אדום בעיניים: מה כזה מיוחד בשירות הסטרימיניג החדש יוטיוב רד?

זוכרים את הימים שביוטיוב לא היו פרסומות? בטח זוכרים. עכשיו הימים האלה חוזרים, אבל בתשלום ועם מלא בונוסים. הכירו את יוטיוב רד, שעומד לשנות את כללי המשחק

כוכב היוטיוב PewDiePie
כוכב היוטיוב PewDiePie
24 בנובמבר 2015

לו הייתם אומרים לפני כמה שנים לבכיר בתעשיות הקולנוע או המוזיקה שסטרימינג יציל אותם, הם היו צוחקים עליכם. והנה, כבר אי אפשר להתכחש לעובדה שנטפליקס בתחום הסרטים והטלוויזיה וספוטיפיי בתחום המוזיקה שינו לחלוטין את כללי המשחק. אפילו רשתות טלוויזיה ותיקות שהסתמכו בעבר על מינויי כבלים יקרים כ־HBO, נאלצו לספק אפליקציות סטרימינג נאותות. השנה אפילו אפל הצטרפה למשחק שירות הסטרימינג למוזיקה עם Apple Music.

אבל מי שעלולה לטרוף את הקלפים באמת תהיה גוגל. לאחרונה הכריזה ענקית החיפוש על שירות חדש ליוטיוב בתשלום, בשם Youtube Red. תמורת עשרה דולרים בחודש יאפשר השירות למשתמשים לקבל את כל הווידיאו של יוטיוב באופן חופשי ולהשתמש באתר כנגן סטרימינג של מוזיקה ללא הפרעות. משתמשים יוכלו לצפות בתוכן מכל מסך שיחפצו ללא פרסומות, לשתף רשימות השמעה ואפילו להוריד סרטונים לטלפון לשימוש גם ללא חיבור לרשת.

אבל הבשורה האמיתית היא שיוטיוב תפיק תוכן ייעודי עבור השירות. דוגמה לכך היא סדרה חדשה מבית ההפקה של "המתים המהלכים" בכיכובו של כוכב היוטיוב PewDiePie – האיש שיש לו יותר מנויים ביוטיוב מג'סטין ביבר ומיילי סיירוס ביחד. PewDiePie, שמפורסם בעיקר בזכות סרטוני Let's Play שלו, כבר הפך למיליונר בזכות יוטיוב ולאחד הכוכבים הכי גדולים בעולם כיום, גם אם אתם שומעים את השם שלו בפעם הראשונה. בתוכניתו החדשה הוא יסתובב בבית רדוף רוחות ויברח באימה מכל הפעלולים שמכין לו צוות מיוחד שבנה את הבית.

כבר עכשיו יכולים אנשים ללא יוטיוב רד ליהנות מתכנים שיוטיוב מסייעת בהפקתם, וגוגל הקימה אולפנים ברחבי העולם לתמיכה ביוצרים מקומיים.

קהל היעד המובהק של יוטיוב רד יהיו הצופים האדוקים של יוטיוב, שמכירים שמות כמו PewDiePie או את האחים סמוש. כוכבי היוטיוב האלה הם הכוכבים הכי גדולים של ילדי היוטיוב, שמבחינתם טלוויזיה רגילה היא יצור חייזרי שקשה להעביר בו לסרטון הבא.

כשמשלבים את התכנים המקוריים, את אינספור התכנים האחרים שיש ליוטיוב כבר עכשיו להציע ואת שירות המוזיקה – מקבלים שירות ששועט קדימה מנקודת הפתיחה הטובה מכולם. ליוטיוב יש כבר עכשיו הרבה מאוד צופים מכורים לכמויות תוכן בלתי נגמרות. עבור רבים מאיתנו יוטיוב לא יוכל להוות תחליף ראוי לטלוויזיה, אבל עבור ילדים ובני נוער טלוויזיה היא תחליף לעת צרה ליוטיוב.