חדשות האוכל

אורן אסידו פותח גסטרו בר צרפתי בתל אביב

זוכה העונה השלישית של משחקי השף ובן טיפוחיו של אסף גרניט פותח מקום חדש ביהודה הלוי. "זה יהיה משהו שעוד לא עשו"

לא רק ירקות. אורן אסידו. צילום: אורי ברכיה
לא רק ירקות. אורן אסידו. צילום: אורי ברכיה
4 באוגוסט 2019

אורן אסידו, זוכה העונה השלישית של משחקי השף, חוזר לתל אביב. אתמול העלה הילד השובב של ריאליטי הבישול סטורי של מקום בשיפוצים עם הכיתוב Tel Aviv I'm back, coming soon. "אני חוזר לתל אביב אחרי הפסקה קטנה בירושלים ופותח בר אוכל חדש בסגנון צרפתי ישראלי מודרני", הוא אומר. "היום אוכל ישראלי הוא קיבוץ גלויות. אני מתכנן פיוז'ן בכל הרמות, משילובי חומרי גלם ופלייטינג ועד אינטראקציה של הצוות עם הלקוחות. זה יהיה משהו שעוד לא עשו".

הבר ייפתח ביהודה הלוי 46 פינת אלנבי, כנראה אחרי החגים. שם עדיין אין וגם לא רעיונות למנות, אבל אסידו מבטיח שהן יהיו שונות מכל מה שהוא בישל עד כה, כולל במשחקי השף. "אין יותר מדי פרטים כי אנחנו מרוקאים ויש לנו אמונות טפלות", הוא צוחק. אסידו צפוי לנהל את המטבח, ושאר הניהול יופקד בידי שותף "מישהו שאתם לא מכירים. עוד לא דיברתי איתו על פרסום ולכן אני לא רוצה לחשוף את שמו". בשנתיים האחרונות עבד אסידו בירושלים, בקבוצת מחניודה. בתפקידו האחרון הוא ניהל את המטבח של הדקל 3, מועדון חברים-גסטרו, יחד עם אסף סרי (מקום שני בעונה הראשונה של משחקי השף). לפני כן הוא עבד אצל מאיר אדוני בכתית, המזללה ולומינה.

אורן אסידו. צילום: מיכה לובטון
אורן אסידו. צילום: מיכה לובטון

התעייפת מירושלים?
"ממש לא. אני לנצח אשאר בקשר עם אנשי מחניודה והם לעולם יהיו חלק מהלב שלי, אבל יש בי רצון לפרוץ לדרך משלי".

איך הגיבו במחניודה כשהודעת על עזיבה?
"פירגנו ותמכו. אסף ואורי וכל השותפים אמרו לי שהם מאחורי ושאני תמיד יכול לבוא ולהתייעץ. הם יתנו את כל העזרה שבעולם ובטוחים שאצליח, אחרת הם לא היו נותנים לי ללכת".

תל אביב שונה מירושלים ומסעדות נסגרות כמעט כל יום. לא מלחיץ אותך?
"כרגע אני לא מתעסק בזה. מי שלא מסתכן לא מרוויח".