כולם כולם נוסעים רחוק: אוטותל בפיילוט לנסיעות ממושכות

נותנים יד במלחמה. אוטותל (צילום: שאטרסטוק)
נותנים יד במלחמה. אוטותל (צילום: שאטרסטוק)

שירות הרכב השיתופי העירוני של עיריית תל אביב-יפו יוצא בפיילוט בן שבועיים לנסיעות ממושכות של שלוש שעות ומעלה, במחיר אטרקטיבי יחסית, במטרה להגביר את השימוש בשירות השנוי במחלוקת

29 בספטמבר 2021

חדשות טובות לשוחרי שירות הרכב השיתופי אוטותל: החל מערב החג ולמשך שבועיים יקיים השירות פיילוט של נסיעות ממושכות במחיר אטרקטיבי. השירות השנוי במחלוקת, שמעורר זעם בעיקר בגלל הפקעת מקומות חנייה עבורו וביקורת גם על הסבסוד הרחב שמוענק לו, היה עד כה שמיש בעיקר לנסיעות קצרות בתוך העיר.

המפתחות בפנים. ראש העיר רון חולדאי בהשקת פרויקט האוטותל (צילום: כפיר סיון)
המפתחות בפנים. ראש העיר רון חולדאי בהשקת פרויקט האוטותל (צילום: כפיר סיון)

כעת יכולים מנויי השירות של עיריית תל אביב-יפו להזמין את רכבי השירות עבור נסיעות ארוכות במחיר מיוחד למשך הפיילוט. מחיר השימוש לנסיעות ארוכות במסגרת הפיילוט יעמוד על 79 שקלים עבור עד 3 שעות נסיעה ו-1 ₪ לקילומטר. עלות שעה נוספת תעמוד על 20 שקלים.

הפיילוט יתנהל באמצעות האפליקציה הייעודית ובאותם תנאים, כולל איסוף והחזרת הרכב בכל מקום בתל אביב-יפו ובכל זמן, 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. בתחילת ינואר התווספו לצי הרכבים של אוטותל 100 רכבים חשמליים, בנוסף ל-260 המכוניות שפעלו במסגרתו בשנים האחרונות. הרחבת השירות זכתה אף היא לביקורת קשה, זאת אל רקע הירידה בשימוש בו במהלך 2020 כתוצאה מסגרי הקורונה.