אירוויזיון בתל אביב? חולדאי הסכים לתנאים, ירושלים שומרת על שתיקה

תל אביב וירושלים נדרשו להעביר לאיגוד האירופי מכתב המתייחס לדרישות שהציב לנתניהו - חופש תנועה, הסעות בשבת ועוד. ירושלים סירבה לחשוף אם תאפשר חילול שבת

רון חולדאי (צילום: נמרוד סונדרס)
רון חולדאי (צילום: נמרוד סונדרס)
6 בספטמבר 2018

ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, העביר מכתב לאיגוד השידור האירופי ובו הוא מתחייב לעמוד בדרישות החדשות שהציב האיגוד לנתניהו – בהן הבטחה להסעות בשבת. במכתב ציין חולדאי כי תל אביב הרוויחה מוניטין של עיר ליברלית, גיי פרנדלי ופתוחה למיעוטים רבים אחרים. בשבועות האחרונים חולדאי עושה מאמצים רבים כדי לאותת שישמח לארח את האירוויזיון בעיר. ההכרזה הרשמית על העיר שתארח את האירוויזיון צפויה להתפרסם בזמן הקרוב, ובינתיים האיגוד האירופאי שומר על חשאיות גבוהה.

מכתבו של חולדאי הגיע בעקבות דרישה של האיגוד האירופי, לפיה על תל אביב וירושלים – שתי הערים שהגיעו לישורת האחרונה במירוץ על אירוח האירוויזיון – להעביר מכתב שבו הן מתחייבות לדרישות שהציב לנתניהו. כרגע לא ידוע אם ירושלים חתמה על מכתב דומה, ואם הוא כולל התייחסות לענייני השבת. דובר העיר ירושלים סירב להגיב לשאלת Time Out, אך הכתב המדיני לענייני ירושלים של חברת החדשות, ירון אברהם, טוען כי לפי בדיקה שערך "המכתב אינו מכיל התייחסות לשבת. עמדת העירייה היא שהשבת היא עניין ממשלתי ולא עירוני".

המכתב של חולדאי לאיגוד השידור האירופי
המכתב של חולדאי לאיגוד השידור האירופי

עוד כתבות מעניינות:
חולדאי להוט לארח את האירוויזיון והגיש הצעה נוספת
האם התאגיד החליט מראש שהאירוויזיון יתקיים בירושלים?
הרב הראשי לירושלים לוחץ על רגב לוותר על האירוויזיון

השבוע פורסם כי האיגוד האירופי העביר לראש הממשלה בנימין נתניהו מסמך דרישות, ובו הפציר בו להצהיר כי תכני המשדר יהיו חפים מהתערבות פוליטית כי לא יהיו הגבלות על חזרות בשבת, כמו גם הבטחה לשירותי הסעות בשבתות, חופש תנועה, מתן אישורי כניסה לארץ ללא הגבלת עמדות פוליטיות וחופש עיתונות מלא לאלפי העיתונאים שאמורים להגיע במאי 2019. רשימת הדרישות הזו חריגה באופן מיוחד מהתנהלות האיגוד מול המדינות המארחות, וככל הנראה נובעת מניסיונם של ראשי האיגוד בתחרויות העבר, כמו באוקראינה למשל, שם התחרות כמעט ובוטלה על רקע סוגיות של מימון ממשלתי. השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הודיע היום כי הוא קורא לנתניהו לדחות את "התנאים ההזויים והחצופים" הללו.

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד