האם התאגיד החליט מראש שהאירוויזיון יתקיים בירושלים?

בדיקת Time Out גילתה כי מלון יהודה, הסמוך לאולם פיס ארנה המועמד לארח את האירוויזיון, נמצא בתפוסה מלאה בתאריכים שבהם אמורה להתקיים התחרות

נטע ברזילי באירוויזיון 2018 (צילום: אנדרס פוטינג)
נטע ברזילי באירוויזיון 2018 (צילום: אנדרס פוטינג)
13 באוגוסט 2018

האם תאגיד השידור הציבורי החליט חודשים מראש על אירוח האירוויזיון בירושלים, מבלי להוציא הודעה רשמית? בדיקת Time Out גילתה כי מלון הבוטיק יהודה, הסמוך לאולם פיס ארנה המיועד לארח את התחרות, נמצא בתפוסה מלאה בתאריכים שבהם תתקיים התחרות והשלבים המקדימים שלה. אם הדבר נכון, הרי שמדובר באינדיקציה להחלטה שהתקבלה מראש ועשויה להקל על שיתוף הפעולה עם הממשלה בנוגע לסוגיית המימון. מחר יפוג האולטימטום שהציב התאגיד לראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיו אם האחרון לא יסייע עם ערבות נדרשת בסך 12 מיליון יורו – התאגיד יוותר על אירוח התחרות.

אם תנסו להזמין מקומות במלון יהודה, תגלו כי מחצית מחודש מאי 2019, בין התאריכים 26-12.5, כל 129 חדרי המלון תפוסים. במחלקת ההזמנות של המלון התחמקו מתשובה לגבי זהות מזמיני המלון כולו. תחילה השיבה הנציגה כי מדובר בקבוצות, ולאחר מכן טענה כי התאריכים המדוברים לא פנויים כיוון שעדיין לא נפתחו למכירה (תאריכים מאוחרים יותר דווקא פתוחים להזמנות). במלונות אחרים בסביבה ישנם חדרים פנויים בתאריכים האלה.

תפוסת החדרים במלון יהודה, ירושלים
תפוסת החדרים במלון יהודה, ירושלים

עוד כתבות מעניינות:
תאגיד השידור מאיים בביטול האירוויזיון
התאגיד דוחף לקיום אירוויזיון 2019 בירושלים
הרב הראשי לירושלים לוחץ על מירי רגב לוותר על אירוח האירוויזיון

לצורך הבדיקה ניסינו להזמין חדרים במלון הילטון בתל אביב, המלון הגדול הקרוב ביותר למרכז הירידים בגני התערוכה (פחות מ- 5 ק"מ), שמועמד לארח את התחרות במידה ותתקיים בעיר. החדרים פנויים בתאריכים האלו ואף חלה עליהם הטבה.

בפרסומים שהגיעו בעקבות המכתב הדחוף לנתניהו ששלח אתמול יו"ר מועצת התאגיד, גיל עומר, עמדו על כך שהאיום הוא לא לקיים את האירוויזיון בירושלים, ולא בישראל. הדבר עלה בשני אזכורים שונים לפרשה בגל"צ: אתמול עמדה על כך הכתבת עמיד חדד במבזק החדשות והבוקר ליאור שליין, מחליפו של רזי ברקאי בתכנית "מה בוער" עם בועז ביסמוט. עומר ומנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, היו עורכים ראשיים בתחנה ומקורבים לה מאוד.

כאן הכחישו את הידיעה.

מנכ"ל מלון יהודה, ישי ברנע, מסר בתגובה כי לא ידוע לו על הזמנה כזאת וכי לא היה מודע לכך שהמלון תפוס בתאריכים המדוברים.

מדובר רשת הילטון, מוטי ורסס, טרם התקבלה תגובה.

(סייע בתחקיר: שי מלר)