מפלים של שוקולד: אוטלו פותחים סניף ברמת אביב עם המון קקאו

צ'רלי שומע? רשת הגלידריות האהובה מגיעה לקניון רמת אביב עם סניף שהוא שיר הלל לשוקולד וכן, אשכרה יש גם מפל. אבל נרגיע את מעריצי הטעמים האחרים: הם גם כאן

המסך בצד שמאל? מפל שוקולד לאינסטה. אוטלו רמת אביב (צילום: רן גולני)
המסך בצד שמאל? מפל שוקולד לאינסטה. אוטלו רמת אביב (צילום: רן גולני)
11 במאי 2021

רמת אביבים היכונו: בקניון רמת אביב נפתח סניף חדש של גלידריית אוטלו, אח לסניפי דיזינגוף והרצל. בחלל מעוצב בחלקו החיצוני של הקניון מחכים גלידות בטעמים סולידיים (אך בביצוע מעולה), קולקציית שוקולדים מסחררת ומפל שוקולד נוזלי כמיטב עדות האינסטה.

הרעיון לפתוח סניף חדש במוחו הקודח – תרתי משמע – של הבעלים מתן סלע עלה בתקופת הקורונה. "חליתי כשכל העסק רק התחיל והייתי חודש בבידוד. שם החלה לנבוט המחשבה שמכיוון שאי אפשר לטוס לחו"ל, ניקח את אוטלו עוד צעד לכיוון הנראות ונחדד את החוויה", הוא משחזר. הבחירה ברמת אביב נובעת מתוך מטרה להיחשף לקהל שמרוחק ממרכז העיר. "מי שגר במרכז מכיר אותנו אך אנשים שמתגוררים בשיכון ל' או רמת אביב ג' לא ייסעו לדיזינגוף, ולא משנה עד כמה הגלידה טובה. המרחק פשוט גדול מדי. כעת אנחנו יכולים לתת שירות לחצי עיר שלא הגענו אליה".

אוטלו רמת אביב (צילום: רן גולני)
אוטלו רמת אביב (צילום: רן גולני)

בכל הנוגע לגלידה הסניף החדש דומה לקודמיו. לא תמצאו כאן צירופים משוגעים אלא טעמים אלגנטיים בביצוע מוקפד: וניל בורבון, אננס ברולה, מסקרפונה פירות יער וקראמבל וגלידת פיסטוק, שיש הטוענים שהיא הטוב בעיר. בטעמי שוקולד הרזולוציה מתחדדת תוך התייחסות לחומר הגלם, למשל וייטנאם 64% שוקולד מריר וגרנדה 43% שוקולד חלב.

תשומת לב מיוחדת מוקדשת לטעמים טבעוניים שאינם רק פירות וסורבה. לדוגמה: חוף השנהב 69% מריר כהה וקטיפתי, קפה שקדים ושוקולד במתיקות עדינה, לוטוס ואוראו מלוח. "המחלקה הטבעוני השתבחה. הבסיס הוא חלבון אורז וסוכר סלק, וכשטועמים אי אפשר להאמין שהגלידה אינה על בסיס שמנת" (מ־14 ש"ח למנה, 105 ש"ח לקילו).

החידוש הגדול בסניף הוא כאמור השוקולד. על מדפים שתופסים קיר שלם נפרסת תצוגת ברים, כדורי רושה, צ'אנקים במשקל וקרמינו – ריבועי שוקולד בשכבות. האופי הסולידי והירידה לפרטים כתובים על גבי אריזות מעוצבות, למשל שוקולד מריר 69% עם בוטנים בציפוי בלונדי, שוקולד לבן 29% עם פקאנים ופיסטוקים מומלחים וכך הלאה (7-39 ש"ח).

ממלכת השוקולד. אוטלו (צילום: רן גולני)
ממלכת השוקולד. אוטלו (צילום: רן גולני)

"שוקולד הוא משהו שאנחנו מתעסקים אתו מיום הפתיחה והייצור נמצא בתהליך גדילה. כרגע הוא עומד על 30-40 אחוז מהמטרה ויש לי עוד דרך, אבל אוטלו הוא מותג שעובד לאט. גם כשחשבתי לפתוח גלידריה עבדתי על כך שלוש שנים. נדרש זמן למצוא מקום וטיולים באיטליה להיסגר על עצמי ולזקק את הקונספט".

הדגשת השוקולד נועדה בראש ובראשונה לבדל את אוטלו מרשתות גלידה אחרות וגם כדי ליצור אפיק מכירה נוסף כחנות בתוך חנות. "חשבתי שאם כבר יש ברזי שוקולד בסניפים ומטמפררות, כמה מסובך יכול להיות להכין שוקולד?", הוא צוחק ואז מודה ש"זה היה קצת יותר קשה ממה שחשבתי אבל ידעתי שבסוף נצליח".
אוטלו, איינשטיין 40 (קניון רמת אביב), תל אביב, 03-6584343, ראשון-רביעי 9:30-01:00, חמישי-שבת 9:30-02:00