הכינו את המזלגות: מה מצפה לכם בראונד טייבלס 2018

פסטיבל הקולינריה חוזר בנובמבר, והפעם בסימן נשי: שמונה שפיות מכוכבות מישלן יתארחו במסעדות העיר ויבשלו לצד השפים המקומיים

3 בספטמבר 2018

הכינו את המזלגות ואת כרטיסי האשראי: פסטיבל ראונד טייבלס חוזר. בחודש נובמבר הקרוב יתקיים סיבוב רביעי של אירוע הגסטרונומיה המבוקש, והפעם בסימן נשי. שמונה שפיות מובילות בתחומן ומכוכבות מישלן תארחו במסעדות שף מהטובות בעיר. ולהלן הצמדים: מסעדת צפרה של השף אבי קונפורטי תארח את הלנה רייגדס, מי שמסמנת את הדור החדש של האוכל המקסיקני והוכתרה בתואר השפית הטובה באמריקה הלטינית לשנת 2014 מטעם THE WORLD BEST 50. השף גיא גמזו יארח במסעדת אריא שלו את אנה רוס, שגרירת המטבח הסלובני העכשווי והשפית הטובה בעולם לשנת 2017 מטעם THE WORLD BEST 50 RESTAURANTS. מסעדת פאסטל של השף הלל תווקולי תארח את השפית הגרמניה-אסייאתית טאנג'ה גרנדיטס בעלת שני כוכבי מישלן; ובניטן תאי של שף שחף שבתאי תתארח ליאו אספינוזה, שפית שמחזירה את מסורת הבישול הקולומביאנית העתיקה, זוכת תחרות סאן פלגרינו כשפית הטובה ביותר באמריקה הלטינית בשנת 2017 ומי שהמסעדה שלה מדורגת כאחת מ-100 המסעדות הטובות בעולם. הקופי בר יארח את גבריאלה המילטון, זוכת פרס ג'יימס בירד ובת טיפוחיו של אנתוני בורדיין. במסעדת קוואטרו יארח השף אביב משה את מאקה דה קסטרו, שפית ממיורקה ומחזיקת כוכב מישלן; ומסעדת דוד ויוסף תארח את ג'ודי ג'ו, שפית שמפיצה את בשורת האוכל הקוריאני בעולם והיחידה שניצחה באיירון שף אנגליה. שומרי כשרות יוכלו להתנסות בחיבור בין מטבח איטלקי מסורתי ומודרני בפרשנות של  איסה מאזוצ'י, מחזיקת כוכב מישלן וזוכת תואר השפית הטובה ביותר באיטליה של Grande Dame Veuve Clicquot.

ראונד טייבלס 2018: רשימה מפוארת של שפיות
ראונד טייבלס 2018: רשימה מפוארת של שפיות

בעידן ה-#MeToo טבעי לראות נשים מובילות מטבחים מקצועיים, אלא שלבסס עליהן פסטיבל שלם זו עדיין החלטה אמיצה. "החלטנו להביא את הנשים לקדמת הבמה ולהעלות את המודעות לחשיבותן", מסביר יזם ראונד טייבלס המסעדן יאיר בקייר. "הפסטיבל משלב בין מיטב השפים וחומרי הגלם של המטבח המקומי למגמות, למטבחים וכמובן ליוצרות הכי מוכשרות בזירה העולמית". השפיות האורחות נבחרו בקפידה והותאמו מבחינת סגנונן הקולינרי למסעדות שבהן יתארחו. כל אחת מהן תגיע לארץ לשבוע ותבשל בכל ערב בעזרת השף המארח תפריט מיוחד, שייתן הצצה למנות הדגל שלה.

כרטיסים נמכרים מראש באתר על בסיס כל הקודם זוכה. מנסיון של שנים קודמות כדאי להזדרז, כי כרטיסים לשפים האטרקטיביים (שפיות במקרה זה) ושולחנות לזוג בשעות המבוקשות ביותר נחטפים מהר. מחזיקי כרטיס אמריקן אקספרס יוכלו לרכוש כרטיסים במכירה מוקדמת. בנוסף יוענקו להם הטבה על סך 50 ש"ח ומתנה – יין קינוח הר חרמון מוסקט של יקבי רמת הגולן. 20 הלקוחות הראשונים שיזמינו מקומות יקבלו הטבה של נסיעה ברכב אינפינטי למסעדה שבחרו. מחיר: 299-319 ש"ח לארוחה מלאה כולל קינוח (לא כולל שתיה).

Round Tables By American Express, שישי-שישי (9-23.11), www.roundtablestour.com