ההקלטה הראשונה של דייויד בואי מגיל 16 נמצאה בסלסילת לחם

חבר להקת הנעורים של בואי מצא את הדמו בעת שארז את ביתו לקראת מעבר דירה. זאת ההקלטה הראשונה שבה בואי שר כסולן ראשי, וכעת היא מוצעת למכירה פומבית

דיוויד בואי בהופעה בלונדון ב-1978 (צילום: Getty Images)
דיוויד בואי בהופעה בלונדון ב-1978 (צילום: Getty Images)

לפני יותר מחמישים שנה נכנס דיוויד ג'ונס בן ה-16 עם חברי להקתו לאולפן בדרום לונדון כדי להקליט דמו ראשון. להקת The Konrads נכנסו לאולפן בעצת הסוכן האגדי שלהם, אריק איסטון (שעבד גם ניהל את הרולינג סטון), אך לרוע מזלם חברת ההקלטות דקה לא זיהתה את מי שעומד לעצב מחדש את עולם המוזיקה. מאז החליף ג'ונס את שם המשפחה שלו לבואי כדי להימנע מבלבול עם סולן המאנקיז דייווי ג'ונס, וההקלטה הפכה לפריט אספנים בפוטנציה. אתמול דיווח הגרדיאן כי אחת מההקלטות באותו סשן התגלתה – וכעת היא מוצעת למכירה פומבית.

מי שמצא את ההקלטה הוא אחד מחברי הלהקה, דייב הדפיאלד, שהיה המתופף והמנהל שלה. הוא ארז את הבית שלו לקראת מעבר דירה, כשמצא את הדמו חבוי בתוך סלסילת לחם ישנה שהייתה שייכת לסבו. לצד ההקלטה נמצאו בעליית הגג גם טופסי בוקינג, תמונות, סקיצות של קידומי מכירות, מכתבים וחשבונות.

דיוויד בואי בהופעה בהאמרסמית' אפולו בלונדון, 1973 (צילום: Getty Images)
דיוויד בואי בהופעה בהאמרסמית' אפולו בלונדון, 1973 (צילום: Getty Images)

עוד כתבות מעניינות:
בחנו את עצמכם: איזה דיוויד בואי אתם?
דייויד בואי עומד להוציא 8 אלבומים חדשים
להתראות חייזר נפלא: מיקסטייפ דיוויד בואי עם שיר מכל אלבום

בריאיון לגרדיאן נזכר הדפיאלד כי לפני שניגשו לאולפן, חברי הלהקה כתבו כמה שירים לכבוד הסשן. "החלטנו לבצע שני קטעי גיטרה אינסטרומנטליים ושיר מקורי אחד. אני בחרתי ב"I Never Dreamed" כי הוא היה החזק ביותר מבין השלושה שכתבנו, והחלטתי שדיוויד הוא המתאים ביותר לשיר אותו ולתת לו את האינטרפרטציה הנכונה. אז זאת הפכה להיות ההקלטה הראשונה של דיוויד ג'ונס שר, לפני 55 שנה".

הדפיאלד הוסיף: "לא קיים עותק נוסף של הדמו. דקה דחו אותנו, אבל כשהם נתנו לנו אודישן נוסף מאוחר יותר באותה שנה, רוג'ר פריס היה הסולן הראשי ודיוויד שר קולות רקע". חבר הלהקה לשעבר מציע כעת את הדמו למכירה פומבית עבור 13 אלף דולר.

בואי מת בינואר 2016, בגיל 69, לאחר מאבק של 18 חודשים בסרטן – ושלושה ימים אחרי שיצא אלבומו ה-25, "Blackstar". הוא נחשב לאחת הדמויות המכוננות ביותר שפעלו בחמשת העשורים האחרונים, שינה ועיצב מחדש את עולם המוזיקה ולא הפסיק להמציא את עצמו מחדש. הסינגל האחרון שהוציא היה "Lazarus" – דמות מהברית החדשה של אדם שהוקם לתחייה על ידי ישו ושמו מזוהה עם חיי נצח או קימה מהמתים.

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד