תל אביבים למטבח: למה אנחנו רק אוכלים בחוץ ולא מבשלים לעצמנו?

כן, בתל אביב יש היצע קולינרי מדהים. אבל נתון אחר, מטריד, מסתתר בסקר הזה: תל אביב היא עיר שבה אנשים מאכילים בשמחה חתולי רחוב אבל לא מבשלים לאנשים אחרים

סקר הערים הבינלאומי
סקר הערים הבינלאומי
28 בפברואר 2018

אמרו מעתה: המבורגר הוא המאכל הלאומי של תל אביב. 36 אחוז מהעונים על הסקר של Time Out סיפרו כי יעדיפו לאכול את קציצת הבשר הצרובה עד סוף ימיהם ורק 6 אחוזים שמרו אמונים לפלאפל הנהדר. הלוקאל פטריוטיות בכל זאת נמצאת כאן, הרי 81 אחוז מהעונים הודו שבתל אביב יש היצע קולנרי "מדהים" (לא פחות), אבל נתון אחד דיכא אותי למוות בפרק המתייחס לקולינריה בסקר – רק 41 אחוז בישלו עבור אדם אחר בשבוע האחרון.

לערים שזכו בתואר הטובות ביותר בעולם:
לונדון
ליסבון
ברצלונה
מלבורן
שיקגו

תגידו, אתם אמיתיים? אם אתם לא משתייכים ל־41 אחוז האלה כנראה לא הבנתם עדיין דבר אחד או שניים לגבי אוכל. נתינה, אהבה, ביטוי אישי, אלה מילים שחוקות אבל נכונות. אל תגידו "אני רווק בודד". אל תגידו "אין לי חברים". אתם יודעים שאתם עובדים על עצמכם. חתולים אתם מאכילים ובני אדם לא? שום מסעדה בעולם – לא דוכן רחוב ולא היכל מישלן – לא תספק את החוויה של בישול ואכילה בחברת אדם נוסף. משם הכל מתחיל. לפני סלט הירקות הראשון שלכם עם טוסט צהובה ביטבתה בעיר.

הנתון הזה מדאיג במיוחד בעיר שיש בה לא מעט מסעדות שמלמדות תשוקה לאוכל מהי. יש בהן מנות לא מסובכות מדי ואפשר תמיד להבחין בחומרי הגלם. גם חוסר הפמיליאריות הוא יתרון: רוצים לדעת משהו על המנה? פשוט תשאלו. תוכלו גם למצוא את המתכון של כמעט כל מנה תל אביבית בחיפוש קצרצר ברשת. בעברית, באנגלית, אולי אפילו כאן ב־Time Out. וזה גם בדיוק מה שאני מנסה לעשות בכל שבוע במדור "מעבד מזון" – לחשוף את המתכונים המנצחים ואת דרכי ההכנה המדוקדקות של השפים. אבל עזבו, אולי אתם מעדיפים לחכות שעה לשולחן במסעדה.

סקר החיים בתל אביב

סקר החיים בתל אביב

סקר החיים בתל אביב

סקר החיים בתל אביב

סקר החיים בתל אביב