אדם סנדלר סוף סוף מקבל מה שמגיע לו – פרס ממש יוקרתי!

תמחאו לו כפיים. אדם סנדלר ב"יובי מציל את האלווין" (צילום: נטפליקס)
תמחאו לו כפיים. אדם סנדלר ב"יובי מציל את האלווין" (צילום: נטפליקס)

בסדר, אנחנו יודעים שלא כולם אוהבים את הקומיקאי היהודי עם ההומור הילדותי, אבל קשה מאוד להתכחש להשפעה ארוכת השנים שלו על תחום הקומדיה - וזה בדיוק מה שאנשי פרס מארק טוויין לקומדיה חשבו כשבחרו אותו בתור הזוכה השנתי בפרס מפעל החיים

לאורך 30 שנות הקריירה שלו, עוד מאז שהפציע לראשונה על מסכי SNL, אדם סנדלר ניהל מערכת יחסים מאוד מוזרה עם ההערכה שהוא מקבל, או לא מקבל. ההומור הדבילי במכוון, הנמוך לפרקים, תמיד הצליח להביא קהל רחב וסנדלר בהחלט היה נשאר אחד הקומיקאים הפופולריים בעולם, אבל לא כולם אהבו את זה – לאורך השנים סנדלר לא זכה להערכת המבקרים וטקסי הפרסים, כשרק הופעות דרמטיות ספורות ומפתיעות הצליחו לגרד עבורו מחמאות, ולעיתים נדירות, גם פרסים. אבל הפרס שהוא קיבל השבוע הוא כנראה הפרס היוקרתי ביותר לו זכה עד כה – פרס מארק טוויין להומור אמריקאי.

הפרס המדובר מוענק מדי שנה מטעם מרכז קנדי לאנשי קומדיה על תרומתם לקומדיה האמריקאית, כמעיין פרס מפעל חיים לאנשים מצחיקים. בכל שנה רק אדם בודד מקבל את הכבוד, שמספיק להביט על רשימת הזוכים הקצרה (סנדלר הוא הזוכה ה-24 בפרס), כדי להבין שמדובר בפרס מכובד – החל מהזוכה הראשון ריצ'ארד פריור, דרך קומיקאים אהובים כמו דייב שאפל או ג'ורג' קרלין, או לורן מייקלס (יוצר SNL, שבעצמה הביאה 7 זוכים שונים, כולל סנדלר), ועד ביל קוסבי. תרגעו, הוא זכה לפני הפרשיה, והפרס נלקח ממנו. בשנה שעברה הזוכה היה ג'ון סטיוארט, ונאום הברכה של סטיב קארל הוא תענוג של ממש.

ובכלל, עם כל הכבוד שבפרס, שיאו בערב חגיגי שמהלל את האדם שבמוקד ואת הקריירה שלו בעזרת שורת חברים וקולגות שמספרים על הזוכה, עם הפילטר הקומי כמובן. זה הופך הלכה למעשה לערב סטנדאפ/רוסט ייחודי, שבשנים האחרונות אף מצולם ומשודר על המסך (הטקס של דייב שאפל, למשל, זמין בנטפליקס). במקרה של סנדלר, בין החברים שנאמו בפניו היו כריס רוק, דרו ברימור, קונאן או'בריאן, ג'ניפר אניסטון, סטיב בושמי, דיינה קארבי וגם שותף הכתיבה וחברו הותיק טים הארלי, שאמר בנאומו שהשניים "אחראים ביחד על 31 סרטי קולנוע עם ציון רוטן טומטו משולב של 59". הטקס של סנדלר ישודר בעוד כשבוע ברשת CNN, אך טרם ידוע אם יגיע לארץ. כך או כך, קטעים מהטקס יעלו במהלך השבועות הקרובים לערוץ הרשמי של מרכז קנדי.