תככב כאלמנה התורנית שמגדלת שלושה ילדים (אולי הבית מקולל?), ולצדה כמעט כל הקאסט המקורי. אחותה סטפני והחברה הטובה קימי הן על תקן ג'סי וג'ואי של הסיבוב הנוכחי.

מי לא: מרי קייט ואשלי אולסן שגילמו ברוטציה את האחות הצעירה מישל, כי יש להן דברים טובים יותר לעשות (כמו לתחזק בית אופנה מצליח) מאשר לשחזר את נקודת השפל של הקריירה שלהן.

איפה עזבנו אותם: כמו בכל פרק של "צער גידול בנות", גם הפרק האחרון בעונה השמינית הסתיים עם מילות קיטש וחיבוקים דביקים בין בני המשפחה, בערב נשף סיום התיכון של דיג'יי וקימי. מישל, שנפלה מסוס ואיבדה את זיכרונה (כן כן), מקבלת אותו בחזרה בסצנה האחרונה של הפרק לשמחתם של בני משפחתה, שאומרים שכשחלק ממנה לא היה שם, גם חלק מהם לא היה. איכס.

חלום רטוב: התאבדות קולקטיבית.

מציאות עגומה: הבדיחות הדלוחות של קימי גיבלר בוודאי יחזרו יחד עם האימה האמיתית של הסדרה – הקאץ' פרייז הבלתי נלאה "קאט איט אאוט".

"טווין פיקס" (Showtime)

תאריך עלייה: תחילת 2017 (הפרק האחרון שודר ביוני 1991).

מי חוזר: קייל מקלכלן בתור סוכן ה־ FBI דייל קופר הוא היחיד שהשתתפותו אושרה רשמית, אך גם שחקנים נוספים צפויים לחזור. דיוויד לינץ' יחזור. נוסף להיותו תסריטאי ובמאי הסדרה (זה נראה מובן מאליו, אבל בשנה שעברה דווח שהוא לא ישתתף כלל בהפקת הסדרה החדשה. למרבה המזל זה לא מה שקורה), הוא יגלם כנראה את המפקד הישיר של קופר, גורדון קול.

מי מצטרף: שמות נוצצים כמו לורה דרן, אמנדה סייפריד, ג'ניפר ג'ייסון לי וכפי שפורסם השבוע – נעמי ווטס.

איפה עזבנו אותם: אודרי, אנדרו ופיט נהרגו ככל הנראה בפיצוץ (אבל על פי השמועות שרילין פן תחזור לגלם את דמותה של אודרי). קופר יוצא למסע להציל את אנני (הת'ר גרהם) ולכאורה מצליח, אך בסצנת מראה מצמררת אנחנו מגלים שעל גופו של הסוכן השתלטה רוחו המקריפה של בוב.

חלום רטוב: לורה פאלמר מתעוררת לתחייה ומככבת בסצנת שלישייה לוהטת עם קופר ואודרי (שרילין פן).

מציאות עגומה: יותר ביזאר ממה שהמוח שלכם מסוגל להתמודד איתו.

"חברים"

תאריך עלייה: 21 בפברואר (הפרק האחרון שודר במאי 2004).

מה צפוי? לפני שאתם מתרגשים, חשוב להבהיר שלא מדובר באיחוד של ממש. מאז שירדה הסדרה מהאוויר, צצו רחשים ושמועות על איחוד מדי כמה שנים, אך השחקנים מיהרו להכחיש. האיחוד שלהם על מסך הטלוויזיה כנראה ריגש כל כך את המעריצים ואולי גם כמה עיתונאים לא כל כך אחראים, שהכותרות על קאמבק החלו להשתולל. בפועל מה שישודר בהמשך החודש הוא ספיישל מחווה לבמאי הטלוויזיה ג'יימס בורוז שחוגג אלף פרקים שביים לטלוויזיה האמריקאית. בורוז ביים 15 פרקים של "חברים", ולכן שחקני הסדרה (מלבד מת'יו פרי שלא יכל היה להגיע אך שלח הודעה מוקלטת) משתתפים בספיישל לכבודו, לצד צוותי שחקנים מסדרות אחרות שביים כמו "המפץ הגדול", "פרייז'ר" ו"חופשי על הבר". בקיצור, כפי שהמליצה סדרה אחרת (שדווקא הצליחה לעשות מעין איחוד של "סיינפלד") – תרגיעו.