מהר לפני שייגמר: אירועי פופ אפ קולינריים שאסור לכם לפספס

בשרים קרים של השרקוטייר אלן טלמור במנזר, מנות שף שמחליקות טוב עם אלכוהול בבר הגאולה והפיצה המשובחת של רביבה וסיליה תחת כיפת השמים - כל הדברים הלא קבועים הכי חמים שקורים ממש עכשיו

אספרנטו. צילום: אמנון חורש
אספרנטו. צילום: אמנון חורש
25 ביוני 2018

אלן טלמור מתארח במנזר

כמקום שבז לכל מה שפוליטיקלי קורקט כולל בענייני תזונה, המנזר מעלה הילוך. למשך שבוע יארח המטבח הכי הדוניסטי בעיר את השרקוטייר אלן טלמור שיכין בשרים קרים בטכניקות מסורתיות, ואלעד שמש, השף הקבוע של המקום, ישיב לו במנות בשר עם השראות מרחבי העולם.

מה אוכלים: פלטות שרקוטרי חזירית ו"אנטי חזירית" (בקר וטלה), טרין זנב שור, נקניקייה תאילנדית מותססת, רייט אווז, נקניקייה אוזבקית מחלקי פנים, Leberkäse, פנצ'טה טלה מעושנת, קונפי לבבות ברווז ועוד.

עד מתי: 5 ביולי.

אלנבי 60 

מנזר. צילום: דני גולן
מנזר. צילום: דני גולן

פיתה פנדה באוצר

הפיתות, החלום והאיש עם הכובע פנדה התמקמו באוצר, הבר בפינה של סמטת הר סיני. יומיים בשבוע פנדה – ששמו עידן פיינבורג אבל אפילו אימא שלו לא קוראת לו ככה – מעמיד דוכן מחוץ לבר ומאכיל את אורחי האוצר והברים שבסביבה. הרמוניית טעמים שמפתיעה בכל ביס ממצבת את פנדה כאחת הפיתיות השוות וכאופציית זלילה משובחת ללילה. הרחבה שבכניסה לאוצר כרגיל תוססת ומלאת אקשן, וברז בירה צוננת נמצא במרחק צעדים ספורים בלבד – שתי צלעות שמשלימות את השילוש הקדוש של ערב מוצלח.

מה אוכלים: תפריט קטן אך מנצח של פיתה עם שלושה מילויים בלבד: סלופי בשר עם רטבים וסלט ירקות עלים; סביצ'ה דג ים עם אריסה לימון כבוש וטחינה; וחצילים מקורמלים בפיתה מאודה עם סלט ביצים וצ'אטני סלק. הפיתות נמכרות בגודל בוגר (25/35 ש"ח) או גור (17/27 ש"ח), בצלחת (29/39 ש"ח) וכפנדה ושלושת הגורים (65 ש"ח) למי שמתקשה לבחור.

עד מתי: סוף אוגוסט.

סמטת הר סיני 1, רביעי־חמישי מ־21:00

פיתה פנדה באוצר. צילום: אביב שקורי
פיתה פנדה באוצר. צילום: אביב שקורי

ESPERANTO במרינה

הפופ אפ בר הקיצי של הסורא מארה בשיתוף עם מלון קרלטון ממוקם בלוקיישן הכי מבטיח שאפשר, היכן שהטיילת פוגשת את המרינה ובמרחק נגיעה מהמים. מול גלים שמתנפצים לחוף מוגשת באספרנטו חבילת בילוי שכוללת אנשים יפים, מוזיקה מעמדת די.ג'יי, קוקטיילים ותפריט עונתי קליל בהשראת הים התיכון. בריזה חינמית תצנן את האווירה גם כשבשאר המקומות בעיר לא תהיה טיפת אוויר, ובהמשך הקיץ שעת הפתיחה תוקדם לשקיעה.

מה אוכלים: הווייב היווני מעודד פתיחת שולחן עם צזיקי, שעועית לבנה עם בצל סגול ועגבניות ושישה מזטים נוספים (15 ש"ח לצלחת, 84 ש"ח לשמונה מנות). משם אפשר להמשיך למנות מורכבות יותר כמו ארנצ'יני לבנה (43 ש"ח), סביצ'ה מקומי עם יוגורט כבשים וצ'ילי (53 ש"ח) ושיפודג – דג ים טרי על שיפוד עם סלסת אננס (56 ש"ח).

עד מתי: סוף אוגוסט.

אליעזר פרי 10, ראשון־חמישי ושבת מ־20:30, שישי סגור (הזמנות דרך עמוד הפייסבוק)

אספרנטו. צילום: אמנון חורש
אספרנטו. צילום: אמנון חורש

אמיר קרונברג בגאולה

מאז סגירת גדרה 26 השף אמיר קרונברג ירד לסוג של מחתרת. כעת הוא חוזר חלקית, ובכל יום רביעי מבשל בבר הגאולה הכיפי כשלעצמו. "אנחנו מכרים ותיקים", אומרת קרול צבי, הבעלים של הגאולה. "אשתו של אמיר חגגה אצלנו יום הולדת ואז הבנתי שהוא פנוי יחסית, שזה דבר נדיר. ישר הצעתי לו שיתוף פעולה ויד חופשית להכין מה שבא לו". התפריט יתחלף בכל שבוע ומוגדר כאוסף מנות שהולכות טוב עם אלכוהול. הקו המוזיקלי המעודכן אך לא משתגע של הגאולה עושה כרגיל נעים באוזן, וקוקטיילים של רוסקי סטנדרט עוזרים להחליק את המציאות.

מה אוכלים: מנות של קרונברג כמו קונוס טרטר מבצק פילו ושייטל; אקלייר פירות ים; פפדאם עם מוסר ים, מנגו, כוסברה וצ'ילי; ובריוש בטן חזיר עם תפוח מוחמץ וברנדי. המחירים צפויים לא לעבור את רף ה־40 ש"ח לטובת ערב ארוך של שתייה ונשנושים כהכנה לסופ"ש.

עד מתי: סוף יולי (נכון לעכשיו, מומלץ להתעדכן).

גאולה 51, ימי רביעי משעה 20:00

הגאולה. צילום: נמרוד סונדרס
הגאולה. צילום: נמרוד סונדרס

רביבה וסיליה בצמרת

בר הקיץ של רביבה וסיליה הוא נווה מדבר רענן בשממת הבטון־מזגן של קניון G והמגדלים שמקיפים אותו. מנהרות רוח יוצרות בריזה שמצליחה לייבש את הזיעה ומאפשרת לשבת בחוץ, לשתות שפריץ או קוקטייל וממש ליהנות. בר הקיץ הוא גם המקום היחיד מחוץ לפיצרייה שאפשר לקבל בו את הפיצה המושלמת של רביבה וסיליה, ומי שטעם יודע שאין להקל בכך ראש.

מה אוכלים: עראיס טיל – פיתה במילוי בשר בקר עם טחינה וסלסה חריפה (42 ש"ח); פיש אנד צ'יפס עם מיונז חריף (78 ש"ח); סביצ'ה דג ים עם סלט זוקיני וברוקוליני ברוטב ויניגרט תפוז (62 ש"ח); ועוד מנות קיץ קלילות מתפריט מתחלף. מי שמתגעגע לסטייקים המיושנים שמגישים בפנים יוכל לקבל אותם גם באוויר הפתוח (148־162 ש"ח).

עד מתי: סוף ספטמבר.

נסים אלוני 10 (מתחם G צמרת), ראשון־חמישי ושבת 17:30־23:30

רביבה וסיליה. צילום: שי מונטג
רביבה וסיליה. צילום: שי מונטג

Back to Back ב־Burek

השף ברק יחזקאלי מארח בבורק, חלל אירועים קולינרי שפתח בדרום העיר, את בועז קוינטנר, מי שהקים את פיצריית ביג מאמא המיתולוגית וכיום מבשל במצפה הילה. יחד הם יבשלו בסגנון איטלקי־גלילי־ישראלי, וברקע ינגן די.ג'יי שיתאים את המוזיקה לארוחה ולקהל. בהמשך הקיץ צפוי הליין לארח את השף ישראל אהרוני. 350 ש"ח (כולל קוקטייל פתיחה, לא כולל יין).

צריפין 39, חמישי (26.7) מ־19:30, Reservations.burektlv.com