טעמנו את כולן והכרענו: אלה אוזני ההמן הכי טובות בתל אביב

שונה ומיוחדת. FIKA (צילום יח"צ)
שונה ומיוחדת. FIKA (צילום יח"צ)

ספק אם פורים הזה יהיה שמח ומבדח, אבל לפחות אפשר להתנחם במאפה היחיד שהחג הוציא לנו. וכמו בכל שנה, אנחנו כאן לעשות לכם סדר בכל אוזני ההמן שאתם צריכים לדגום במהלך החג הקרוב, וגם לסמן לכם את האחת שאתם ממש לא רוצים לפספס

אם נגיד לכם שאוזני המן הוא אוכל החגים האהוב עלינו, נשקר לכם ולעצמנו. ברור שלא, הוא לא אוכל החגים האהוב על אף אחד. אבל כן נהיה אמיתיים, ונודה שחיכנו לרגע הזה בו כל אזני ההמן מתחילים להסתדר בשורה לקראת החג. קודם כל, כי הם טעימים באמת, ושאף אחד לא יגיד לכם אחרת. שנית, כי זו ההזדמנות שלנו לעזור לכם להתמצא בין כל האוזניים האלה, ולמצוא את הנכונה עבורכם. אלו תריסר אוזני ההמן הטעימות ביותר ל-2024, וביניהם מתחבאת הטעימה מכולן.

>> הכול משתנה, אז הנה 8 מסעדות ששינו כיוון במהלך החודש האחרון

המנסטדרם | בוטיק סנטרל

מלבד אוזני המן קלאסיות כגון פרג, שוקולד ותמרים ואגוזים, השיקו בבוטיק סנטרל אוזן המן גדולת ממדים שהיא הומאז' לעוגיית אמסטרדם. כלומר העוגייה השוקולדית עם ליבת שוקולד החלב המתפרצת, בצורת אוזן המן משולשת וענקית. מדובר רבותיי, בהצגה. בצק השוקולד פאדג'י ועשיר בפריכות מיטבית ומילוי השוקולד הלבן מתוק, עז ונפלא. 14 ש"ח.
בוטיק סנטרל

בוטיק סנטרל, המנסטרדם (צילום טל סיון ציפורין)
בוטיק סנטרל, המנסטרדם (צילום טל סיון ציפורין)

אוזן המן פרג | בייקרי

כשפותחים את המילון הפורימי בערך קלאסיקה, מופיע שם כנראה צילום של אוזן המן של הבייקרי – מאפה זהוב ואלגנטי מבצק פריך ממולא פרג מבושל בחלב. השנה רותי ברודו חוסכת התלבטויות והאוזניים הנחשקות מגיעות גם במארז, עם עוד אוזניים במילויי שוקולד, נוגט ואגוזים ואופציה לצירוף קוקטייל מבוקבק במהדורה מוגבלת. בכל קופסה מסתתר כרטיס זהב ואם ישחק לכם המזל תוכלו לזכות בפרס, למשל קוקטייל שני במתנה בהרצל 16 או קפה ומאפה בקפה 16 והשיא – ארוחה זוגית ברוטשילד 48 בראסרי או בהוטל מונטיפיורי. 42 ש"ח.
בייקרי

הפרס כבר בפנים. הבייקרי (צילום עידית בן עוליאל)
הפרס כבר בפנים. הבייקרי (צילום עידית בן עוליאל)

אוזני המן קורנפלקס | ביסקוטי

בביסקוטי יצרו כבכל שנה קולקציית אוזני המן צבעונית וחגיגית. בין פרג לימוני קלאסי לשוקולד בלגי, לא יכולנו שלא להתאהב במילוי קורנפלקס עם חלב שהחזיר אותנו לילדות עם טעם מתקתק ועדין של קורנפלקס שאי אפשר להישאר אדישים אליו. הבצק פריך ונעים, גודל האוזן אידאלי ומאפשר זלילה של שלוש לפחות ומילוי הקורנפלקס נעים וטעים. 44 ש"ח ל300 גרם.
ביסקוטי

ארוחת בוקר לחג. ביסקוטי (צילום בועז לביא, סטיילינג ענת לבל)
ארוחת בוקר לחג. ביסקוטי (צילום בועז לביא, סטיילינג ענת לבל)

אוזן המן פיסטוק ודובדבן אמרנה | דלאל

דלאל הציגו קולקציית אוזני המן מרגשת ומשמחת, של טעמים קלאסיים עם טוויסט נחוץ, מתוכה בחרנו את השילוב המנצח של פיסטוק ודובדבן אמרנה. נתחיל בעוגית עצמה שעשויה באופן מופתי עם כמות ראויה של חמאה, נמשיך במילוי שמורכב ממחית פיסטוק עשירה ונפלאה עם דובדבן אמרנה במתיקות-מרירות ונסיים בביס החלומי. 7 ש"ח.
דלאל

בחירה שעוברת משנה לשנה. דלאל (צילום אסף קרלה)
בחירה שעוברת משנה לשנה. דלאל (צילום אסף קרלה)

אוזן פרלינה פקאן ושברי פקאן מלוח | WLYT (נורדיניו ועוד)

הקונדיטוריה של ווי לייק יו טו, הקבוצה שכוללת את נורדיניו, קפה הבימה ועוד (וגם את מסעדת קרוט החדשה בגן יעקב), מפלסת את דרכה בבטחה לצמרת המאפיות בעיר. הטועמים שלנו עפו על עוגת מלכת אסתר אבל ההפתעה האמיתית מסתתרת דווקא בפקאן, וליתר דיוק פרלינה פקאן ושברי פקאן מלוח – מילוי קטיפתי ואלגנטי שנמס על הלשון ומסתיים במליחות מפתיעה. ואחר כך אפשר לשוב ולהתווכח מה טעים יותר, עוגת מלכת אסתר במילוי פרג תפוז ומרציפן או גבינה ופטל עם שטרויזל שקדים. צרות של עשירים.
WLYT

גן הפקאן. WLYT (צילום שני הררי)
גן הפקאן. WLYT (צילום שני הררי)

כובע נפוליאון | מאפיית לחמים

נכון שהאוזן הזו רצה בקולקציה של מאפיית לחמים כבר כמה שנים, אבל סוס מנצח לא מחליפים: בצק חמאתי פריך ואפוי לגוון זהוב יפהפה מחבק כדור מרציפן שמנמן, והכל במתיקות מאופקת שמשאירה בפה טעם לעוד. חוץ מזה, למכורים לפרג טארט פרג ותפוחי עץ יכול להיות משלוח מנות מושלם, ואת האוזניים המלוחות (מילוי תפוחי אדמה ובצל מקורמל/בטטות מקורמלות, פטה ואגוזי מלך) אנחנו מוכנות לנשנש כל השנה במקום בורקס. מ-15.30 ש"ח ל-100 גרם.
מאפיית לחמים

למכורים למרציפן ופרג. מאפיית לחמים (צילום דניאל לילה, סטיילינג אוריה גבע)
למכורים למרציפן ופרג. מאפיית לחמים (צילום דניאל לילה, סטיילינג אוריה גבע)

אוזן המן פיסטוק | מייזון קייזר

את הפרג תשאירו לאחרים כי במאפייה הצרפתית לפורים יש סטייל משלו: הטועמים שלנו התווכחו מי מבין הטעמים האלגנטיים דובר צרפתית שוטפת, פטל או שוקולד לבן, עד שבא הפיסטוק ולקח את כל הקופה. המילוי הירוק טרנדי ומעודן וממש לא מתוק, ביס שיטיס אתכם בדמיון לסניף בפריז. 7 ש"ח ליחידה, 45 ש"ח לקופסה.
מייזון קייזר

תדמיינו שהאמצע ירוק (צילום יח"צ מייזון קייזר)
תדמיינו שהאמצע ירוק (צילום יח"צ מייזון קייזר)

אוזן המן שוקולד | Mimi  

במימי הפליאו באוזני המן קלאסיות שהזכירו לנו את פורים של הילדות, כשהיה רק שוקולד ופרג בלי דוואינים מיותרים. ברור שגם אז וגם היום אנחנו תמיד בוחרים בשוקולד, ואוזן ההמן המשוקלדת של מימי אגדית בהחלט. הבצק נימוח וטוב ומילוי השוקולד במנעד שבין רך ומבורך לקשיח. חוץ מזה, חשוב לציין שיש גם גרסה ללא גלוטן, שהיא פריכה ונהדרת לא פחות. 42 ש״ח למארז 9 יחידות, 45 ש״ח למארז של 9 יחידות ללא גלוטן.
מימי

מימי (צילום דניאל לילה)
מימי (צילום דניאל לילה)

אוזן המן שקדים וקפה | פופ אנד פופ בייקרי

על שף קונדיטור עופר בן נתן תמיד אפשר לסמוך שיעניק פרשנות יצירתית ומקורית גם למאפים הקלאסיים והעתיקים ביותר. במקרה זה, אוזני ההמן כמובן. אוזן ההמן שהוא אופה גדולה ונדיבה, והמילוי שדיבר אלינו במיוחד הוא בדמותו של מרציפן שקדים עם אספרסו ולילי קקאו, אוזן המן נפלאה למבוגרים שבחבורה. 7 ש"ח ליחידה, 50 ש"ח למארז של 8 יחידות.
הארבעה 28

אחד מכל סוג בבקשה. פופ אנד פופ בייקרי (צילום ליאל סנד)
אחד מכל סוג בבקשה. פופ אנד פופ בייקרי (צילום ליאל סנד)

סמלה (מרציפן וקצפת) | FIKA – בחירת המערכת

האוזניים של המאפייה השוודית שונות בקטע טוב: בצק שמרים אוורירי מתובל בהל שעוטף מילויים בהשראת עולמות רחוקים משושן הבירה, חמאת בוטנים וריבה למשל. האוזן שהכי אהבנו בשנה העצובה הזו ומצליחה להפיח קצת שמחה בלב היא גרסה פורימית ל-Semla, סופגנייה שוודית מסורתית מהתפריט הקבוע, במילוי מרציפן רך ומתמסר ועיטור קצפת נדיב. למרות העושר היא עדינה ולא מתוקה מדי אבל מוגזמת לחיוב, כי שום דבר שגרתי לא עובד לנו בימים אלה. 10 ש"ח ליחידה, 45 ש"ח ל-5 יחידות.
FIKA

שונה ומיוחדת. FIKA (צילום יח"צ)
שונה ומיוחדת. FIKA (צילום יח"צ)

אוזן המן פרג | קונדיטוריית שמו

פרג ושמרים הם צירוף מנצח, ולכן בכל פורים יש אנשים במערכת שמחכים למשלוח ממיקי שמו בכפיות שלופות. אוזן המן שמנמנה במילוי נדיב של פרג מבושל בחלב היא קדימון יותר מאשר ראוי לדבר האמיתי, עוגת פרסבורגר פרג מושלמת שחובבי הז'אנר יעופו עליה. שמו הוא מאסטר שיודע להשיג תוצאות נהדרות גם בבצק פריך רגיל וללא סוכר, כך שבקנייה אחת כל המשפחה מסודרת. 6 ש"ח לאוזן המן שמרים, 42 ש"ח לקופסת אוזני המן פריכות במשקל 350 גרם, 49 ש"ח לפרסבורגר.
קונדיטוריית שמו 

צירוף מנצח. קונדיטוריית שמו (צילום דניאל לילה)
צירוף מנצח. קונדיטוריית שמו (צילום דניאל לילה)

אוזן המן מצופה מרציפן, לוטוס בננה | רולדין

את אוזני ההמן המצופות של רולדין אנחנו זוכרים מהשנה שעברה, אז גרסנו שהן אולי חוטאות במתיקות יתרה. השנה אנחנו כה זקוקים לכל פיסת מתיקות עד שאהבנו אותו ממש. במיוחד את זו עם שמצופה בלוטוס עם קרמבל ובננה וממולאת בכל טוב – הרי הוא סבלה שקדים, פראנג'יפאן בננה וקרם לוטוס. ליקקנו את האצבעות, ליטרלי. 6 ש"ח.
רולדין

רולדין (צילום רונן מנגן)
רולדין (צילום רונן מנגן)