אביב הגיע: 6 בתי אוכל חדשים בצפון העיר שאתם חייבים להכיר

מתחם אוכל כשר מבית דוד ויוסף, סניף חדש להירו ושלוחה של הדליקטסן - רמת אביב והשכונות שמעבר לירקון מתחדשות בשלל בתי אוכל חדשים ומושקעים

קפה אלברט, קניון רמת אביב (צילום: אמיר מנחם)
קפה אלברט, קניון רמת אביב (צילום: אמיר מנחם)
28 בפברואר 2019

עבור תושבי מרכז העיר, כל מה שמצדו הצפוני של הירקון זוכה להבעת זלזול ששמורה למקומות רחוקים ממש, רמת גן או הירח למשל. גישה דומה הפגינו עד לא מזמן מסעדנים ושפים שהתמקדו בלב העיר, אלא שהמציאות הכלכלית מכתיבה שינוי כיוון. אוכלוסייה מבוססת, אחוז גבוה של סטודנטים, ילדים ונוער בעלי תודעה קולינרית מפותחת שכבר לא מסתפקים במקדונלד'ס – אלו רק כמה מהסיבות לפתיחת מקומות חדשים בשכונות הצפוניות. "לא רצינו לפתוח עוד מקום זהה בתל אביב. כמו שהתיישבנו בשוק שהוא מקום אותנטי, גם ברמת אביב בחרנו לפתוח במרכז המסחרי שלא השתנה בו הרבה והוא נראה כמו פעם. יש פה שטח ושקט ויכולת לעשות, ובשכונה יש פוטנציאל שהוכיח את עצמו", אומר השף ירון קסטנבוים, הבעלים של M25, שהסניף השני שלה, ברמת אביב, נפתח לפני כשנה והיה אחד ממבשרי ההתעוררות הצפונית.

>> המסעדות הטבעוניות הכי טובות בתל אביב

ראשונים היו העוגנים הוותיקים. משאלה התבססו החלו להתקבץ לצדם מקומות נוספים. M25 נפתחה סמוך לביתא קפה של השפית איילת לטוביץ', מקום שפועל בהצלחה כבר יותר מ־15 שנה. עוד באותו המרכז נפתחו מאפייה וגלידרייה של בראון ו־Buy the Way. פיצריית מאמא שושה בחרה להתמקם סמוך לחוות צוק המעדנייה, מסעדת הפארם טו טייבל של שף אסף שנער. קניון רמת אביב, שעד כה אוכלס בעיקר ברשתות קפה ופוד קורט, מתאים את עצמו לאוכלוסייה האמידה, והתעוררות נוספת מתחילה להסתמן במרכז המסחרי של נווה אביבים. בתי קפה עצמאיים ודוכני אוכל רחוב עדיין חסרים בנוף, אך כעת כשהדלת נפתחת גם תורם יגיע.

M25

הסניף השני של המסעדה משוק הכרמל, שהחל את דרכו כסניף פאסט פודי באופיו, עובר בימים אלה מהלך של הפיכה למסעדה, בדומה למסעדת האם. לעראייס ולסטייקים יתווספו מאפה סינייה עם בצלים, טחינה וסומק; סופלאקי הודו ושומן טלה עם ירקות בגריל וצזיקי; שיפוד פרגית במרינדת מעושנים ועוד. סגירת החורף תפורק לטובת רחבה פתוחה, ולמקרר הבשרים לקנייה הביתה יתווספו עוד אופציות. בערבי רביעי מבשל השף ירון קסטנבוים, מבעלי המקום שלל תבשילים ומטעמים ומארח את הסועדים.

לשון m25. צילום: ירון ברנר
לשון m25. צילום: ירון ברנר

ברודצקי 15 רמת אביב

בייקריה

מתחם אוכל כשר בבעלות דודו אלמקיאס ויוסי שטרית (דוד ויוסף) ומאפיית שיבולת השרון. 300 מ"ר יתחלקו למאפייה שתייצר לחמים, בגטים, קרואסונים ופוקאצ'ות בטאבון, ולשיפודייה עממית אך משודרגת שתציע גם סלטים, ירקות מהטאבון, מנות ראשונות ובשר לקנייה הביתה. רחבת ישיבה בחוץ תיפתח כבר בשעות הבוקר המוקדמות לטובת קפה ומאפה, שייקים, כריכים וסלטים טריים לאכילה במקום או כטייק אוויי. המקום ייפתח אחרי פסח ובימי שישי צפויות מסיבות רחוב עם די.ג'יי.

איינשטיין 10 רמת אביב

הירו

סניף שלישי לרשת הראמניות של אהרוני, אחרי הראמן בר בשרונה והמסעדה בלבונטין, נפתח בשבוע שעבר בקניון רמת אביב. הסגנון נוצץ, יותר ניו יורק מאשר טוקיו, ולראמן ולגיוזות התווספו באנז ומנות עיקריות עם טאץ' שף, למשל אודון עם עוף או אנטרקוט ודלורית צלויה (78/74 ש"ח) ואטריות אורז פריכות עם פרגית קצוצה (74 ש"ח). אהרוני אמנם עזב לאחרונה את עמדת שף הרשת, אך הוא עדיין מייעץ וחתום על כל ביס.

הירו, קניון רמת אביב (צילום: אנטולי מיכאלו)
הירו, קניון רמת אביב (צילום: אנטולי מיכאלו)

קניון רמת אביב (כניסת המגדל), אינשטיין 40 רמת אביב

דליקטסן

בעוד פחות מחודש ייפתח במרכז המסחרי בנווה אביבים סניף של המעדנייה־בית קפה של רותי ומתי ברודו. המקום צפוי להיות קטן יותר מהדליקטסן המקורי ביהודה הלוי, אך לא על חשבון המבחר. בשעות הבוקר יוצבו על המדפים מוצרי הבייקרי – קרואסונים פריכים שהולכים טוב עם קפה, לחמים, בגטים, מאפים ועוגות. בהמשך היום תוכלו לרכוש סלטים ואנטיפסטי, מנות פסטה, תבשילי דגים ובשר ועוף צלוי מרוטיסרי. ממרחים, רטבים, כבושים ומעדנים נוספים יסגרו את פינת כל מה שתרצו להתפנק עליו בבית.

דליקסטן. צילום: יח"צ
דליקסטן. צילום: יח"צ

אופנהיימר 9 נווה אביבים

מאמא שושה

הפיצרייה משיכון ל' העתיקה את מקומה לרמת אביב החדשה, לחלל גדול שאפשר את הרחבת התפריט. הבעלים נדב עופר, שמתעסק בבצקים איטלקיים כבר 20 שנה, מייצר פסטה בעבודת יד ומכין ממנה מנות שפונות למשפחות שבאות לאכול במקום אבל גם ללקוחות עם תעוזה, למשל פסטה בקרם מסקרפונה תרד, שום שחור ושקדים. בשעות הבוקר המקום רגוע יחסית, אך החל מהצהריים מתחילה נהירה של ילדים ונוער, שיורדים על פיצה רומאית עבה בתבנית מרובעת ופיצה נפוליטנית עגולה דקה ופריכה. סלטים טריים נחתכים באותה תשומת לב, ובהמשך יתווספו לתפריט ניוקי וריזוטו.

מאמא שושה. צילום: עופר נדב
מאמא שושה. צילום: עופר נדב

רודנסקי 5 רמת אביב, 03־9673377

אלברט

לפני כחודשיים גייס הבראסרי בקומת הקרקע של הקניון את השף רועי סופר (בינדלה, באנז) כיועץ קולינרי לצד השף פיטר שיקלושי (לשעבר ננה בר). התפריט פונה לאוכלוסייה המגוונת שמגיעה למקום ונוגע כמעט בכל הגלובוס – סלט עוף ואטריות שעועית מאסיה, ריזוטו פטריות מאיטליה, עוף פרובנסאל מצרפת והמבורגר מאמריקה. את האקלקטיות הקולינרית מיטיב לייצג באן עוף קריספי עם קרם פלפלים ושום קונפי, בזיליקום תאילנדי וצ'ילי מוחמץ.

קפה אלברט, קניון רמת אביב (צילום: אמיר מנחם)
קפה אלברט, קניון רמת אביב (צילום: אמיר מנחם)

קניון רמת אביב, 03-6843222

סרפינה

האיטלקייה הניו יורקית שחביבה על משפחת המלוכה הבריטית, ליידי גאגא, ביונסה והקרדשיאנס מתוכננת להגיע לקראת הקיץ לארץ, ותפתח סניף ראשון באינשטיין BLVD, קניון שמוקם בגוש הגדול. הרשת, שמגישה את מה שמתיימר להיות המנות האיטלקיות הטובות בעולם, מחזיקה כיום ב־34 סניפים בארצות הברית וכן בטוקיו, ריו דה ז'נרו, דובאי ועוד. מאחורי המיזם עומדים אנשי העסקים והנדל"ן עידו וצחי חג'ג' והיזם יקי כביר, מבעלי מסעדת TYO.

סרפינה ניו יורק
סרפינה ניו יורק

 

משלוחים ביתא קפה

אם עד עכשיו נאלצנו להרחיק עד רמת אביב לטובת הבישולים הביתיים־אך־בריאים של השפית איילת לטוביץ', שירות משלוחים חדש חוסך את הצורך לצאת מהפיג'מה. לביבות הכרובית האהובות, שמגיעות עם יוגורט כבשים וסלט מלפפונים ונבטי חמנייה (48 ש"ח), פילה סלמון בחרדל ודבש על תבשיל כרוב אדום חמצמץ ותפוחי אדמה פריכים (98 ש"ח), כדורי בשר ברוטב לימון, חצילים ועגבניות על פריקי (78 ש"ח) ועוד מנות מנחמות וטעימות, שקורנות מרוב טריות. טבעונים ונמנעים מגלוטן ימצאו כאן כר פורה לבחירה, ובתפריט הילדים יש מנות שקורצות גם להורים. המשלוחים מגיעים לכל שכונות עבר הירקון ועד ארלוזורוב, בקעת אונו והסביבה. מינימום הזמנה 50 ש"ח.

סלמון עם תפוחי אדמה וכרוב סגול, ביתא קפה. צילום: אנטולי מיכאלו
סלמון עם תפוחי אדמה וכרוב סגול, ביתא קפה. צילום: אנטולי מיכאלו

1־700־700־937, betacaffe.com