מיזם אוטותל מתרחב: 100 רכבים חשמליים יתווספו בינואר

העירייה תוסיף 150 מקומות חנייה שמורים ל-520 שקיימים כיום. בדצמבר 2019 היו רשומים לשירות 10,547 מנויים - תוספת של כאלפיים לעומת אותה תקופה ב-2018

מפנה מקום. מקום חניה מסומן לאוטותל (צילום: שלומי יוסף)
מפנה מקום. מקום חניה מסומן לאוטותל (צילום: שלומי יוסף)

עיריית תל אביב-יפו תרחיב את צי רכבי אוטותל בתחילת השנה הבאה מ-260 ל-360. בשורה לא פחות משמעותית היא שהרכבים החדשים שיתווספו לשירות יהיו חשמליים. לאור הרחבת השירות יתווספו 150 מקומות חנייה חדשים שיהיו שמורים בלעדית לצי הרכבים של המיזם, חלקם בחניוני אחוזות חוף. זאת בנוסף ל-520 מקומות חנייה שכבר קיימים ברחבי העיר.

2,000 שקל קנס: כך למדנו בדרך הקשה שאוטותל אינו תחבורה ציבורית
אפוקליפסת התחבורה של תל אביב: ניצחנו! מה עכשיו?

במענה לפניית "טיים אאוט" מסרה העירייה נתונים ראשונים על היקף השימוש בשירות ב-2019. כך למשל בדצמבר 2019 השתמשו בשירות 10,547 מנויים שהזמינו בממוצע 1,511 פעמים ביום. לשם השוואה, באותה תקופה ב-2018 היו רשומים 8,500 מנויים לשירות. ממוצע דקות הנסיעה להזמנה בדצמבר אשתקד היה 21.57, וממוצע דקות הנסיעה לרכב ביום עמד על 125.33. רק בשנה הבאה נדע כיצד השפיעה הקורונה על היקף השימוש בשירות ב-2020.

יוצא?? ראש העיר רון חולדאי במכונית אוטותל (צילום: כפיר סיון)
יוצא?? ראש העיר רון חולדאי במכונית אוטותל (צילום: כפיר סיון)

מדובר בחלק ממהלך נרחב שבמסגרתו מנסה העירייה להפחית את כמות הרכבים הפרטיים בעיר – ובכך את העומס כמו גם את זיהום האוויר. מהעירייה נמסר בהקשר לכך כי בימים אלה היא "ממשיכה במימוש החזון התחבורתי, בראשו שיפור מערך התחבורה הציבורית, באמצעות קידום הקמת רכבות קלות, נתיבי תחבורה ציבורית ושיפור רשת קווי האוטובוסים. לצד זאת מעודדת העירייה התניידות בכלים אישיים, תיעדוף ההליכה ברגל ועידוד התושבים למעבר מבעלות על רכב פרטי להתניידות באמצעי תחבורה שיתופיים, כדוגמת אוטותל".

המיזם נחנך ב-2017 ולצד התרחבותו מאז נתקל גם בלא מעט ביקורת מצד תושבים, הבולטת בהן נוגעת להפקעת מקומות החנייה עבור רכבי הצי הירוקים-לבנים. ואולם נראה שככל שהזמן עובר צובר המיזם יותר ויותר תמיכה מצד תושבים.