המיני חוזר: דוכן פיתות חדש ומיוחס בשוק הכרמל

מיני מוסא, הפיתייה החדשה מבית היוצר של השף אביב משה מציע קבב משובח וגלידת מלבי הורסת. שמואל, מאחוריך!

מיני מוסא. עושה שוק. צילום: שרון בן דוד
מיני מוסא. עושה שוק. צילום: שרון בן דוד
28 ביוני 2018

עוד לא הספקנו להתאושש מהקבב הרומני החדש, וכבר אנחנו מפנים מקום בבטן לדוכן פיתות חדש בשוק הכרמל – מיני MOOSA. האמת שהגענו בטעות. התכוונו לשבת אצל שמואל, הקבביה המיתולוגית שבינה לבין מיני מוסא מפריד בקושי קיר, אבל המוזיקה השמחה, הווייב של הצוות והדלפק המצוחצח משכו אותנו להתיישב. כששמענו שאת התפריט הרכיב השף אביב משה השתכנענו לשלוף את הארנק.

פיתה שף במיני מוסא. צילום: שרון בן דוד
פיתה שף במיני מוסא. צילום: שרון בן דוד

סניף חדש לנאם על קינג ג׳ורג׳

מיטש: יש קבב חדש בשוק הכרמל והוא פגז

תפריט ההרצה מינימלי: פיתה שף (46 ש"ח); מיני פרנה טוסט עראיס עם חמוצים, מלפפון כבוש ומטבלים (45 ש"ח); קבביס – קבבונים בפיתה (38 ש"ח); ושווארמה כרובית צמחונית עם טחינה, בצל צרוב, סלט שוק וחמוצים (36 ש"ח). כסאקרים של קבב בפיתה הבחירה הייתה מובנת מאליה. בשורה התחתונה: מתחרה חזק נכנס לתחרות בין דוכני הקבב בכרמל. על מגש אסתטי מכוסה בנייר משובץ קיבלנו פיתה שמנמנה ורכה שבתוכה מסתתרות קציצות עסיסיות וקפיציות. מלפפון כבוש מתוצרת בית והמון עשבי תיבול טריים מוסיפים טעם רענן וקראנצ'יות, והטחינה מאחדת הכל למנה שאי אפשר להפסיק לאכול עד שנגמר. ליד הפיתה מוגש סלט קטן מפוצץ מטריות מעגבניות שרי, מלפפונים קטנים ומוצקים פרוסים לאורך, צנוניות קטנות, בצל סגול ועשבי תיבול. ניכר בו שמישהו עשה עבודת חריש בשוק ואסף את הירקות הטובים ביותר. כשהקבב חוסל שאלנו מה עוד כדאי לטעום וקיבלנו כתשובה פסקנית את הפיתה שף – בשר ראש שמתבשל במשך לילה שלם עם דוקסל פטריות, כמהין וקרם עגבניות. הפעם המגע של אביב משה כבר ברור יותר, ומי שאוהב פטריות וטעם מודגש של כמהין יעוף על המנה. הבשר רך ומתפרק, ויש לו טעם עמוק שמצליח לתת פייט לכמהין. פטריות וקרם עגבניות מוסיפים עוד רבדים של טעם ומרקמים שמתחברים לפיתה עם פוטנציאל התמכרותי. הסלט מהמערכה הראשונה מופיע גם כאן, רק שאחרי שתי פיתות נאלצנו לזנוח אותו. בפעם הבאה אולי כדאי לשקול לבקש את המנה בצלחת, אופציה שקיימת בתפריט. על תקן קינוח – לא שלמישהו יש מקום אבל לטעום חייבים – טעמנו מלביס: גלידה צמחית פרווה ממכונה עם שברי קוקוס מסוכר, סירופ אדום, פיסטוקים ושערות חלבה (12 ש"ח). הגלידה רכה וקרירה, לא מתוקה מדי, ובסך הכל עושה עבודה טובה למי שחייב משהו מתוק לסיום.

גלידה מלבי במיני מוסא. צילום: שרון בן דוד
גלידה מלבי במיני מוסא. צילום: שרון בן דוד

מיני מוסא ממוקם כאמור צמוד לשמואל, מה שמעלה תהיות מובנות. "יצא ככה. ממילא איפה שלא מסתכלים בשוק רואים קבבים", צוחק ליאור קמחזי, מבעלי המקום ובעל רשת המרכולים סיטי מרקט. "חוץ מזה אנחנו מפרגנים לשמואל והם מפרגנים לנו. מי שלא מוצא אצלם מה לאכול בא אלינו ולהיפך". לדבריו הכוונה היא להביא לכרמל את אווירת מחנה יהודה, וזו אחת הסיבות שבגללן נבחר השף אביב משה. "הקמתי את המקום מבחינת תפריט ורק עוד שבועיים אדע אם אני חלק ממנו", אומר משה בתגובה, ומוסיף שאין קשר לדוכן הקבבים ילדיז שבבעלותו בשרונה מרקט. כך או אחרת, מיני מוסא היא בחירה מוצלחת להפסקת צהריים קלילה בשוק, במיוחד אם בשר בפיתה עושה לכם את זה (ולמי לא בעצם).  

מיני MOOSA, רחוב רבי מאיר פינת הכרמל, ראשון-שישי 11:30-16:00 (שעות הרצה)

מיני מוסא. שמואל מעבר לקיר. צילום: שרון בן דוד
מיני מוסא. שמואל מעבר לקיר. צילום: שרון בן דוד