השף אביב משה עוזב את מסה: "הכל נעשה ברוח טובה"

משה ירכז את תשומת הלב שלו בקוואטרו, שצפויה לעבור מתיחת פנים, ובימים אלה עובד על פתיחת מסעדה ראשונה בברלין

אביב משה (צילום: אנטולי מיכאלו)
אביב משה (צילום: אנטולי מיכאלו)
26 בדצמבר 2019

עוד לא הספקנו להתרגל לעזיבה של יוסי שטרית את משייה, וכבר רעידת אדמה קולינרית נוספת – הפעם במסעדה ותיקה עוד יותר: אחרי 15 שנים השף אביב משה ומסעדת מסה כבר לא. "החלטנו לפצל את השותפות מבחינה טכנית כדי שכל שותף יוכל להתמקד במסעדה שלו", הוא מסביר. "מסעדנות היא ענף קשה, במיוחד היום, ולפעמים עדיף לטפל בצורה פרטנית במקום באופן קבוצתי. איציק המל ואני לקחנו את קוואטרו ויאסו, והשותפים האחרים החליטו להישאר עם מסה. הצוות והתפריט שלי עדיין שם ואני עדיין בקשר טוב עם השותפים, עד לרמה של לצאת לפגוש אורחים שרוצים לראות אותי. מסה היא מקום חזק שיישאר חזק והכל נעשה ברוח טובה".

שף אביב משה. צילום: אלון גרגו
שף אביב משה. צילום: אלון גרגו

משה מלווה את מסה מאז פתיחתה בשנת 2004. כבד אווז ושוקולד לבן, קבב דגי ים ומנות נוספות שיצר נכנסו לרשימת המועדפים של האלפיון העליון, שראה במסעדה מקום בילוי נוצץ ויציב. לאחר העזיבה ינוהל המטבח עם הצוות שאביב משה הכשיר, שחלקו מלווה את המסעדה מפתיחתה. השותפים גבריאל ארבוב ומור אשכנזי, ממייסדי קבוצת מסה, יישארו הבעלים הבלעדיים של מסה. אשכנזי, שותף-מייסד ומנכ"ל, שניהל במהלך השנים את הקבוצה, מסר כי הוא מודה לשף אביב משה על תרומתו הקולינרית ומאחל לו בהצלחה בהמשך דרכו. "הפרידה משותפת וחברית והיא מתבצעת על דעת שני הצדדים".

לאור ההחלטה על התפצלות מרכז אביב משה את תשומת הלב במסעדת קוואטרו, שצפויה לעבור מתיחת פנים. "אני מתכנן לעשות שינוי בתפריט", הוא מסביר. "אני משאיר חלק מהפן האיטלקי אבל מכניס מנות שלי בסגנון ישראלי-מודרני. אני שמח ליצור ויצירה משמחת אותי". במקביל מצטרף אביב משה למאיר אדוני, אסף גרניט ושפים נוספים שפרצו את גבולות ישראל, ובימים אלה הוא עובד על פתיחת מסעדה ראשונה בברלין. המסעדה מיועדת להיפתח בסוף חודש ינואר, ובקרוב נביא פרטים נוספים.