חולדאי להוט לקיים את האירוויזיון בתל אביב – והגיש הצעה נוספת

על רקע סערת המימון בין הממשלה לתאגיד, וכשהמירוץ לעירייה מתחמם, הציע רון חולדאי לממן את הקמת כפר האירוויזיון והאולם המארח. אלא שכללי האיגוד קובעים את זה בדיוק

נטע ברזילי באירוויזיון 2018 (צילום: אנדרס פוטינג)
נטע ברזילי באירוויזיון 2018 (צילום: אנדרס פוטינג)
16 באוגוסט 2018

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי לא עוצר: אחרי שהציע שהעירייה תספוג את עלויות האולם לאירוח האירוויזיון, כעת נודע ל-Time Out כי במסגרת ההצעה לתאגיד העירייה הודיעה כי תממן גם את הקמת כפר האירוויזיון (היורו-ויליג'). אלא שהקמת המתחם, כמו גם מימון האולם שבו תתקיים התחרות, הם ממילא באחריות העיר המארחת.

אם התחרות אכן תתקיים בתל אביב היא צפויה להתמקם בביתן 2 במרכז הירידים. הצעתו של חולדאי מגיעה במסגרת התחממות הקרב על אירוח התחרות ועל רקע כיפופי הידיים בין הממשלה לתאגיד בנושא המימון – נוסף לבחירות העירוניות המתקרבות. בתאגיד כאן מציינים שהצעתו של חולדאי אינה רלוונטית מפני שעל פי תנאי המכרז העיר המארחת צריכה בכל מקרה לשאת בעלויות האולם. בעניין הכפר, כללי תאגיד השידור האירופאי קובעים כי הקמת המתחם היא באחריות העירייה, והתכנים באחריות התאגיד האירופאי וכאן.

>> בדיקת Time Out: האם התאגיד החליט מראש שהאירוויזיון יתקיים בירושלים?

לפי גורמים בכירים בעיריית תל אביב, במידה והתחרות תתקיים בתל אביב, הכפר יוקם בגן צ'ארלס קלור, על הים, ויהיה גדול יותר מזה שהיה בליסבון (יכיל יותר מ-10 אלף אנשים). מדובר במתחם בילוי ענק הכולל הופעות, דוכנים וברים, שבו יופיעו זמרי התחרות ואמנים שונים במשך תקופת התחרות והחזרות (כשבועיים במאי). חצאי הגמר והגמר יוקרנו שם בלייב והכניסה תהיה כמובן חופשית.

חולדאי, שמתמודד בבחירות המקומיות הקרובות, פרסם השבוע פוסט בפייסבוק שבו כתב: "שוב חסר המבוגר האחראי. כמו שהבריחו את מסי מישראל עכשיו מבריחים את האירוויזיון. האירוע שמשודר למיליארדים ברחבי העולם (ואין זה משנה באיזו עיר הוא יתקיים) יעניק חשיפה לישראל היפה שרבים בעולם לא מכירים. עיריית תל אביב-יפו מוכנה להתגייס למאמץ הלאומי ולספוג את עלויות האולם – עלות מרכזית באירוע. אולי זה יעזור למי ששוב מטפס על עצים במקום למצוא פתרונות".

ביום ראשון איים יו"ר מועצת תאגיד השידור הציבורי, גיל עומר, לבטל את אירוח האירוויזיון בישראל – זאת על רקע כיפופי הידיים בין התאגיד לממשלה בכל הנוגע לתקצוב האירוע. במכתב דחוף שהוציא לראש הממשלה בנימין נתניהו ציין עומר: "בעוד יומיים נדרש תאגיד השידור הישראלי להעמיד ערבות בסך 12 מיליון אירו להבטחת קיומה של תחרות אירוויזיון 2019 בישראל. מדובר בנקודת אל חזור, שלאחריה, במידה ולא תועמד הערבות כנדרש על ידי איגוד השידור האירופאי, לא ניתן יהיה לשנות את המצב שיתהווה ותחרות האירוויזיון 2019 לא תוכל להתקיים בישראל".

עומר ציין במכתב כי כל בקשותיו לסיוע כלכלי עד כה לא נענו, והזכיר את עמדת משרד האוצר לפיה הממשלה תממן את הערבות רק אם הדבר יפגע אנושות בתקציב התאגיד. התאריך הסופי שהציב איגוד השידור האירופי להעברת הערבות הוא יום שלישי (14.2), ואם לא יימצא פתרון – התאגיד יודיע כי יוותר על האירוח.

בתוך כך, בדיקת Time Out גילתה כי מלון הבוטיק יהודה, הסמוך לאולם פיס ארנה בירושלים המיועד לארח את התחרות, נמצא בתפוסה מלאה בתאריכים שבהם תתקיים התחרות והשלבים המקדימים שלה. אם הדבר נכון, הרי שמדובר באינדיקציה להחלטה שהתקבלה מראש ועשויה להקל על שיתוף הפעולה עם הממשלה בנוגע לסוגיית המימון.