אורלי רביבו מגיבה לריאיון עם קצב: "נחש קוברה בעור רפוי של כבש"

אורלי רביבו. צילום: אדריאן סבל
אורלי רביבו. צילום: אדריאן סבל

יומיים לאחר שרשת 13 שידרו ריאיון עם האנס המורשע משה קצב, מה שהפך הלכה למעשה לתשדיר שירות לעבריין מין, הנפגעת הראשונה בפרשה, הידועה כ-א' מבית הנשיא, מגיבה על השידור: "אני יכולה רק לגחך על האדם הבזוי שהוא ועל השטות המניפולטיבית שיצאה מהפה שלו"

הסערה סביב ריאיון האנס משה קצב עוד לא שכחה: יומיים אחרי שידור הסרט "פרשת קצב – הדרמה המשפטית" ברשת 13, אורלי רביבו, הנפגעת הראשונה בפרשת קצב, הגיבה על שידורו. הסרט המדובר – ועצם פרסום ריאיון עם אנס מורשע שלא הודה במעשיו ולא לקח אחריות – גררו ביקורת רבה על רשת 13 והעורך האחראי רם לנדיס. בביקורת שפורסמה כאן אמש, למשל, כתב על החרפה הזו אבישי סלע: "משה קצב החליט לכתוב מחדש את הסיפור. אחרי שהמציאות הפכה אותו מאחד האנשים הכי חזקים במדינה לאדם מבוזה שהמיט חרפה על מוסד הנשיאות, הוא החליט להגיב בעזרת סרט מגמתי. גם אם האינטרס שלו ברור, מחריד שרשת 13 שיתפה פעולה עם המשחק הזה".

אף שאלה קשה לא נשאלה. משה קקצב (צילום מסך: רשת 13)
אף שאלה קשה לא נשאלה. משה קקצב (צילום מסך: רשת 13)

במסגרת ריאיון שערכה אורלי רביבו עם מיקי לוין מאתר TMI, נשאלה הנפגעת – שבמהלך הפרשה נודעה בתור א' מבית הנשיא – איך הרגישה בזמן שראתה את הסרט. "זה היה ברקע בזמן שקיפלתי כביסה ושטפתי את הבית, כך שלא ראיתי אחד לאחד", ענתה. "(הוא) לעולם לא יצליח להציל את עצמו מעצמו. מרוב שקרים ובדיות לא רואים את היער. האיש פסיכופת אמיתי שמספר לעצמו איזה סיפור בראש, אבל יודע שיש רק אמת אחת, רק אמת אחת, והיא נמצאת אצל כל המתלוננות. בהגדרה של המילה שקרן במילון, תמצאו את השם שלו".

לאחר מכן נשאלה רביבו על ידי לוין אם היא כועסת על הבמה שקיבל האנס ברשת 13, ואולי הפתיעה בתשובתה: "לא כועסת על הבמה שניתנה לו, מאחר שזה היה לי ברור שהוא יטביע את עצמו עמוק יותר בתוך עולם השקרים, המניפולציות וההתקרבנות המדומה שלו. אני יכולה רק לגחך על האדם הבזוי שהוא, ועל השטות המניפולטיבית שיצאה מהפה שלו. האיש הזה אובססיבי לתקשורת, לפוליטיקה, להתבוססות הזו בכל העולם שמאפיין את החיים האלו".

לבסוף לוין שאלה את רביבו אם עצם שידור הריאיון עם קצב, כמו גם הסדרה "אלף", הציפו בה מחדש את הנושא. "הפרשה הייתה והינה מאחורי מזה שנים רבות", ענתה רביבו, "עברו המון מים בנהר מאז, אך הסדרה  כפי הנראה הביאה את ההתעסקות בנושא מחדש. תשתדלו לא להיזכר בי, ואותו תשתדלו למחוק מהתודעה הציבורית, ומהמרחב התקשורתי והקהילתי – הוא לא יותר מאשר אדם מסוכן מאוד, עבריין מורשע בעבירות מין קשות שישב בכלא". את הריאיון הקצר היא קינחה באזהרה נחרצת: "ראו הוזהרתם/ן, (הוא) נחש קוברה בעור רפוי של כבש".