עוד אבידה קולינרית: מיסטר אנד מיסיס לי נסגרת

שנת 2018 ממשיכה לגבות קורבנות מענף המסעדנות. לרשימת המסעדות שנסגרו מצטרפת מיסטר אנד מיסיס לי, שתסגור את הדלתות לאחר הסילבסטר

מיסטר אנד מיסיס לי.  צילום: ירון ברנר
מיסטר אנד מיסיס לי. צילום: ירון ברנר
13 בדצמבר 2018

אם צריך הוכחות לצדקת מאבק המסעדנים, אפשר למצוא אותו במספר ההולך וגדל של מסעדות שנסגרו השנה. ננוצ'קה, אורנה ואלה, החלוצים 3, אמריקה, פיפי'ז, דה באן, באנ'ז ושיראטויה הם רק חלק מהשמות שכבר אינם קיימים בסצנה המצטמצמת והולכת. כעת מצטרפת לרשימה מיסטר אנד מיסיס לי, מסעדה אסייתית של השף שאול בן-אדרת במתחם צמרת.

עוד כתבות שיעניינו אותך:
כל הפרטים על הבר החדש של בעלי הלואי והרובינא
הצביעו: איזו מסעדה איטלקית הכי טובה בתל אביב?
המחליפה של ננוצ'קה לא מגיעה לקרסוליה

יוון במיסטר אנד מיסיס לי. צילום: שרית גופן
יוון במיסטר אנד מיסיס לי. צילום: שרית גופן

עוד כתבות שיעניינו אותך:

 

במונחים ישראליים מיסטר אנד מיסיס לי נחשבת מסעדה ותיקה. היא נפתחה בקיץ 2014 כשמאחורי הקונספט האסייתי-מודרני עומד סיפורם של מר וגברת לי, בני זוג קשישים מטוקיו שעל פי סיפורו של בן אדרת הוא פגש בהם בטיולו בעיר. במעבר לתל אביב הצניעות היפנית נעלמה. את מקומה תפס חלל מעוצב בגווני ורוד וכתום, וממיסטר אנד מיסיס לי המקוריים נותרו רק צילומי שחור-לבן על הקיר. התפריט המשיך את המורשת של קימל ז"ל והתרנגול הכחול, והביא מנות באינטרפטציה אישית: סלט פילה לוקוס בטמפורה וקרמל סוכר דקלים, פופקורן טופו בצ'ילי וחלב קוקוס, כבד אווז ואונאגי בגלייז טריאקי ועוד. מיסטר אנד מיסיס לי התקבעה בתודעה כמקום של האלפיון העליון וסלבס, ופחות כיעד לפודיז. בר רפאלי חגגה כאן יום הולדת עם מילייה מקומי מתוגבר במיק ג'אגר. רפאלי היא לקוחה נאמנה של בן-אדרת עוד מימי קימל – מסעדה צרפתית כפרית ששכנה בבניין לשימור סמוך למגדל שלום. מרק בצל צרפתי, מניפת פילה בקר וכבד אווז ברוטב פירות יער ופטה כבדי עוף בקלבדוס הוגשו על מפות משובצות ותחת סירים תלויים מהתקרה במשך יותר מ- 25 שנים, עד לסגירת המסעדה באמצע 2017. בשנת 2010 פתח בן-אדרת את מסעדת קימל בגלבוע, ושנה אחר כך את התרנגול הכחול. קניון G היה אז בשלבי הקמה והקונספט שנבחר הזכיר את קימל, רק ברוח עדכנית ונוצצת יותר: תפאורת כלי מטבח עתיקים, חדר פרטי דמוי מערה, מטבח פתוח ומרפסת שמשקיפה למגדלי בטון. התפריט המיינסטרימי של התרנגול – פילה בקר בדמי גלאס, חצי עוף ברוטב סויה ודבש וניוקי עם תבשיל זנב שור – כנראה קרץ לאוכלוסיית המתחם יותר מאשר האסייתי-פריסטייל. בשעה שבתרנגול הכחול נרשמה תנועת לקוחות, מיסטר אנד מיסיס לי נותרה שוממה רוב הזמן. ידיעה רשמית על הסגירה עדיין לא התפרסמה, אך שוכרים פוטנציאליים כבר נצפו בוחנים את השטח. בן-אדרת עצמו סירב להגיב.