מתכון לכריך סלט הביצים שחורך את האינסטה

איך כריך הופך למתכון הכי מבוקש של הרגע? הסיפור מאחורי התופעה הצבהבה שמטריפה את הרשת וכל הפרטים שנחוצים להכנת הסנדוויץ' המלכותי בבית

כריך סלט הביצים המבוקש של השעה. מתוך אינסטגרם
כריך סלט הביצים המבוקש של השעה. מתוך אינסטגרם
29 בינואר 2019

בימים האחרונים האינסטוש צהוב מתמיד, אבל מהסיבות הנכונות. סלט ביצים, שטעים כשהוא טרי אבל לא מצטיין בלוק, שובר את האינטרנט בגרסה סקסית במיוחד: ערימה גבוהה של סנדביצ'ים מלחם חלב יפני במילוי סלט ביצים, כשבכל כריך מתנמנמים חצאי ביצה ובמרכזם חלמון כתום רך וקטיפתי.

עוד כתבות שיעניינו אותך:
קלאסי לחורף: תבשילי הקדירה המחממים והמנחמים בעיר
המסעדות החדשות ששוות יציאה מעיר
העוגיות שמביאות את המטבח הדרוזי לאמריקה

כמו עוגת הגבינה הרוטטת ועוד הרבה שיגועי אוכל מעוצבים, הקסם התחיל ביפן. שני שפים ממסעדת Knobi בלוס אנג'לס, שמתמחה בכריכים בסגנון יפני, נסעו לטוקיו לקבל השראה. ברשת חנויות הנוחות Lawson הם מצאו כריך סלט ביצים ארוז, כשהחלמון כבר בפנים. הם התלהבו מהתוספת למרקם, אבל נמשכו יותר לפוטנציאל הוויזואלי. כשהביקור הסתיים חזרו שני השפים ללוס אנג'לס והתחילו בניסיונות להגיע למידת העשיה המדויקת – חלמון רך מספיק אך לא נוזלי. המשימה התבררה כלא פשוטה בכלל אבל התוצאה מרהיבה, והובילה לאין ספור חיקויים ברשת. למרות המראה המשוגע שמאפיין מתכונים אמריקאיים, עוגת הקשת בענן של מרתה סטיוארט למשל, הכריך נותר נאמן למקור בזכות השימוש במיונז יפני.

להפקת גרסה גורפת לייקים תזדקקו לכמה מצרכים שקל להשיג במרכול השכונתי או בחנות למוצרים אסייתיים. הטריק הוא לדייק בבישול הביצים. לפחות בפעם הראשונה כדאי להצטייד ביותר ביצים מהכמות המומלצת: מקסימום תקבלו נישנוש אולטימטיבי של ביצה חמימה עם קצת מלח ופלפל, לתיבול תהליך הרכבת המנה לצילום. וכעת למתכון.

https://www.instagram.com/p/BpkWvoXA0MU/

החומרים

12 ביצים גדולות
1 בצל קצוץ
1 כף מיונז יפני + כמות נוספת למריחה
1 כף קרם פרש
½1 כפיות חומץ אורז יפני
½1 כפיות חרדל דיז'ון + כמות נוספת למריחה
מלח רגיל
מלח אטלנטי
8 פרוסות לחם קסטן

אופן ההכנה

  • ממלאים סיר גדול במים ומביאים לרתיחה. מכינים שתי קערות בינוניות מלאות בקוביות קרח.
  • מכינים את הממרח: בקערב קטנה מערבבים מיונז, בצל ירוק קצוץ, קרם פרש, חומץ אורז וחרדל. מתבלים במלח לפי הטעם.
  • כשהמים בסיר רותחים מכניסים פנימה את הביצים ומביאים שוב לרתיחה. כשהמים רותחים מנמיכים את הלהבה ומבשלים בביעבוע עדין 8 דקות. בתום הזמן מעבירים 6 ביצים לאמבט קרח. את שאר הביצים ממשיכים לבשל עוד 6 דקות עד שהן נעשות ביצים קשות. מניחים להצטנן 5 דקות בקערת מי קרח.
  • קולפים את הביצים הקשות בעדינות וחותכים לקוביות קטנות. מוסיפים את הביצים הקצוצות לקערית הממרח ומקפלים בעזרת מרית גומי. מתבלים במלח ופלפל.
  • מקישים בכפית על הביצים הרכות, סודקים את הקליפה וקולפים בזהירות רבה. מעבירים לקרש חיתוך וחוצים כל ביצה לאורך. החלמון צריך להיות קרמי אך לא נוזלי. אם החלמון נוזלי, הכינו מקבץ נוסף של ביצים רכות.
  • מורחים חרדל על ארבע פרוסות לחם, ומיונז על ארבע הפרוסות הנותרות. בוזקים מעט מלח אטלנטי על הביצים הרכות. במרכז כל פרוסה מרוחה בחרדל מסדרים שני חצאי ביצה רכה עם החלמון כלפי מטה. הקצה הצר של הביצה פונה לכיוון קרום הלחם והבסיס, שבו נמצא החלמון, יהיה במרכז הפרוסה. חצאי הביצה צריכים לגעת זה בזה בבסיסם במרכז הפרוסה.
  • מחלקים את סלט הביצים שווה בשווה לארבעה. במרכז כל פרוסה מרוחה בחרדל, על כל שני חצאי ביצה רכה, מניחים את סלט הביצים. בעזרת מרית מחליקים לשכבה אחידה.
  • סוגרים את הכריכים בפרוסות מרוחות במיונז. בעזרת סכין מחודדת מסירים את הקרום מהצד הימני והשמאלי של כל כריך, במקביל לחצאי הביצים הרכות.
  • מסובבים כל כריך רבע סיבוב וחותכים לשלישים, במקביל לצדדים שעדיין יש בהם קרום. החיתוך חושף את החלמונים הצהובים-כתומים, וכעת נותר רק לצלם ולחכות למחיאות כפיים וירטואליות.