משהו תותאלי: 12 מנות יפות, מעולות ומיוחדות עם תותים

תותים ונהנים. דלאל (צילום אסף קרלה)
תותים ונהנים. דלאל (צילום אסף קרלה)

בקינוחים, בסלט ובסביצ'ה - התותים בשיא העונה והשפים חוגגים את השפע בשלל מנות מפתיעות. 12 מנות התותים השוות ביותר בעיר

16 בפברואר 2022

מתוקים

"מון בלאן" | רביבה וסיליה

השבוע נפתחה בוולט חנות הפטיסרי של רביבה וסיליה, מה שאומר שאפשר מעתה להזמין את קינוחי הוויטרינה אונליין (או להגיע פיזית כתמיד). "מון בלאן", טייק אוף אדום לבן אלגנטי על קינוח הערמונים הקלאסי, יגיע אליכם עד הבית – תחתית ביסקוויט שקדים ומעליה קומפוט פטל אדום, קרמו וניל ופירות אדומים טריים. צל"ש מיוחד מגיע לקופסה, עיצוב פריזאי מאופק בחוץ וצבעוניות גרפיטי תל אביבית בפנים. 44 ש"ח.
רביבה וסיליה בוולט

בלי לצאת מהטרנינג. רביבה וסיליה (צילום יעל יצחקי)
בלי לצאת מהטרנינג. רביבה וסיליה (צילום יעל יצחקי)

פריז תות | דלאל

שתי מילים שמסתירות מאחוריהן קינוח שהוא עולם ומלואו: קרואסון חמאה במילוי במסקרפונה ותותים עם מייפל רותח מעל. כל שצריך לעשות הוא להתביית על בראנץ' סופ"ש במסעדה או לסור בזמנכם הפנוי לקפה דלאל. 54 ש"ח.
דלאל

עוגת גבינה ותות | WEISS

ארוחת תה מנחה החדשה במסעדת וייס היא אוסף ביסים מצטיינים שהמלכה בעצמה הייתה מאשרת. מתוך שלל מנות קטנות מלוחות ומתוקות התאהבנו בעוגת גבינה אפויה, סבלה פקאן ותות, ביס אלגנטי מתוק־מלוח שמוכיח שדברים טובים באים באריזות קטנות. 230 ש"ח לארוחה, כל הפירוט כאן.
וייס

טעימה קטנה מלונדון. וייס (צילום מערכת טיים אאוט)
טעימה קטנה מלונדון. וייס (צילום מערכת טיים אאוט)

טרייפל תותים | הבייקרי

לקינוחים בצנצנות התרגלנו מזמן, אבל זו כבר עליית מדרגה היסטרית: גביע זכוכית אלגנטי עמוס בקרם מסקרפונה לימון, עוגת טורט, קולי פירות יער חמצמץ ותותים טריים. השכבות מתערבבות זו בזו בכוונה, וכל ביס מענג בצורה קצת אחרת. 189 ש"ח (מתאים ל-8-10 סועדים).
להזמנות

עוגת גבינה ותותים | פרונטו

אוהבי תותים (מי לא, בינינו) ימצאו בתפריט הצהריים של פרונטו עוגת גבינה ריקוטה אפויה עם פקאנים, תותים, שוקולד וריבת חלב. הקינוח מוגדר כספיישל ולכן מומלץ להתקשר לוודא שהוא נמצא. 48 ש"ח.
פרונטו

עוגת שקדים ותות | מגזינו

בקונדיטוריה המוגזמת חוגגים את העונה האדומה (אולי גם הם אוהדי הפועל?) בעוגות תותים מרשימות. למה בחרנו דווקא בעוגת שקדים, שוקולד לבן, תות ופיסטוק? כי יש בה את כל הדברים שאנו אוהבות בלי אף טיפת גלוטן. 44 ש"ח לפרוסה/180 ש"ח לעוגה שלמה (קוטר 20 ס״מ).
מגזינו

מגזינו (צילום נועם פריסמן)
מגזינו (צילום נועם פריסמן)

קרייזלר תות | אנטקוביץ' 

קינוח הדגל בקונדיטוריה המשפחתית מבוסס על פיתוח שהוא פיצוח: בצק קרואסון שנאפה בתבנית מיוחדת שמייצרת דפדוף יפהפה, במילוי קרם פטיסייר עם קולי תות בפנים ועיטור תותים ואוכמניות טריים. הלוק והשילוב בין פריכות, מתיקות וחמיצות כובשים את כל החושים. 24 ש"ח.
אנטקוביץ' בייקרי

קרייזלר באנטקוביץ' (צילום יח"צ)
קרייזלר באנטקוביץ' (צילום יח"צ)

פארי ברס תותים בשמנת | קלארו

שף רן שמואלי מוכיח שתותים מרימים את הרף לכל חומר גלם ומגיש מאפה פארי ברס תותים ושמנת זוגי במילוי שנטילי שמנת חמוצה, תותים בקולי ומרמלדת פטל. יש לנו מה לומר על פרחי סלסלי כסף שמקשטים את הקינוח (נקטפים טריים מגינת המסעדה) ועל פרחים אכילים בכלל, אך נשמור זאת להזדמנות אחרת. 66 ש"ח.
קלארו

הפרחים לצה"ל (צילום יח"צ)
הפרחים לצה"ל (צילום יח"צ)

קרם מסקרפונה ותותים | בית קנדינוף

במסעדה היפואית תותים הם הדובדבן שבקצפת בקינוח חמוץ־מתוק עונתי וטעים. מלבדם יש בו גם קרם מסקרפונה וקרם אנגלז, לימון, קראמבל לוטוס וקולי אוכמניות. אפשר לקבל גם בגרסה טבעונית עם סורבה שמן זית צעיר צעיר ורוזמרין,
ברגמוט ומנתה. הקינוח מוגש כרגע בבראנץ' שישי אך מיום שני הקרוב הוא ייכנס לתפריט קינוחים חדש ויוגש בכל ימות השבוע. 44 ש"ח.
בית קנדינוף

תותים בבית קנדינוף (צילום יח"צ)
תותים בבית קנדינוף (צילום יח"צ)

מלוחים

טוסט פתוח ריקוטה ותותים | קפה סוסייטי 

אסקפיזם, אוכל טוב ואלכוהול הם הבסיס עליו נשען ליין בראנץ' שישי בג'ונז, הבר של שף מוטי טיטמן בשוק לוינסקי. טוסט פתוח מלחם מחמצת פריך ומעליו ריקוטה ביתית ותותים טריים מתובלים בפלפל שחור ודבש הוא ביס מושלם לפתיחת הסופ"ש, בארוחה שכולה משהו קטן וטוב. 38 ש"ח.
זבולון 13 תל אביב

הים תיכונית | סביצ'ה בכרם

כל מנה בסביצ'יה החמודה בשוק הכרמל הים מיוחסת למטבח אחר. את מטבחי הים תיכוני מייצגת סביצ'ה מלברק קצוץ עם מלפפון, תותים, זיתי קלמטה, צנונית, יוגורט יווני, פלפל ירוק ועוד שלל מרכיבים שמתחברים לביס חמוץ־חריף עוקצני. 45 ש"ח.
סביצ'ה בכרם

סביצ'ה בכרם (צילום יעקב בלומנטל)
סביצ'ה בכרם (צילום יעקב בלומנטל)

טרטר תות שדה | פארוק בשוק

במסעדת השוק השמחה ביפו מכין שף אלון ברנע ספיישל על ק התפר בין מתוק למלוח מתותים טריים, פיסטוק, נענע, בזיל, צ'ילי, זרעי עגבנייה, בלסמי לבן, יוגורט מצומצם (טבעוני), שמן נענע ושומשום קלוי. 42 ש"ח.
פארוק בשוק

סלט חסות ותותים | פופה

תותים מצליחים לשדרג גם מנות מלוחות בכלל וסלטים בפרט. לדוגמה: סלט מתערובת חסות, תותים טריים, אנדיב סגול, תפוח עץ גרני סמית,ויניגרט דבש, פקורינו ואגוזי מקדמיה, מהתפריט החדש של שף ליאור כהן במסעדת פופה. 62 ש"ח.
פופה

פופה (צילום אדל דהן)
פופה (צילום אדל דהן)