הרב הראשי לירושלים לוחץ על מירי רגב לוותר על אירוח האירוויזיון

אריה שטרן שלח מכתב לשרת התרבות שבו הוא טוען ש"למדינת ישראל מוטב לוותר על ה'זכות' לארח את המופע". השבוע יתפרסם מכרז של התאגיד לערים המעוניינות לארח את התחרות

נטע ברזילי באירוויזיון 2018 (צילום: אנדרס פוטינג)
נטע ברזילי באירוויזיון 2018 (צילום: אנדרס פוטינג)
25 ביוני 2018

עוד שמן למדורת אירוח האירוויזיון: הרב הראשי לירושלים אריה שטרן פנה לאחרונה במכתב לשרת התרבות והספורט מירי רגב בבקשה למנוע את ה"ביזיון" שיגרם לדבריו בקיום האירוויזיון בירושלים וממליץ למדינת ישראל לוותר על אירוח התחרות בכלל.

בתחילת דבריו הוא מקדים ומסייג כי הוא "אינו מצוי בכל הדרוש להכנת ה'אירוויזיון'" אך ממשיך: "הבנתי שמדובר על פעילות רבה בעיצומה של השבת ובוודאי כרוכה בחילול שבת המוני, לכן החלטתי לבקש ממך מבעוד מועד שתעשי הכול כדי למנוע את הביזיון הזה. אני מצדי חושב שמדינת ישראל מוטב לה לוותר על ה'זכות' לארח את המופע אם הוא כרוך בחילול שבת". בסיום דבריו מציין הרב שטרן כי הביטול יהיה "מעשה קידוש השם בגלל קדושת השבת".

אתמול פורסם ב"הארץ" כי בכיר במשרד האוצר טוען כי האתר המתאים לאירוח האירוויזיון בישראל, זה שתואם את הסטנדרט של איחוד השידור האירופי, הוא ביתן 2 בגני התערוכה בתל אביב, ולכן התחרות צפויה להתקיים בתל אביב ולא בירושלים.

בניגוד לעמדת האוצר, גורם בכיר המעורב בהפקת האירוויזיון הישראלית כבר אישר ל-Time Out תל אביב כי התאגיד דווקא דוחף לקיום האירוויזיון בירושלים. אתר נוסף ומכרזי שעלה בהקשר זה הוא איצטדיון סמי עופר בחיפה, שכדי לעמוד בדרישות התחרות יצטרך לעבור שיפוץ. ניתן להסיק בזהירות מדברי הבכיר באוצר כי כרגע אין כוונה להשקיע את הכסף בקירוי האיצטדיון.

בהמשך השבוע עומד להתפרסם קול קורא של תאגיד השידור כאן לערים המעוניינות לארח את התחרות, ועליו מתמודדות ארבע ערים: תל אביב, ירושלים, אילת וחיפה.

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד