אירועי "אוהבים אמנות. עושים אמנות" יוצאים השנה לרחובות

מגמת היציאה למרחב הציבורי בשל המגבלות נמשכת וכעת מגיע תורה של האמנות. האירוע המרכזי "שמיים פתוחים" יערך בלב העיר וידון במקום האמנות במרחב החיצוני

כרזת רטרו של חמודי גנאם שתוצג באירוע המרכזי "שמיים פתוחים"
כרזת רטרו של חמודי גנאם שתוצג באירוע המרכזי "שמיים פתוחים"
9 בנובמבר 2020

בדומה לפסטיבל הצילום ואירועי תרבות נוספים המתרחשים באחרונה ברחבי העיר, גם אירועי "אוהבים אמנות. עושים אמנות" המתקיימים זו השנה ה-18 יצאו החוצה אל המרחב העירוני לאור מגבלות הקורונה. האירוע המרכזי השנה נקרא "שמיים פתוחים" באוצרותו של אבי לובין, וייערך בין התאריכים 12-14 בנובמבר במרכז העיר בהשתתפות אמנים מישראל ומאירופה.

במסגרת האירוע המרכזי, שיערך באזור כיכר הבימה, שדרות רוטשילד, אלנבי והסביבה, יוצגו כ-30 פרויקטים של אמנים "החושבים מחדש על מקומה של האמנות במרחב הציבורי, על תפקידה האזרחי או החברתי ועל האפשרות שהיא יוצרת לחשוב מחדש, להתנגד, לאתגר ולהניע דרכים חדשות למפגש, שימוש או שהות משותפת במרחב הציבורי", כך לפי הודעת העירייה. האירוע מתקיים בשיתוף האיחוד האירופי.

'בית גבוה' של הלל רומן
'בית גבוה' של הלל רומן

בין הפרויקטים שיוצגו: 'בית על העץ' של האמן הלל רומן בשדרות רוטשילד, קמפיין פוסטרים (NO) של האמן הספרדי סנטיאגו סיירה ברחוב אלנבי, 'טלסקופ לים' של האמנים נועה גרוס ואורי נועם ברחובות ביאליק-אלנבי, מבוך קרוזינג של האמן היווני אנדריאס אנג'לידקיס בגן מאיר, עבודת סאונד – חיות טובות/חיות רעות של האמן אורי ארן בגן יעקב ומגדל פעמוני אופניים של האמן ההולנדי סיל קרול.

כמו כן, במהלך שלושת הימים יערכו ויוצגו פרויקטים אמנותיים במרכזים קהילתיים וברחבי העיר, ובהם ישתתפו כ-150 אמנים שייפתחו את חללי היצירה שלהם לצד עשרות גלריות ומוזיאונים שיהיו פתוחים – חלק מהזמן ללא תשלום ועם פעילויות מיוחדות. בין הפרויקטים שיוצגו: 'ציירים החוצה' – מרתון ציור חוץ מקצועי בפארק החורשות, 'תרבות מתקדמת – קברט פוליטי' – כנס מקוון על מעמדה המשתנה של התרבות בישראל ועוד.

'Hanging around' של מיכאל קינצר
'Hanging around' של מיכאל קינצר

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי התייחס להחלטה לקיים את האירועים ומסר כי "התרבות היא נשמת אפה של העיר העברית הראשונה מיום היווסדה, ואנו נחושים להחזיר את עולם התרבות לפעילות". לדבריו, "הצגת התערוכות המרכזיות בחוץ גם מאפשרת הנגשת אמנות בחינם – פעולה ערכית ביותר על רקע המשבר הכלכלי שפגע ברבים כל כך".

שגריר האיחוד האירופי בישראל, עמנואל ז'ופרה מסר כי "הקשרים בין האיחוד האירופי לישראל בתחומי התרבות והאמנות הם מיסודות היחסים בינינו ואנחנו נחזק אותם". ראש אגף התרבות בעירייה גיורא יהלום הוסיף: "אנו חשים שמדובר בניצחון כפול – לא רק מאמץ אוצרותי והפקתי מרשים אלא יכולת שלנו שלא להיכנע לנסיבות ולמגפה ולהראות שהעיר הזאת תמשיך לאפשר ולתמוך בכישרונם של הכוחות היצירתיים".

אירועי "אוהבים אמנות. עושים אמנות" יתקיימו בתאריכים 12-14 לנובמבר ברחבי העיר. לפרטים נוספים