העיר והארט: אירוע האמנות הגדול של תל אביב חוזר

מתוך מיצב של גיא זגורסקי (צילום: רויטל טופיול)
מתוך מיצב של גיא זגורסקי (צילום: רויטל טופיול)

אירוע הדגל של סצנת האמנות בעיר, "אוהבים אמנות. עושים אמנות", ישתלט על חוצות דרום העיר ויכלול השנה פרויקטים אמנותיים חד-פעמיים וייחודיים בפארק המסילה, מתחם התחנה, סוזן דלל, פארק החורשות, קריית המלאכה ועוד

3 באוקטובר 2021

אירועי "אוהבים אמנות. עושים אמנות", אירוע הדגל השנתי של סצנת האמנות התל אביבית שנערך מזה 19 שנים על ידי עיריית תל אביב-יפו, חוזר אלינו לסוף השבוע שבין ה-14 ל-16 באוקטובר. במשך שלושה ימים יתקיימו במסגרתו פרויקטים אמנותיים חד-פעמיים וייחודיים בפארק התחנה, בסוזן דלל, בפארק החורשות, בקריית המלאכה ובחצרות בתי ספר בעיר. בנוסף,  כ-160 אמנים יפתחו את חללי היצירה שלהם לצד 30 גלריות ושלושה מוזיאונים שיהיו פתוחים ללא תשלום בחלק מהזמן ויכללו פעילויות מיוחדות לסופ"ש.

האירוע המרכזי השנה נקרא "רודפי מדרכות", באוצרותם של צמד האמנים יואב וינפלד ועומר שיזף, והוא יתרחש בפארק המסילה. התערוכה תציג עבודות פיסול, ציור, פרפורמנס וסאונד שנוצרו עבור המרחב הציבורי ויוצבו לצידי הפארק, בחצרות הבתים הסמוכים, במרפסות ובגשרים. בין הפרויקטים: מיצג ארכיטקטוני בתנועה של האמנית פני הס יסעור, מדורה מכנית של האמנית אנה ווילד, עבודת סאונד מתחת לגשר שלוש של אמן הסאונד יוסי מר חיים, פסל בובה מתעמלת המוצבת במרפסת בית של האמן אורי זמיר, עבודת אור וסאונד של האמנית נועה יפה, פנס רחוב מהלך של ניב גפני, דגל ממנוע של מזגן של מור אפגין ועוד.

דמיינו שכל זה אמנות. פארק המסילה (צילום: בוריס ב.\שאטרסטוק)
דמיינו שכל זה אמנות. פארק המסילה (צילום: בוריס ב.\שאטרסטוק)

בנוסף, יתקיימו עשרות פרויקטים מיוחדים ברחבי העיר, במרכזים קהילתיים ובבתי ספר, כולל שלל סדנאות מיוחדות וסיורי אמנות יעודיים, מיצגים, מיצבים וגם מופעי מוזיקה ומחול. רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו, הצהיר כי "אוהבים אמנות מציע שילוב אולטימטיבי של שתי חוויות תל אביביות מובהקות – שיטוט ואמנות. עשרות מוקדים בעיר ילבשו אמנות – פארקים ורחובות, שבילי אופניים וחנויות, וכמובן אינסוף חללי סטודיו. כך נכון לקבל את הסתיו בתל אביב-יפו". וואלאק כשהוא צודק הוא צודק.

"אוהבים אמנות. עושים אמנות" 16-14 באוקטובר, תל אביב. עוד פרטים בעמוד הפייסבוק של הפרויקט