נטע ברזילי ניצחה באירוויזיון: "תודה שבחרתם אחרת!"

נטע ברזילי קטפה את המקום הראשון באירוויזיון אחרי ערב מותח. "אני לא מאמינה. איזה כיף שאנחנו מצליחים לשנות את התדמית, מגיע לנו". ומה הדבר הראשון שתעשה כשתחזור לארץ?

נטע ברזילי בחזרה הראשונה בליסבון (צילום: אנדרס פוטינג)
נטע ברזילי בחזרה הראשונה בליסבון (צילום: אנדרס פוטינג)

נטע ברזילי ניצחה הערב (שבת) באירוויזיון 2018, אחרי שסחפה את הקהל עם ביצוע מעולה לשיר "Toy". אחריה הגיעה קפריסין למקום השני בפער של כמעט 100 נקודות, ואוסטריה (מקום שלישי). מיד אחרי ההכרזה על הניצחון אמרה ברזילי בהתרגשות: "תודה שבחרתם אחרת, אני אוהבת את המדינה שלי, בפעם הבאה בירושלים!".

בריאיון לכאן11 אמרה ברזילי: "אני לא מאמינה שזה קרה. זה נראה לי פשוט לשבור את התבנית. חשבתי כל החיים איך אני שוברת ואיך אני הכי מגיעה להיות אני".

נטע ברזילי היא הזוכה באירוויזיון 2018
נטע ברזילי היא הזוכה באירוויזיון 2018

במסיבת העיתונאים דורון מדלי, שהלחין את "Toy" יחד עם סתיו בגר, עשה פדיחות רציניות כשהתיישב וקרא בצחוק: "ממשלת ישראל מודיעה בתדהמה".

ברזילי נשאלה מה יש לה לומר לנשים ולגברים שסבלו מבריונות: "לא נראה לי שאני צריכה להגיד הרבה אחרי הלילה, אחרי שהרוב בחרו בי. זה הדבר הכי גדול שקורה כשאנשים בוחרים במשהו שונה, מתפתח. אני גאה וזה כבוד עבורי להביא את האירוע הזה לישראל".

נטע ברזילי בגמר אירוויזיון 2018
נטע ברזילי בגמר אירוויזיון 2018

אסי עזר פתח את סבב שאלות העיתונאים ושאל אם לפני שבעה חודשים האמינה שחייה ישתנו לחלוטין לנצח, "את מאמינה שעשית עופרה וירדנה שוב?". ברזילי, בצחוק מעורב בדמעות התרגשות, לא הספיקה להשיב לשאלה וכולם החלו לשיר "הבה נגילה". ממש כך.

היא התבקשה להגיד כמה מילים בעברית: "איזה כיף לנו, זכינו באירוויזיון! איזה כיף שאנחנו מצליחים לשנות את התדמית, הגיע הזמן ומגיע לנו". כשנשאלה על הרגעים שלפני הזכייה, ענתה: "ישבתי שם ולא הבנתי מה קורה. כולם מבינים באירוויזיון יותר ממני. לא הרכבתי את המשקפיים אז דורון מדלי הקריא לי, '3 נקודות, איזו בושה!'".

נטע ברזילי בגמר אירוויזיון 2018
נטע ברזילי בגמר אירוויזיון 2018

על הקהילה הגאה אמרה ברזילי: "אני כלום בלעדיהם. כדאי שתגיעו למצעד הגאווה!". לשאלה מה הדבר הראשון שתעשה כשתחזור לישראל ענתה בלי להסס: "חומוס".

לשאלה איך זה מרגיש להיות השגרירה של ישראל ענתה: "התחרות לקראת האירוויזיון נמשכה חצי שנה. לא ציפיתי לנצח, כי עשיתי מוזיקה עם לופר ואף אחד לא עשה את זה בפריים טיים. אמרתי, ננסה. ואז ניצחתי. לא ציפיתי לזה. אבל אז הבנתי שאני יכולה לעשות משהו מיוחד עבור הרבה אנשים". ואיך היא תחגוג? "נפגוש את המעריצים הישראלים. שום דבר לא דומה למסיבה ישראלית. אתם תגלו בשנה הבאה".

בינתיים, בכיכר רבין טירוף מוחלט:

כיכר רבין בערב הניצחון באירוויזיון 2018 (צילום: נועם כהן)
כיכר רבין בערב הניצחון באירוויזיון 2018 (צילום: נועם כהן)

 

מסיבת העיתונאים:

פספסתם את שידור האירוויזיון? הנה כל מה שקרה שם:

ההופעה של ברזילי הייתה ללא ספק מוצלחת יותר מחצי הגמר, ולא השפיעה על ההימורים. גם הפעם היא סחפה את הקהל וחתמה ב"תודה אירופה, כפרה עליכם!". תקרית חריגה נרשמה כשמישהו התפרץ לבמה באמצע הביצוע של בריטניה וחטף את המיקרופון. הכללים קובעים שלזמרת הבריטית סורי מגיע ביצוע חוזר, אך היא ויתרה עליו. לפי כלי התקשורת בבריטניה, היא סיפרה כי המתפרץ "צעק משהו על מלחמה". ההערכה בקהל לעובדה שהמשיכה במופע בגבורה הייתה כל כך גדולה, כך שאפשר להבין למה סירבה להופיע שוב. אחרי התקרית זינקה בריטניה למקום השישי בטבלאות ההימורים, אחרי שדשדשה זמן רב בתחתית הטבלה.

עוד כתבות מעניינות:
זוכה האירוויזיון הקודם כנראה מתחרט שירד על השיר של נטע
נטע ברזילי עונה: למה תרנגולות ומאיפה הגיע ה"כפרה עליכם"?
בוחן פתע: עד כמה אתם מכירים את "Toy"?

הפריצה לבמה באמצע הביצוע של בריטניה
הפריצה לבמה באמצע הביצוע של בריטניה
מבט על הגרין רום באירוויזיון 2018 (צילום: אביעז רנד)
מבט על הגרין רום באירוויזיון 2018 (צילום: אביעז רנד)

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד

[interaction id="5af83fad69f1ea25966f6dc9"]