הרגע החמוד של השבוע: המפונים קיבלו מתל אביב את האופניים שלהם

ברוכים הבאים לתל אביב. חלוקת אופניים למפוני קיבוץ רעים (צילום: כפיר סיון)
ברוכים הבאים לתל אביב. חלוקת אופניים למפוני קיבוץ רעים (צילום: כפיר סיון)

והשבוע בפינת "דברים חמודים שקורים בתל אביב": מפוני קיבוץ רעים בפלורנטין קיבלו אתמול מעיריית ת"א-יפו עשרות זוגות אופניים בהתאמה אישית, כחלק מהמבצע העירוני במסגרתו תרמו תושבות ותושבים כ-1,200 זוגות אופניים. עכשיו הם יכולים לקלל כלי רכב ממונעים כמו תל אביבים אמיתיים

2 בפברואר 2024

התקופה היא קשה, דברים חמודים כמעט ואינם מתרחשים, ולכן כל פיסה של חמידות היא כמו נוה מדבר בלב הישימון הצחיח של חיינו. אחד ממוקדי החמידות של החודשים האחרונים הוא הסיוע האזרחי ל-200 אלף הפליטים מקווי העימות בדרום ובצפון שהופקרו על ידי הממשלה, והאופן שבו התגייסו תושבי תל אביב להקל עליהם במעט את הגלות מבתיהם שנכפתה עליהם, ואתמול הגיע לשיאו אחד המבצעים החמודים שבהם.

>> התל אביבים החדשים: 11 המלצות להישרדות בשכונת פלורנטין
>> בג"ץ הכריע: דרום תל אביב מספיק מוגנת, לא צריך מקלטים

אמש (חמישי) פשטו עובדי עיריית תל אביב-יפו על מגדלי תיאודור החדשים ברחוב הרצל, שם שוכנו כ-400 מפוני קיבוץ רעים בצמד הבניינים שבנייתם הושלמה רק לאחרונה, וחילקו להם עשרות זוגות אופניים בהתאמה אישית על פי דרישה, כדי שיוכלו להתנייע ברחבי העיר כמו תל אביבים אמיתיים. בנוסף אליהם, קיבלו המפונים גם קסדה ואיגרת אישית מהעירייה עם כללי הרכיבה הנכונה בעיר. לרוב הזוגות אף חוברו ארגזי תנובה שנותרו במחסני העירייה מימי הקורונה.

התל אביבים החדשים. חלוקת אופניים למפוני קיבוץ רעים (צילום: כפיר סיון)
התל אביבים החדשים. חלוקת אופניים למפוני קיבוץ רעים (צילום: כפיר סיון)

חלוקת האופניים לתושבי רעים היא שיאו של פרויקט איסוף אופניים מתרומות של תושבות ותושבי תל אביב-יפו שהתבצע בעיר במשך כשלושה חודשים. במסגרת הפרויקט נאספו 1,200 זוגות אופניים שחולקו למפונים שנמצאים בתל אביב-יפו ובשאר חלקי הארץ. זוגות האופניים שנותרו לאחר החלוקה לחברי קיבוץ רעים, יועברו למפונים ששוהים בים המלח דרך מחלקת הרווחה המקומית.

שיאו של מבצע חמוד ביותר. חלוקת אופניים למפוני קיבוץ רעים (צילום: כפיר סיון)
שיאו של מבצע חמוד ביותר. חלוקת אופניים למפוני קיבוץ רעים (צילום: כפיר סיון)

על פי ההערכות, בתל אביב נקלטו לאורך המלחמה בין 20 ל-30 אלף מפונים מהדרום והצפון, רובם בבתי מלון שהפכו למחנות פליטים צפופים וחלקם באופן זמני למספר שבועות בלבד. עיריית תל אביב-יפו מספקת למפונים מעטפת רחבה של שירותים, כולל קליטתם של הילדים המפונים במערכת החינוך העירונית, היתרי חניה ושלל הטבות דיגיתל והקלות בירוקרטיות. מידע חיוני ונרחב למפונים אפשר וכדאי למצוא באתר העירייה.