המסעדות עם החצרות הכי יפות בתל אביב

בר יין כמו שבר יין צריך להיות.  פר דרייר (צילום: שרית גופן)
בר יין כמו שבר יין צריך להיות. פר דרייר (צילום: שרית גופן)

מרגע זה אתם מוזמנים להתענג על מזג אוויר תל אביבי מושלם, שיחד עם ריחוק חברתי מכתיב בילוי בחוץ. קבלו את החצרות החדשות שנולדו בזמן הקורונה והוותיקות שכדאי להיזכר בהן

20 באוגוסט 2020

צוציק

גרסת הלואוקוסט של מסעדת חוות צוק נולדה בעקבות הקורונה, כששף אסף שנער זיהה צורך באוכל מנחם – שלא לומר מושחת לעילא – במחיר נגיש. החצר הצמודה למסעדה שופצה והפכה לפינת חמד שבה מוגשים המבורגרים מהטובים בעיר (לכו על הוואגיו ולא תצטערו), מנות פתיחה קלילות, קינוחים משובחים וגזוז מתוצרת בית. בשעת בין ערביים בריזה נעימה מגיעה מכיוון הים, מנשבת בצמחייה ומזכירה שתכף סתיו. למקרה של געגוע לגרסת המקור, בכל שישי בערב מסעדת חוות צוק מפציעה במלוא הדרה.
צוציק

אצל צוציק בחצר (צילום: באדיבות חוות צוק)
אצל צוציק בחצר (צילום: באדיבות חוות צוק)

הרצל 16

הגלגול הנוכחי של רוטשילד 12 האהוב מתממש בהרצל 16, בר־קפה־מסעדה עם החצר הכי יפה בעיר מבית היוצר של הברודואים. בבית המעלייה ההיסטורי תתקשו שלא לבהות באדריכלות ובמרפסות גבוהות המקיפות אתכם בחצר המוצלת. מומחי איתור חצרות שוות יגלו שחבויה פה חצר אחורית נוספת קטנה יותר אבל מרהיבה לא פחות, וגם לגג כדאי מאד להעפיל בשקיעה.
הרצל 16

המבורגר בחצר המוצלת. הרצל 16. צילום: מירב בן לולו
המבורגר בחצר המוצלת. הרצל 16. צילום: מירב בן לולו

בית קנדינוף

אם המחשבה לשבת בחצר יפה ככל שתהיה בלחות התל אביבית מעבירה בכם צמרמורת, בבית קנדינוף תזכו לאוויר מזגנים צונן מבלי לפספס את הפואנטה. המסעדה/גלריית אמנות ממוקמת בין שני בניינים בחלק היותר יפה של יפו העתיקה, במעין סמטה מקורה וממוזגת. לאור המצב הושק תפריט שעושה את הייאוש הרבה יותר נוח עם מנות בשלוש דרגות מחיר (30/50/70 ש"ח) ואלכוהול מוזל. יותר טוב מזה נשתגע.
בית קנדינוף

בית קנדינוף (צילום: אנטולי מיכאלו)
בית קנדינוף (צילום: אנטולי מיכאלו)

פפואה

החצר הזוויתית הזאת במרחק של דילוג מחוף הים אמנם לא גדולה, אבל היא אוצרת חוויה קולית למדי. בצריף הצמוד עומלים בקדחתנות שני בריסטות על קפה מתערובות שמיוצרות ונקלות במיוחד עבור פפואה. את כוס הקפה שתשתו במקום ניתן ללוות במאפי בוקר, עוגות ועוגיות.
גאולה 26 תל אביב, 052-4411558

פפואה. צילום: אנטולי מיכאלו
פפואה. צילום: אנטולי מיכאלו

פיצה לילה

במפגש בין שתי סמטאות ללא תנועת כלי רכב, סמוך לשוק לוינסקי, ממוקמת פיצה לילה המתמחה בפיצות על בסיס חומרי גלם טריים ועונתיים. תמצאו פה פיצות טבעוניות לצד הרגילות, כמה סלטים מצוינים, יינות שנבחרו בקפדנות של מבינים וקפה משובח מהשכנים החולקים את הסמטה, קפליקס.
פיצה לילה  

פיצה לילה, עושה שמח בשוק. צילום: אנטולי מיכאלו
פיצה לילה, עושה שמח בשוק. צילום: אנטולי מיכאלו

קפה שפירא

מי שמחפש מארז שאנטי אקסטרה לארג' בדרום העיר ימצא את מקומו בקפה שפירא, בחצר שממוקמת בתוך חורשה קטנה. מלבד כריכים מצויינים וקפה תגלו כאן שוק שישי, מפגשים עם אמנים, אירועים ברוח שמירת הסביבה ואת תושבי השכונה שבאים לנגן, לשוחח, ולשחרר את הפעוטות שלהם לחופשי על מחצלת.

קפה שפירא

קפה שפירא. צילום: אנטולי מיכאלו
קפה שפירא. צילום: אנטולי מיכאלו

אדמונד

אדמונד הוא בית קפה שממוקם מחוץ לזמן, בחצר פנימית מנותקת של תל אביב הישנה. מלבד קפה מצוין שקולים במקום תמצאו פה תפריט כריכים, מאפים ועוגות וגם הרבה שקט וירוק בעיניים. בקרוב מאד תיפתח שלוחה בצפון העיר, אנחנו על זה וכמובן נדווח.
יהודה הלוי 33 תל אביב, 054-4844928

החצר האחורית באדמונד (צילום: יח"צ)
החצר האחורית באדמונד (צילום: יח"צ)

EATS

החצר של בית חנה היא פנינה אדריכלית שמתודלקת עכשיו במעדנייה אוטולנגי סטייל מבית היוצר של יונתן קובארי (שהיה שותף בלאביט) והכדורסלנית לשעבר והשפית בהווה מיכל אפשטיין. היכנסו אל המעדנייה, בחרו לכם מהתצוגה מנות של סלטים, למשל סלט קיסר של קייל וכרוב אדום בפרמזן או סלט אורז מלא, בטטה ודלעת ברוטב סויה, שום, קינמון ושמן שומשום, קבלו קופסת קרטון סגורה במדבקה ממותגת, טלו בעצמכם סכו"ם ושבו לאכול. אפשר גם סתם לפתוח פה בוקר בקפה וכריך.
איטס

EATS (צילום: מתן כץ)
EATS (צילום: מתן כץ)

פאי

חצר רחבה משובצת ספסלי עץוצמחייה ירוקה מסתתרת בעורף שדרות רוטשילד. זהו פאי (מסומן כמו האות היוונית) של אנשי מועדון האלפאבית, בערב מועדון ובמשך היום דיינר באוריינטציה בריאותית עם קריצה לאמנות. בשישי הקרוב יתקיים ספיישל שניצלים משוגע של די ג'יי חיים ויטלי, שברוח הזמנים הפסיק להרקיד והתחיל להאכיל. אם תציצו הצידה תגלו פוסטרים של אמן הרחוב DIOZ על קיר שבכל חודש יוקדש לאמן מתחלף. זו ההזדמנות לרכוש יצירת אמנות במחיר סמלי כשכל ההכנסות יתרמו לאמן.
אחד העם 54 תל אביב

פאי. צילום: אנטולי מיכאלו
פאי. צילום: אנטולי מיכאלו

קיוסקו

החצר הפלורנטינאית בנויה כעין משולש המורכב מבר ישיבה גבוה לאורך הרחוב ולאורך חלון הקיוסק, ואזורי ישיבה נמוכים יותר לצד הבניין. אין פה הרבה מקומות ישיבה, מה שמביא לכך שחלק מהבליינים עומדים, אוחזים בכוסות המשקה שלהם ומנהלים מינגלינג סוער. נוסף על כך אין פה מטבח של ממש, והתנועה זורמת על בסיס קפה, בירה ודרינק אלכוהולי או שניים, סנדביצ'ים וסלטים (33־43 ש"ח).
ידידיה פרנקל 31 תל אביב, 052-3033222

פר דרייר

חלל הכניסה אמנם נעים ומזמין אך אתם דבקו במטרה וגשו לחצר האחורית. בעורף המסעדה נגלים בוסתן עצי פרי מקומיים, בר פתוח אל החצר שבוהק מתאורה בשעות הערב, ובעיקר חוויה יפואית של מבנים ישנים המקיפים מיני ריאה ירוקה. האוכל תמיד טעים ומבחר יינות רחב נמכר במחיר נגיש מתוך עמדה פנימית של הבעלים, שמאמין שכדי לשתות אין צורך לקרוע את הכיס.
פר דרייר

פר דרייר (צילום: ovlac)
פר דרייר (צילום: ovlac)

אווה סאפי

למסעדה שמגדירה את עצמה כאוכל נשמה מרוקאי יש חצר רחבה נטועת עצים עם סבך עצום של צמחי תבלין, שקשה להתאפק מלקטוף עצמאית ולבקש שיחלטו בזריזות את הנענע והשיבה. במזג האוויר הזה הכי מתאים ללגום פה קוקטייל מתוק אך עוקצני ולשמן את האצבעות בפסטלים פריכים ממולאים דגים.
השחר 8, תל אביב יפו, 054-2533348

אווה סאפי (צילום: דרור עינב)
אווה סאפי (צילום: דרור עינב)

דלידה

העובדה ששכרו את המבנה הסמוך העניקה לאנשי הדלידה יכולת לשפצר ולהרחיב את חצר המסעדה. מדובר בלוקיישן פשוט שבשילוב שולחנות עץ וצמחייה מייצר חצר מנותקת ונעימה תחת כיפת השמיים. ברולה הפלפלים המיתולוגי עדיין נוכח ובימי ראשון תוכלו להתנסות בתפריט יינות קיציים שנאצרו בקפידה במחיר מוזל ממש.
דלידה

בחצר של דלידה (צילום: אנטולי מיכאלו)
בחצר של דלידה (צילום: אנטולי מיכאלו)

קלארו

מחצר המסעדה רואים שהמבנה הטמפלרי ההיסטורי מוקף מגדלים חדשים מתנוצצים ומנופים נעים באקסטטיות כמו תצפית פרודית על בהלת הבנייה בעיר. סבך הצמחייה העבותה מורכב מעשבי תבלין ופרחים שמתברר שהשף רן שמואלי מגנן בעשר אצבעותיו הירוקות. התעקשו להזמין את הכורסאות שבחצר בלית ברירה מקום על הבר, שממנו אפשר לתצפת על הנעשה.
קלארו

קלארו (צילום: ירון ברנר)
קלארו (צילום: ירון ברנר)

M25

החצר הסודית בלב שוק הכרמל מגשימה חלום קרניבורי. בישיבה אל שולחן קק"ל מסיבי תבדקו מה מתרחש בוויטרינת הבשרים ובקשו המלצות מהצוות. נתח הבשר שיוגש בנונשלנטיות בוטחת יהיה המושלם מסוגו וישכיח את כל מה שמסביב.
25M

M25. צילום: אנטולי מיכאלו
M25. צילום: אנטולי מיכאלו

הטרקלין

מסעדת הבשרים הוותיקה התחדשה בחצר אחורית רחבת ידיים בעיצוב מרוקאי משל הייתם בארמונו של מוחמד השישי. תפריט עסקית ערב חדש גם הוא ומציע מנה ראשונה ועיקרית במחיר העיקרית בימים ראשון־רביעי מ־18:00.
היכל התלמוד 4, תל אביב, 03-5660013

החצר החדשה בטרקלין (צילום: יח"צ)
החצר החדשה בטרקלין (צילום: יח"צ)

קמאקורה

מסעדה יפנית בשרית כשרה ברמת גן נשמעת כמו התחלה של בדיחה, אלא שקמאקורה מתייחסת לעצמה מלוא הרצינות. ברוח התקופה נוספה למסעדה חצר קדמית הממוקמת בחזית מלון אינדיגו. אם כבר יצאתם מהבית לסושי, עדיף שיהיה באוויר הפתוח.
אהליאב 5 (מתחם הבורסה) רמת גן, 073-2753807

סושי שייטל באוויר הפתוח. קמאקורה (צילום: אפיק גבאי)
סושי שייטל באוויר הפתוח. קמאקורה (צילום: אפיק גבאי)