בכיר באוצר: רק תל אביב יכולה לארח את האירוויזיון

אתר הארץ דיווח כי לדברי הבכיר המקום היחיד שעומד בדרישות הוא גני התערוכה. היום הוציא התאגיד מכרז עבור גוף השידור שיפיק ריאליטי תואם "הכוכב הבא"

נטע ברזילי באירוויזיון 2018 (צילום: אנדרס פוטינג)
נטע ברזילי באירוויזיון 2018 (צילום: אנדרס פוטינג)

בכיר במשרד האוצר אמר כי האירוויזיון צפוי להתקיים בגני התערוכה בתל אביב ולא בירושלים – כך דיווח היום (ראשון) אתר הארץ. לדברי המקור, ביתן 2 הוא האתר היחיד בישראל שעומד בדרישות ההפקה של התחרות האירופית.

בניגוד לעמדת האוצר, גורם בכיר המעורב בהפקת האירוויזיון הישראלית כבר אישר ל-Time Out תל אביב כי התאגיד דווקא דוחף לקיום האירוויזיון בירושלים. אתר נוסף ומכרזי שעלה בהקשר זה הוא איצטדיון סמי עופר בחיפה, שכדי לעמוד בדרישות התחרות יצטרך לעבור שיפוץ. ניתן להסיק בזהירות מדברי הבכיר באוצר כי כרגע אין כוונה להשקיע את הכסף בקירוי האיצטדיון.

לאחרונה הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הממשלה לא תתערב בזהות העיר המארחת. תאגיד השידור הציבורי עדיין לא הוציא מכרז בנושא המקום, אך הערים שכבר הודיעו כי בכוונתן להתמודד על האירוח הן חיפה ואילת. לפי ההערכות, אם ירושלים תרד מהשולחן – גם תל אביב תתמודד. ראש העיר חיפה, יונה יהב, אמר ל-Time Out כי כבר הביע באופן רשמי את כוונת חיפה להתמודד על אירוח האירוויזיון, אך כעת נראה שלו"ז המשחקים של מכבי והפועל חיפה יעמוד בדרכו.

נטע ברזילי חוגגת ניצחון בכיכר רבין (צילום: גיא פריבס)
נטע ברזילי חוגגת ניצחון בכיכר רבין (צילום: גיא פריבס)

עוד כתבות מעניינות:
התאגיד דוחף לקיום אירוויזיון 2019 בירושלים
אירוויזיון בישראל: איפה יתקיים, החרם הבינ"ל וכל הפרטים
תל אביב וחיפה מחממות מנועים לקראת אירוח האירוויזיון

הדרישות להגשת מועמדות לאירוח האירוויזיון מחייבות אולם עם לפחות 10,000 מושבים, חדר עיתונות צמוד שיכול להכיל כ-1,500 עיתונאים, לפחות 3,000 חדרי אירוח במלונות ברחבי העיר במדרג מחירים מגוון לחברי המשלחות, העיתונאים והצופים, מערכת תחבורה ציבורית יעילה ופעילה 24/7, ונמל תעופה בינלאומי במרחק סביר.

היום הוציא תאגיד השידור מכרז עבור גוף השידור שיפיק ריאליטי תואם "הכוכב הבא". הפעם נגלה מי ייצג או תייצג אותנו מוקדם מהרגיל: ההכרזה על הזוכה בתחרות המקומית תתקיים בינואר 2019 ולא במרץ.

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד