חזית חדשה: אבי נוסבאום מתכוון לכבוש את הפרונט

מופע סטנדאפ וסדרה חדשה בדרך - אחרי למעלה מעשור בתכנית הכי בטוחה בטלוויזיה, אבי נוסבאום עוזב כדי לכבוש את הפרונט. ריאיון

אבי נוסבאום (צילום: בני סילוק)
אבי נוסבאום (צילום: בני סילוק)
9 ביוני 2016

"אם היית אומר לי לפני כמה שנים, כשמלצרתי בבית קפה בכפר סבא, שעוד רגע אני אעשה סטנד־אפ ואכתוב בשביל 'ארץ נהדרת' הייתי שולח אותך להסתכלות", אומר אבי נוסבאום (35), שהעונה עזב את "ארץ נהדרת", שבה כתב במשך 12 שנים.

לא פחדת לעזוב את הג'וב הכי יציב בתחום הכתיבה הקומית לטלוויזיה?

"אני עדיין פוחד. כל פרק שאני רואה אני צוחק ואומר לעצמי: 'אידיוט, איך לא היית שם השבוע?'. 'ארץ נהדרת' היא כמו קבוצת כדורגל, וקבוצה לא מחליפים. אם אתה איתם אתה איתם גם כשאתה שחקן ספסל. זה קרה בעיקר מפני שהחלטתי להתמקד יותר בפרונט ולכתוב לעצמי. לשמחתי מולי שגב קיבל את זה באהבה ובהבנה, והדלת באמת נשארה פתוחה. אני בטוח שאחזור למקום המדהים הזה".

אבי נוסבאום (צילום: בני סילוק)
אבי נוסבאום (צילום: בני סילוק)

נוסבאום בסטנד־אפ כבר 15 שנה, ורק את עשר השנים האחרונות הוא סופר כמקצועיות. בין חיי המשפחה להופעות הוא מוצא זמן לפינה קבועה בתוכנית של שי שטרן, טור שבועי ב"ישראל היום", והוא עובד, בשקט בשקט, על סדרה חדשה. דבר אחד בטוח: כעת הוא נמנע מכל עבודה שנמצאת מאחורי הקלעים ולא שמה אותו בפרונט.

יש לך איזה פלירטוט עם עיתונות: טור אישי, פינה בערוץ 10 . מאיפה החיבור?

"בחו"ל זה יותר מקובל. ברגע שיש לך זווית ראייה מסוימת, אתה יכול לעשות איתה כל מיני דברים. אתה יכול רק להצחיק איתה ואתה יכול להצחיק ולהגיד איתה משהו. מפני שגדלתי במקום כמו 'ארץ נהדרת', שהוא מאוד אקטואלי, פוליטי, סאטירי, היה לי טבעי לקחת את זווית הראייה שלי גם לשם. העורך של המוסף של 'ישראל היום' התקשר אליי, הזמין אותי לפגישה במערכת והיה אמור להיות ריאיון אבל אין טעם לעשות ריאיון בעיתונות כיום. הם כבר קראו אותי בפייסבוק ויודעים מה הסגנון שלי. בדיוק היה בטלוויזיה קרב ג'ודו שהשתתפה בו ירדן ג'רבי. אז ישבנו וראינו את הקרב. היא ניצחה, מחאנו כפיים, לחצנו ידיים והתחלנו לעבוד".

אבי נוסבאום (צילום: בני סילוק)
אבי נוסבאום (צילום: בני סילוק)

אז מתי הגיע הרגע הזה, שבו רצית להפסיק רק לכתוב בדיחות ולהיות המבצע?

"זה לא בדיוק מה שקרה. אני לא קומיקאי־שחקן. גם כשאני משחק מישהו אחר, אני יודע רק להיות אני. 'ארץ נהדרת' מבוססת על יכולות של אנשים להיות אנשים אחרים. זה שייך רק לאנשים שטובים בדבר הזה. יש שם מקום רק למישהו אחד בתפקיד עצמו – קיציס. אין צורך בעוד אחד. אז אמנם בשנים שעבדנו יחד ניסיתי להרעיל אותו מאות פעמים, אבל יש לו קיבה מברזל וכרגע לא נראה שהמשרה הזאת תתפנה".

אף שאתה סטנדאפיסט מהדור הקודם, אתה מוערך גם בקרב קומיקאים צעירים, אלטרנטיביים יותר.

"קודם כל אני מעריך אותם מאוד וחושב שזה הדדי. יש בציר טוב. הם אמיצים מאוד ואני אוהב לראות אותם. הם עושים דברים שבגילם לא העזנו לעשות. אני מעריך אנשים שהאמת שלהם מונחת על הבמה לצד אומץ וכיף מהעשייה. היה לי את הכבוד להעלות איתם על הבמה כמה פעמים ואפילו יותר התרגשתי מאשר בהופעה שלי. תשמע, זה ערב סטנד־אפ אינדי. יושבים לך בעיקר היפסטרים והם נורא מגניבים. כבר בהופעה הראשונה היה קטע – הם שעה ניסו להסביר לי איפה המועדון שבו הם מופיעים. כיוונו אותי בכל מיני חורים שאני לא מכיר בתל אביב. הצלחתי להגיע רק ברגע שהם אמרו לי: 'אתה יודע איפה יש ארומה בקינג ג'ורג'?'. זה עד כמה אני סחי".

אתה חושב שהיום יותר קל להיכנס לתחום הזה מאשר בעשור הקודם?

"יותר קל להיכנס אבל יותר קשה להצליח. פעם היינו צריכים לחכות לאיזה פינה אצל דודו טופז ז"ל. היום יש אינטרנט. אבל מצד שני, מרוב שהעסק כל כך רווי, אז כדי להגיע באמת לטופ צריך להיות יותר טוב ממה שאנחנו היינו לפני עשר שנים. זה קשוח יותר".

אבי נוסבאום יופיע בצוותא, אבן גבירול 30 תל אביב, שישי (10.6) 22:30, 109 ש"ח