חם מהתנור: שישה מאפי קינמון מעולים בתל אביב

הזוגיות המתוקה ביותר היא ללא ספק זו שבין קפה למאפה קינמון שמנמן. אלה המקומות שיספקו לכם את הביס האידיאלי לחורף הזה

מאפה קינמון של ערן שוורצברד. צילום: דני גולן
מאפה קינמון של ערן שוורצברד. צילום: דני גולן
12 בדצמבר 2018

רשת המאפיות הברלינאית צייט פור ברוט יצרה את ההייפ העכשווי סביב הקינמון. כל כמה דקות נשלף מהתנור מגש מאורך ועליו כשש פקעות בצק שמרים מהבילות, המפזרות ניחוח ממסטל של שמרים וקינמון בחלל האוויר. שושנת הבצק האפויה, השמנמנה והרכה, המתובלת בתבלין המחמם, משתלבת באופן מופלא עם קפה הפוך מוקצף מלוא הספל. שישה מקומות שיגישו לכם מאפי קינמון מצוינים שיפשירו את לבכם החורף.

עוד כתבות שיעניינו אותך:
2018 הייתה שנת המטבח המקומי, אבל מה זה אומר?
פרסי האוכל 2018: איזו איטלקיה היא הטובה ביותר בתל אביב? הצביעו
שלושה בתי אוכל חדשים ומפתים בגבעתיים

1. FIKA

המאפייה השבדית החדשה מציעה להתנסות במאפה השמרים הלאומי של המדינה הצפון אירופית הזאת. מדובר בלחמניית הקינמון הקלאסית, או כמו שאתם נוהגים להגות במבטא שבדי מושלם KANELBULLE. במאפה השמרים הנימוח הזה, הקלוע באופן מוזר, תגלו של רמזים ניחוח של הל ולא רק נוכחות מסיבית של קינמון, אבל זה כבר סיפור אחר (12 ש"ח).

מאפים של פיקה (צילום: מרים אלסטר)
מאפים של פיקה (צילום: מרים אלסטר)

תושייה 6, דיזנגוף 267, שוק האיכרים בנמל תל אביב, 03־5229505

2. בית ארקפה

בארקפה הלכו על הקונספט של מאפיית צייט פור ברוט הברלינאית עד הסוף, עם מאפים אישיים שממש מזכירים את המקור, ומגיעים חמים במגשים קטנים שיוצאים מהתנור ללא הרף. המאפים נימוחים ונמסים אל תוך הפה כענני גשם, וישכנעו אתכם להפוך לאנתרופוסופים של שמרים (15 ש"ח).

הצפירה 23 תל אביב, 03־7556888

3. שרויטמן

האופה המחונן ערן שרויטמן הלך על הגרסה השבדית של מאפי הקינמון. הם קלועים כמו במולדת של סאגה נורן, בוהקים ומתוקים מבחוץ, כבדים, דחוסים ורכים, כמו שדורש הז'אנר ועשירים בטעמי קינמון מחממי נפש (16 ש"ח למאפה קינמון אישי).

נחלת יצחק 30 תל אביב, 03־6917767

4. בולנז'רי 96

השף קונדיטור מומחה הפטיסרי ערן שרווצברד מכין קראנץ' קינמון אישי בגדלים שלגמרי מתאימים לזוג. זהו מאפה שמרים אוורירי יחסית, אבל באופן מוזר ישאיר אתכם שבעים אחרי שתבלסו אותו לצד ספל של הפוך (12 ש"ח). אופוריה מובטחת.

מאפה קינמון של ערן שוורצברד. צילום: דני גולן
מאפה קינמון של ערן שוורצברד. צילום: דני גולן

יגאל אלון 96 תל אביב, 03־9620245

5. נולה

המאפייה האמריקאית נולה לא תשלח אתכם הביתה בסערה בלי סינמון רול קלאסי, כזה שעומדים בשבילו בתור למאפייה בימי ראשון חורפיים בארצות הברית. הסינמון רול נקרא פה פשוט רול קינמון ועשוי בצק שמרים עם זיגוג קרים צ'יז אישי. לא זול אבל קטלני (22 ש"ח).

דיזנגוף 197 תל אביב, 03־5230527

6. לחמים

האופה מהמוצא הדני אורי שפט מכין במאפיית לחמים מאפה דניש צימוקים עם קינמון, מבצק מדופדף של קרואסון מיוחד עשיר בחמאה, מגולגל בקרם פטיסייר וצימוקים בזיגוג סוכר. הוא קריספי מבחוץ, רך מבפנים, ומזכיר שמקור הדייניש אכן בדנמרק (12 ש"ח למאפה).

החשמונאים 103 תל אביב, 03־5618111