השוק עולה: 5 מקומות חדשים שכדאי לכם לעצור בהם בשוק הכרמל

קבב שף וקבב רומני, גסטרו בר יפני עם קריצות תאילנדיות וארוחות חברים - אם חשבתם ששוק הכרמל כבר לא יכול לחדש עם בתי אוכל יצירתיים, מסעירים קולינרית ונוחים במחיר, תחשבו שוב. חמישה מקומות חדשים שכדאי לכם לעצור בהם אחרי הקניות

מיטש, קבב בפיתה (צילום: אפיק גבאי)
מיטש, קבב בפיתה (צילום: אפיק גבאי)
9 ביולי 2018

1. ארוחות בוקר אוניברסליות | קפה אינשטיין

הכרמל הוא מוקד משיכה לתיירים, חלקם אף לן במלונות ובאכסניות שבכרם התימניים. קפה אינשטיין הוקם מתוך התחשבות בכל אותם תיירים וניכר שהושקעו בו כספים רבים. גרפיטי ססגוני על הקיר מקדם את פני הבאים, ובהיצע מגוון ארוחות בוקר מרחבי הגלובוס: ארוחה אנגלית עם בצל ועגבנייה על האש, שעועית ברוטב עגבניות, ביצי עין במעטפת פלפל גמבה ונקניקיות מרגז; בוקר מקסיקני שבמרכזו טורטייה ממולאת בחביתת צו'ריסו, בצל ופלפל לצד אורז, שעועית מקסיקנית, וגוואקמולה.

כמו כן תמצאו פה קרוק צרפתי, חאצ'פורי אצ'רולי גיאורגי ממולא בגבינות ועוד. ארוחות הבוקר מוגשות עם לחם כפרי, חמאה, מטבל, ריבת הבית ושתייה חמה (29־48 ש"ח). מהטאבון שהוצב כאן יוצאות מנות כגון פוקאצ'ת אנטיפסטי לארוחת בוקר איטלקית ומנת קממבר צלויה עם קונפי שום, דבש ותימין שמוגשת עם ברוסקטה. בערב המקום הופך לבר שכונתי עם בירות מהחבית (25 ש"ח לחצי ליטר גולדסטאר או מכבי), פופקורן שמחולק חינם לסועדים ומוזיקת קאנטרי ברקע. בשישי בבוקר מתקיימות כאן הופעות חיות של טריו ג'אז.

מל"ן 30, ראשון־חמישי 8:00־24:00, שישי 8:00־כניסת שבת, מוצ"ש־24:00, 050-6656567

קפה אינשטיין (צילום: בן רזניאלי אדריכלות)
קפה אינשטיין (צילום: בן רזניאלי אדריכלות)

עוד כתבות מעניינות:
אביב משה מציג: דוכן חדש של דברים בפיתה
יש קבב חדש בשוק הכרמל. והוא פגז
הברים הכי שווים לישיבה בחוץ

2. ארוחות חברים | מטבח יום

מור סיקורל וחבורת השותפים ממטבח לילה הקימו השבוע את מטבח יום תחת הסלוגן "חיות לילה אוכלות גם ביום". בית אוכל חמוד שמעל החלון הפתוח למטבח שלו משתלשלים המוני סירים. בעוד שבמטבח לילה מציעים ארוחת חברים לילית של ארבע מנות ויין ב־150 ש"ח, במטבח יום מציעים ארוחת חברים יומית ב־69 ש"ח לסועד. תוכלו להזמין מבחר מלא של מזטים לפתיחה: לחם, חמאת טחינה, זעתר וצ'ירשי; פלפל חריף כבוש וסחוג ביתי; קפרצ'ו עגבניות בבישול ארוך ולאבנה; מסבחה חציל בטחינה גולמית וסילאן; סלקים בבלסמי עם גבינת טולום ואגוזי מלך; טאבולה ועוד מזטים שווים. מנה עיקרית לבחירה: בורקס ממולא שרימפס, תרד וכרשה; קבב ומיקס ירוקים על סאלוף תימני או קציצות דג ים.

נוסף על כך תקבלו לסיום ארוחת החברים קינוח – סוכריית קרם ברולה עם ריבת פירות יער. הדיל, הממש נדיב בכמויות האוכל, תקף גם לסועד אחד בלבד שהוא חבר של עצמו, אבל רק מהשעה עשר בבוקר. עד אז תיאלצו להסתפק בקפה ובכריכים. מהשעה ארבעה אחר הצהריים יציעו לכם מגוון הנחות על תפריט האוכל ותפריט אלכוהול מוזל. אגב, צ'ייסרים בעשרה ש"ח רצים פה לאורך כל שעות היום, כך שאתם יכולים גם לזרום לכאן בעיצומן של קניות בשוק ולהירגע לצלילי הכרם המושמעים מתקליטי ויניל.

רבי מאיר 21 תל אביב, ראשון־חמישי 8:00־18:00, שישי 8:00־כניסת השבת

3. גסטרו בר יפני | אוממי קיטשן אנד בר

שולחנות העץ השיתופיים הבוהקים ותפריטי הסאקה מייצרים חוויה יפנית משכנעת של בית אוכל בארץ השמש העולה. זהו הגסטרו־בר היפני החדש אוממי, שחבוי ממש בתחתית השוק. התפריט רחב קצת יותר מהמנעד היפני המוכר, עם מנות ראשונות כגון סלט פפאיה תאילנדי קלאסי, סביצ'ה דג לבן, גיוזה עוף או סלט אצות (35־40 ש"ח למנה). מלבד אופציות המאקי השטאנציות תמצאו פה עיקריות של פאד תאי (45־75 ש"ח, המחיר לפי הבחירה שלכם ברכיבים מטופו ועד שרימפס), מנה מוקפצת של עוף חצילים (45 ש"ח) וקארי יפני (45 ש"ח).

עוד במיוחדים מצאנו דרגון רול עם שרימפס טמפורה ואבוקדו, עטוף בסלמון קוויאר ושומשום (44 ש"ח) וצונאמי סלמון של סלמון אפוי, אבוקדו וקנפיו בעיטור סלמון, קריספי בטטה ושומשום (48 ש"ח). אז אוממי הוא אמנם הטעם החביב על התל אביבים, אבל מי שהקים פה את הגסטרו בר מכיר את נפשם חובבת הקריצות התאילנדיות והעורגת לאדפטציות ספייסיות שסיגלו לעצמם המקומיים.

יחיא קפאח 2 תל אביב, כל יום 11:00־23:00, 03-5105047

4. קבב רומני | מיטש

הקבבייה שפתחה השפית אורית מושקוביץ התמקמה בסמטה הבוקעת מהרחוב הראשי של השוק כשהיא אוחזת בחזון רומני מובהק. התוצאה היא קבב מוצלח במיוחד, דחוס ועשיר בשום העונה לשם הרומני "מיטש". הקבב מגיע בפיתה, בצלחת או במגש עם סלטים קטנים כולל חציל רומני מעולה, צ'יפס, חמוצים ופיתה או לחם.

התמחור הוא בהתאם לכמות הקבבים ולאופן ההגשה (שלושה קבבים בצלחת 55 ש"ח, כולל לימונדה). שמענו פה שיחה ברומנית בין לקוחות, והבנו שגם את מי שמכיר את גרסת המקור הקבב הזה משכנע.

מיטש, קבב בפיתה (צילום: אפיק גבאי)
מיטש, קבב בפיתה (צילום: אפיק גבאי)

חיים חבשוש 31, שוק הכרמל, שעות פעילות בהרצה: ראשון־שישי 11:00־23:00

5. קבב שף | מיני מוסא

לא ציפינו לפגוש את השף אביב משה בשוק הכרמל, אבל הוא האחראי לתפריט של דוכן הקבב החדש מיני מוסא שצמוד לקבבייה האלילית שמואל. הישיבה היא לאורך בר הבישולים א לה בוקרייה סטייל. בתפריט ההרצה: פיתה שף (46 ש"ח), מיני פרנה טוסט עראיס עם חמוצים, מלפפון כבוש ומטבלים (45 ש"ח), קבביס – קבבונים בפיתה (38 ש"ח); ושווארמה כרובית צמחונית עם טחינה, בצל צרוב, סלט שוק וחמוצים (36 ש"ח).

הקינוח המוזר של המקום נקרא מלביס: גלידה צמחית פרווה ממכונה עם שברי קוקוס מסוכר, סירופ אדום, פיסטוקים ושערות חלבה (12 ש"ח).

רחוב רבי מאיר פינת הכרמל, ראשון־שישי 11:30־16:00 (שעות הרצה)

מיני מוסא. עושה שוק. צילום: שרון בן דוד
מיני מוסא. עושה שוק. צילום: שרון בן דוד